Spalanie stukowe...

Postprzez KosteK » 5 maja 2006, 17:35

Jak zagrzeje autko do optymalnej temp. pracy to podczas gwałtowniejszego przyspieszania słychać w silniku metaliczne dzwonienie. Wiem że to spalanie stukowe/detonacyjne. Wykluczam paliwo (tankowałem już wszędzie i wszystkie rodzaje wachy). Wiem że jest to bardzo niedobre dla silnika wręcz zabójcze :(
Co zrobić, co mogę sprawdzić samemu? Gdzie szukać przyczyny. Czy to już koniec silnika? Sądze że licznik miałem cofany :( Jechać do serwisu, mechanika.
Oprócz tego że męczy to silnik, to samo dzwonienie mnie już poprostu wk..wia. Nie mam już siły do tego Z5...
Doradźcie coś proszę :(
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Briareos » 5 maja 2006, 17:57

Nie masz czujnika spalania stukowego, więc sterownik nie wie że do takowego dochodzi. Jeśli to faktycznie to.
W silniku wolnossącym jedyne co można zrobić to spróbować przestawić statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu (to nie jest spalnie stukowe, ale objawy podobne). To się da zrobić obracając lekko cały aparat zapłonowy po poluzowaniu śrub. Zbyt gorące świece (powinny być 5-tki lub 6-tki), lub spore osady nagaru wewnątrz cylindra mogą powodować przedwczesne zapalenie mieszanki. Nagar może także powodować uderzanie zaworów w "podniesione" przezeń denko tłoka – też stuka.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez KosteK » 5 maja 2006, 18:17

Briareos napisał(a):spore osady nagaru wewnątrz cylindra mogą powodować przedwczesne zapalenie mieszanki

Jeśli to o to chodzi to da się tego nagaru jakoś pozbyć, wypalić, wypłukać nie zdejmując głowicy? Może teraz tankować przez jakiś czas tylko Ultimate na BP? :|
Briareos napisał(a):Zbyt gorące świece (powinny być 5-tki lub 6-tki)

O ssso chodzi ?? :|
Mam NGK przeznaczone wg katalogu do tego silnika. Może za długo już na nich jeżdże – ok 15kkm.

Briareos napisał(a):W silniku wolnossącym jedyne co można zrobić to spróbować przestawić statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu (to nie jest spalnie stukowe, ale objawy podobne)

Sam tego nie zrobie :/

Jeśli trzeba było by już rozbierać głowice czy też silnik to pewnie musiałbym "zrobić" uszczelniacze na prowadnicach zaworowych, oraz pierścienie olejowe, bo kopci :(
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Fiveopac » 5 maja 2006, 18:27

Jestes pewien ze to spalanie stukowe? Sprawdzales katalizator ? Jestes pewien ze to nie on brzeczy?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4300 (8/34)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez KosteK » 5 maja 2006, 18:33

Fiveopac napisał(a):Jestes pewien ze to spalanie stukowe? Sprawdzales katalizator ? Jestes pewien ze to nie on brzeczy?

Napewno stukowe <płacze>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Briareos » 5 maja 2006, 20:42

Jak ci bierze olej to usuwanie nagaru, nawet mechaniczne, nie ma sensu – szybko wróci. Dobrej jakości paliwo powinno usuwać nagar przy prawidłowym spalaniu (coś tam zawsze się odłoży, ale na to silnik jest projektowany).
W oznaczeniu świecy jest zakodowane do jakich temperatur się nagrzewa jej koniec podczas pracy (wynika to m.in. z innej długości porcelanki przy iskrowniku) – źle dobrana świeca albo jest "za zimna" i się nie oczyszcza z osadów, albo jest "za gorąca" i się żarzy. W pierwszym przypadku nagar na świecy powoduje uciekanie iskry gdzieś bokiem, co powoduje zapalanie mieszanki w innym punkcie lub w ogóle brak zapłonu; w drugim zaś masz po prostu świecę żarową i sprężana mieszanka zapala się za wcześnie i siła działa przeciwko momentowi tłoka. Jedno i drugie jest niezdrowe – choć nie tak mocno jak spalanie detonacyjne, to objawy podobne. Nagar robi to samo co za gorąca świeca, izoluje ścianki cylinda i tłok przed odbiorem ciepła a sam je zatrzymuje.

Spróbuj mimo wszystko przestawić zapłon – powinno pomóc (przy czym ten kij ma dwa końce, mogą się inne problemy pojawić w zależności od tego o ile przestawisz), a jak będą pieniążki to niestety pierścionki do roboty...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez farciarz » 5 maja 2006, 22:45

KosteK napisał(a):da się tego nagaru jakoś pozbyć, wypalić, wypłukać nie zdejmując głowicy


Owszem. .. jest możliwość usunięcia takich zanieczyszczeń. W Bydgoszczy mamy warsztat zajmujący się płukaniem z nagarów bez demontażu głowicy...a nosi nazwę Carbon Clean. Poszukaj więc w swoich okolicach jeśli chcesz dokonać podobnego zabiegu. :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez KosteK » 6 maja 2006, 18:32

farciarz napisał(a):
KosteK napisał(a):da się tego nagaru jakoś pozbyć, wypalić, wypłukać nie zdejmując głowicy


Owszem. .. jest możliwość usunięcia takich zanieczyszczeń. W Bydgoszczy mamy warsztat zajmujący się płukaniem z nagarów bez demontażu głowicy...a nosi nazwę Carbon Clean. Poszukaj więc w swoich okolicach jeśli chcesz dokonać podobnego zabiegu. :)

Jeszcze nigdzie nie pytałem ale ile coś takiego może kosztować?

Dzisiaj przetestowałem to "stukanie". Przestaje być słyszalne powyżej 4000 obr/min :|
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez farciarz » 7 maja 2006, 00:09

Nie wiem niestety...bo z tego nie korzystałem. Napisałem tylko, że jest taka możliwość :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Sokool » 7 maja 2006, 00:30

Gdzieś kiedyś na necie czytałem że koszt to około 60 złotych od litra pojemności (ale to dawno było).
Tu masz warsztat w Katowicach co to robi (nie mam pojęcia za ile): http://www.autoelektro.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez KosteK » 6 cze 2006, 09:14

Parę dni temu byłem w serwisie w Chorzowie (znów zaczęła szarpać i nasiliło się stukanie w silniku). Przy okazji wymieniałem oring uszczelniający aparat zapłonowy. Poprosiłem kolejny raz o diagnoze odnośnie szarpania i stukania. Sprężanie mam jak talala, przede wszystkim równe. Natomiast wszystko wyszło jak mechanicy sprawdzili iskre... Niby ma być niebieska (jasno) i długa 2cm, a ja mam czerwoną i krótką :| – skierowano mnie do elektromechanika – aparat do przeróbki (ponoć cewka się wysypała/przegrzała). Autko dzisiaj stoi u Tadziola. Jutro odbiór. Trzymam kciuki :]
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez siwy_dymek » 6 cze 2006, 11:41

KosteK napisał(a):Autko dzisiaj stoi u Tadziola. Jutro odbiór. Trzymam kciuki


Wstawia Ci generator pioronow i bedziesz miec rakiete :D
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez KosteK » 6 cze 2006, 11:50

Może mi będą iskry wylatywać podwójnym wydechem <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez siwy_dymek » 6 cze 2006, 12:04

KosteK chodzi Ci o taki Spark-kit?? :D
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez KosteK » 6 cze 2006, 13:47

siwy_dymek napisał(a):KosteK chodzi Ci o taki Spark-kit?? :D

Narazie mam siwy_dym – kit <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez LUP » 6 cze 2006, 16:08

Witam!

Miałem ten objaw rok temu W 1,5 BA (C).Zacząłem tankować Pb 98 (neste) i po trzech -czterech miesiącach stukanie(metaliczne i raczej delikatne ,pod obciążeniem na 4,5 biegu szczególnie po górkę i w zakresie 2500-3500 obr/min) ustapiło.Obecnie jest git. "Samo" się naprawiło.

LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez KosteK » 6 cze 2006, 19:41

LUP napisał(a):Zacząłem tankować Pb 98 (neste) i po trzech -czterech miesiącach stukanie(metaliczne i raczej delikatne ,pod obciążeniem na 4,5 biegu szczególnie po górkę i w zakresie 2500-3500 obr/min) ustapiło.Obecnie jest git. "Samo" się naprawiło.


Ja przez ok 8 miesięcy tankowałem 98 na Slovnafcie. Od początku wykluczałem jakość paliwa jeśli chodzi o to stukanie u mnie.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Haszcz » 8 cze 2006, 21:34

i co sie wyjasniło z tym stukowym? Bo ciekawy jestem :)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez tadziol » 8 cze 2006, 22:06

siwy_dymek napisał(a):Wstawia Ci generator pioronow i bedziesz miec rakiete


mówcie mi Zeus <lol> generator piorunów został zamataczony i madzia odzyskała ducha...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Haszcz » 8 cze 2006, 22:12

Czyli ze jednak aparat zapłonowy....
To sie zpytam od razu: lekko mi sie poci przed samym aparatem (zgaduje se jest tam jakis oring). Czy aparacik moze sie jakos zafajdac i sie popsuc?. Bo nie wiem czy mam spieszyc z wymainą tej uczsczelki)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323