Witam, zmieniałem wczoraj uszczelniacze na wałkach rozrządu bo mi ciekło. Zrobiłem sobie znaki korektorem zeby nie mieć później problemów, niestety nie zaznaczyłem sobie znaku na kole od wału korbowego i teraz mam dylemat. Nie chce uruchamiać na razie silnika złożyłem mniej wiecej na tych znakach co sobie zaznaczyłem (kołem nie ruszałem ale wole być pewny) i obracając wałem nic nie obciera itp. Pytanie, czy jest to silnik bezkolizyjny czy jednak kolizyjny ?
Próbowałem ustawic sobie rozrząd według tego schematu
ale niestety nie mam znaków na kole od wału korbowego (no chyba że jestem ślepy ), jest tam jedno wycięcie ale nie jestem pewien czy to wyciecie jest orginalne czy ktos kiedys sobie znak na kole nie zrobił przecinakiem.
Czy jest inny sposób aby sprawdzic czy rozrząd jest ustawiony poprawnie ? na zdjęciu są 2 wycięcia a u mnie na kole nie ma (albo nie moge znaleźc) drugiego wycięcia.
Pozdrawiam.
Mazda 323F BA 1.5 DOHC 16V – Problem z rozrządem.
Strona 1 z 1
Na wale korbowym jest jedno wycięcie.
Polecam lekturę manuala do silnika Z5 a wówczas zrozumiesz dokładniej rysunek.
Ten „drugi znak” na wale korbowym co jest na rysunku dotyczy bardziej już samego napinania paska.
Polecam lekturę manuala do silnika Z5 a wówczas zrozumiesz dokładniej rysunek.
Ten „drugi znak” na wale korbowym co jest na rysunku dotyczy bardziej już samego napinania paska.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Super, że się udało.
Uzupełnij prosze profil o lokalizację i model auta a będzie git.
Uzupełnij prosze profil o lokalizację i model auta a będzie git.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie, jest jeszcze jedno pytanie. Przed i po tej całej zabawie z rozrządem, silnik klekotał tak jak by zawory. Czy to może byc ze łańcuch rozrządu bądz napinacz jest już do wymiany? Silnik ma ok 230tys. na zimnym lekko kopci ale to normalne szczególnie w japoncach (na ciepłym praktycznie dymka nie ma) Czytałem też że jest coś takiego jak zawór zwrotny pompy oleju, czy to takie objawy mogą wskazywać na ten zawór ?
(jak stoisz na zewnątrz to słychac takie klekotanie a jak wejdzie się do auta to takie jak by klekotanie i bombelkowanie nie wiem jak to opisac, dodam że na wyższych obrotach nie słychać tak tego, tylko na niskich)
(jak stoisz na zewnątrz to słychac takie klekotanie a jak wejdzie się do auta to takie jak by klekotanie i bombelkowanie nie wiem jak to opisac, dodam że na wyższych obrotach nie słychać tak tego, tylko na niskich)
- Od: 28 gru 2017, 03:46
- Posty: 4
Luzy zaworowe warto byłoby sprawdzić.
Łańcuch zazwyczaj odzywa się przy większych obrotach silnika – poczytaj bo było to już opisywane.
Zaworek zwrotny w pompie oleju a stukanie zaworów w tym silniku nie ma nic wspólnego bo są płytki regulacyjne a nie HLA.
No i to kopcenie na zimnym – nawet w japonczyku to nie powinno mieć miejsca.
Zapewne silnik swoje już przejeździł i jest tam faktycznie więcej niż te 230kkm ale to tez dużo zależy od poprzednich właścicieli.
Ogólnie to temat rzeka – poczytaj trochę na Forum bo bez sensu jest powtarzać to co jest w innym miejscu napisane.
Tym bardziej, że temat dotyczy problemu z ustawieniem rozrządu.
Łańcuch zazwyczaj odzywa się przy większych obrotach silnika – poczytaj bo było to już opisywane.
Zaworek zwrotny w pompie oleju a stukanie zaworów w tym silniku nie ma nic wspólnego bo są płytki regulacyjne a nie HLA.
No i to kopcenie na zimnym – nawet w japonczyku to nie powinno mieć miejsca.
Zapewne silnik swoje już przejeździł i jest tam faktycznie więcej niż te 230kkm ale to tez dużo zależy od poprzednich właścicieli.
Ogólnie to temat rzeka – poczytaj trochę na Forum bo bez sensu jest powtarzać to co jest w innym miejscu napisane.
Tym bardziej, że temat dotyczy problemu z ustawieniem rozrządu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok dziękuje za odpowiedz poczytam jeszcze natomiast okazało sie że nie było oleju tzn był ale ledwo co sie miarka maczała po dolaniu oleju tak lekko po wyżej połowe stukanie ucichło. Oleju nie było dlatego że uszczelniacze na wałkach rozrządu poddały się i olej uciekał, uszczelniacze wymienione olej nie cieknie, stuki ucichły wszystko wróciło do normy. Dziękuje za odpowiedzi i za zainteresowanie. Temat ostatecznie do zamknięcia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 28 gru 2017, 03:46
- Posty: 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości