Szarpanie przy niższych obrotach na gazie. Na benzynie okey.

Postprzez Mazda323fbyArek » 24 kwi 2018, 17:42

Witam. Zakupiłem 2 miesiące temu Mazdę 323f Ba 1.5 97r z zamontowana w 2011 roku instalacją Stag 200. Problem tkwi w tym że poniżej 2200 obr/min auto po rozgrzaniu silnika szarpie (odczucie jak by wypadał zapłon czy nie dostawał gazu). Powyżej tych obrotów nie szarpie (czasami pojedyncze szarpnięcie na cały dzień się zdąży) i nasila sie szarpanie gdy wjeżdżam pod górkę. Oraz falują często obroty (czasami tak że po dodaniu gazu zgaśnie silnik). Na benzynie nic nie faluje, nic nie szarpie i ma moc. W ostatnim czasie (za mojej kadencji pod maską wymieniłem :
– przewody wn na magnetti
– świece NGK cały komplet (te z pojedynczą blaszką)
– uszczelniony cały układ dolotu powietrza
– wymieniony filtr powietrza
– skalibrowany 4 razy gaz
– wymienione filtry (oba)
– ustawione ciśnienie gazu
– dysze rozwiercone do 2mm

Problem w tym że byłem już u 2 gazowników i stwierdzili że to wina silnika lub osprzętu a 3 mechaników powiedziało że to wina gazu. Stwierdzili po tym że na benzynie chodzi bez zarzutu. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki ponieważ wydałem już dużo kasy a efektów brak. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Postprzez Andrzej414 » 25 kwi 2018, 14:10

Reduktor ile ma już nalatane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Mazda323fbyArek » 25 kwi 2018, 16:21

Instalacja gazowa ma już przejechane około 110 tyś km
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Postprzez Marek 161BD081 » 30 kwi 2018, 08:45

Sprawdź układ zapłonowy – do lpg potrzebna jest nieco większa energia wyładowania niż dla benzyny.
Poza tym po tych 110kkm to czas najwyższy byłoby popatrzeć na stan reduktora i wtrysków.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mazda323fbyArek » 4 maja 2018, 21:46

Jak na filmiku poniżej. Proszę o interpretację numerków kodów błędu z filmiku. Pozdrawiam.

https://youtu.be/QI3SVfIgjX8
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2018, 22:13

Ciekawe co z tym filmikiem mamy zrobić??
Coś tam nagrałeś ale z tego nic nie wynika – nie wiem czy wynika to z lenistwa czy niewiedzy.
Jest za krótki bo cała sekwencja nie zdążyła się powtórzyć wiec ciężko jest jednoznacznie powiedzieć jakie są bledy.

Zrób innaczej: skasuj błędy i przejedz się trochę (zrób z kilkanaście km) na samej benzynie – jeśli błędów nie ma to .... ew. problemy tylko masz z gazem.
Pamiętaj, że s pamięci sterownika mogą być zapisane staaaare błędy o ile nikt ich nie wykasował.
To jest naprawdę ważne i konieczne do weryfikacji.
Swoją drogą to przy tym aucie zainteresuj się diagnostyka za pomocą ELM327 – poczytaj temat o tym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 4 maja 2018, 22:20

Marek nie rób mu teraz młynu. Ja mu wysłałem ten tester. Niech nagra dłuższy film żeby sekwencja się zazębi i wszystko będzie wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2018, 23:26

Masz rację, że film jest za krótki ale to nie zmienia tematu – jeśli na benzynie jest ok (trzeba to zweryfikować!) to pozostaje problem TYLKO instalacji lpg.
W instalacji lpg sekwencyjnej auto musi poprawnie pracować na benzynie aby można było o czymkolwiek debatować o pracy na gazie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mazda323fbyArek » 5 maja 2018, 08:12

Usunąć błędy odłączając minus od akumulatora i wciskając pedał hamulca na 30 sekund? I potem podpiąć Aku?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Postprzez Marek 161BD081 » 5 maja 2018, 09:38

Może tak być
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mazda323fbyArek » 6 maja 2018, 21:21

Witam. Oto filmik z diagnostyki po skasowaniu błędów i jeździe 50 km na samej benzynie. https://youtu.be/BePSdhhHh1s
Jakie to błędy
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Postprzez Marek 161BD081 » 7 maja 2018, 06:18

P1402 – problem z EGR
W zasadzie nie powinno wpływać na szarpanie silnikiem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mazda323fbyArek » 7 maja 2018, 10:03

Czyli mam błędy 4 cyfrowe nie 2?
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Postprzez Andrzej414 » 7 maja 2018, 10:27

Gdzieś tu był wątek o tym kiedy jakie błędy były tj od jakiego rocznika. Sprawdziłbym mimo wszystko jeszcze aparat zapłonowy i kable – magneti mareli to niestety kiepska firma. Miałem do czynienia z cewką od nich i padła po 5 miesiącach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Mazda323fbyArek » 7 maja 2018, 10:46

Moja mazda w środku wygląda jak ta że zdjęcia na dole (kierownica bez znaczka mazdy) a rok pierwszej rejestracji to 11 luty 1997r.

Dopisano 7 maja 2018, 11:37:

Może ktoś z takim autem jak ja mam byłby w stanie podjechać na Śląsk do Chorzowa i zobaczyć co mojemu dolega....
Załączniki
Screenshot_20180507-112339.png
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 17:30
Posty: 7
Skąd: Chorzów Śląskie
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323