Mazda 323 F BA 1.5 problem z obrotami
Strona 1 z 1
Witam proszę o pomoc model tak jak wyżej mam problem z obrotami skaczą i falują przepustnica wyczyszczona razem z krokowcem kable WN nowe razem z swiecami tps ustawiałem tak jak w innym wątku na tym forum tylko że na samym zapłonie przy listku 0.50 uruchamia się a przy 0.10 wyłacza i moje pytanie czy ten tps mam na wlaczonym ustawiać no jak sie rozgrzeje silnik to raz ma obroty te 750 a raz sie zawiesza na 1100 a jak zimny silnik to gasnie az sie troche nagrzeje wtedy jest ok
- Od: 5 lut 2020, 11:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998
Masz polifta a tam o ile pamietam ustawiało się woltomierzem.
Poczytaj CAŁY temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=393
Poczytaj CAŁY temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=393
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Problem może leżeć w dawkowaniu paliwa. Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym istotnie odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego prawidłowej pracy potrzebne są poprawne odczyty temperatury, sondy lambda i przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Podobne objawy mogą być spowodowane nieszczelnym dolotem (zasysanie lewego powietrza).
dziś gdy podłączyłem multimetr tylko gdzie mase podpiąć
to pokazywał mi 5 i ne całe 5 na zamknietej po kręceniu tps nic sie nie zmieniało a mase podpinałem do wtyka a i na pinie b i c były te 5 dolot sprawdzany szczelny krokowiec czyszczony to wygląda tak jak by ssania nie miał bo jak jest zimny odpale i gaśnie muszę lekko pedał gazu przytrzymać aż troszkę się nagrzeje i wtedy odpala i nie gaśnie.miałem wymieniany rozrząd i przed obroty były ok ale falowały po wymianie i odebraniu od mechanika obroty na były po 1500 na zimnym i rozgrzanym czy może być przesunięty rozrząd albo był wcześniej przesunięty i ktoś przestawił zapłon ? A po wymianie rozrządu na prawidłową pozycję poprostu trzeba ustawić właściwie zapłon ? Nie mam już sił panowie z forum próbowałem wszystkiego z tps i jak właczę światła to zaraz obroty spadają i bardziej falują sprawdziłbym tą sondę ale nie wiem jak każdy inaczej pisze przepływomierz raczej ok bo po wyjęciu wtyczki obroty wariują bardzo.
- Od: 5 lut 2020, 11:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998
Czujnik jestkolo aparatu zapłonowego.
Zajmij się lepiej tym TPS bo to jakaś lipa z tym jest
Zajmij się lepiej tym TPS bo to jakaś lipa z tym jest
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam tak więc tps ustawiony dolot przejrzałem zamówiłem używek przepustnice taka sama razem z tps i po wyczyszczeniu dalej to samo na zimnym gaśnie od razu i przez jakąś 10-15 sekund po odpaleniu strasznie nie równo chodzi po tych 15 sekundach i trzymaniu gazu tak jakby załapał na wszystkie cylindry i po rozgrzaniu około 2 min odpala i nie gaśnie sprawdzałem błędy przy użyciu elm 327 i forscana na telefon błędy były ale to są po wyjęciu wtyczek skasowalem je i po ponownym sprawdzeniu nie wyszukuje żadnego błędu przepustnica taka sama Z9 z polifta nie mam już pomysłu co by to mogło być obroty i tak falują ale chodzi mi tylko żeby po prostu odpalała i nie gasła ssania dalej nie ma bo gaśnie mechanik mi mówił że może być ten czujnik temperatury wody ale auto normalnie się nagrzewa na desce rozdzielczej wskazówka normalnie idzie w górę do połowy i ani nie spada w dół ani żadnych innych anomalie nie ma proszę o pomoc.
- Od: 5 lut 2020, 11:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998
Sprawdź temp. silnika w programie.
Wskaźnik temp. a temp dla ECU silnika to nie to samo bo czujnik jest podwójny.
Wskaźnik temp. a temp dla ECU silnika to nie to samo bo czujnik jest podwójny.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Napisz później o efektach bo aż sam jestem ciekaw.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Był przesunięty o jeden ząbek na prawym wałki przez to nie odpalał A jak odpalał i po rozgrzaniu to chodził ale strasznie nie równo teraz obroty ok troszkę falują ale to może być już wina alternatora bo raz ma ładowanie 13.3 raz 14 A raz 14.4 mechanik po prostu nie miał pojęcia przy wymianie rozrządu w mazdzie że są dwa znaki na kołach i podejrzewam że jak wymienił mi rozrząd to po prostu nie chciał odpalić i zwiększył mi obroty na 1500 bo wtedy chodził równo i nie gasł na szczęście sąsiad ma mazde i sam był zdziwiony i mówił od początku że będzie przesunięty rozrząd i nie czekałem długo sprawdziłem to z nim i to był strzał w dziesiątkę.u nas z mechanikami ciężko o dobrego w Raciborzu A najlepsze że kupiłem Auto dla mojej dziewczyny parę dni temu starego seata cordobe i okazało się że jest problem z termostatem bo mi się zagotowal plyn ten sam mechanik mówił że to termostat miał mi to wymienić A okazało się że to wyciągnął całkowicie i jeździ bez i wczoraj po sprawdzeniu przez teścia wynikło że jest pęknięty zbiornik wyrówwnawczy płynu chlodzacego i cały płyn uciekł A on stwierdził że jest to uszczelka pod głowicą... ja jestem obecnie w Niemczech w pracy i nie mam jak samemu to sprawdzić już zamówiłem tester na sprawdzenie czy to uszczelka ale nie dymi na biało tylko chwilkę na zimnym jak każde auto olej w normie nie przybywa go ani nie ubywa tacy to mechanicy są u nas.
- Od: 5 lut 2020, 11:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998
Czujnik jestkolo aparatu zapłonowego.
Zajmij się lepiej tym TPS bo to jakaś lipa z tym jest
free solitaire
Zajmij się lepiej tym TPS bo to jakaś lipa z tym jest
free solitaire
- Od: 19 wrz 2022, 09:19
- Posty: 3
estradawq – dyskusja toczyła się ponad dwa lata temu i raczej nikt tyle nie czeka bezczynnie na odpowiedź 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Aż żal patrzeć jak dział umarł...
łezka się w oku kręci. W zeszłym roku w grudniu sprzedałem po 11 latach swoją BA...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości