Przekładka Silnika z Z5 na... no właśnie.

Postprzez Picker » 24 sie 2017, 13:26

Witam wszystkich serdecznie,

Mam dosyć dziwny problem..
Zaczęło się od tego że doszedłem do wniosku by wymienić silnik w mojej 323f ba z 97r. ( z5 )
ponieważ pochłania mi olej , kopci okropnie.. jak 2 suw . Do tego dławi ją na niskich obrotach , dochodzą zapieczone pierścienie i podejrzewam że nie tylko to jest do wymiany. Generalnie silnik szrot.
Jak to zresztą mój mechanik powiedział.

Dowiedziałem się ze generalny remont silnika znacznie przekracza mój budżet więc zdecydowałem się na zakup takiego samego z5 jak mam i zrobienie zwykłej przekładki. Wszytko ok. Cena okazyjna.
Silnik z mazdy po dzwonie ale wszystko równo chodzi nie poci się nie kopci , ogólnie nie idealny wiadomo. Ale w dużo lepszej kondycji niż ten który mam wsadzony.

Ok, zaniosłem do mechanika i co mi powiedział....?
– To silnik nie od tego samochodu <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Nie znam się na tym , jestem w motoryzacji kompletnie zielony.
Stąd nie zorientowałem się że się różnią.
Ale nie ma tragedii , silnik który kupiłem jest prawdopodobnie z mazdy 323f bj albo innej podobnej
wersji z tego samego roku. Mechanik powiedział że jemu to wygląda na 1.6 a nie 1.5.
A ja znalazłem się w frustrującej sytuacji , oczywiście o zwrocie nie ma mowy. Bo za przesyłkę zapłaciłem 150zł i teraz za wysyłke kolejne to juz 300 w błoto. po za tym nie ma kontaktu z sprzedającym.

Moje pytanie , co robić ?
Czy jest możliwość włożyć ten silnik w moją 323fBA za silnik z5 ?
Co trzeba by wymienić i jakie były by tego przybliżone koszta ?
Czy opłaca mi się robić coś takiego czy lepiej spróbować sprzedać ten silnik i kupić z5 1.5 ?
Dodam że zależy mi na czasie a sprzedaż i kupno.. no wiadomo ciągnie się czasem miesiącami

Przepraszam jeżeli pomyliłem działy i proszę o przeniesienie w takim wypadku,
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 19:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez adamax4 » 24 sie 2017, 13:46

Pokaż zdjęcie tego silnika, bo nie wiadomo co Ty kupiłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 21:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Kociak500 » 24 sie 2017, 14:32

Dokładnie Pokaż zdjęcie Możliwe że to ten sam silnik tylko wersja przedliftowa Ale fakt może też być 1,6 np z xedosa itd ale bez zdjęcia nie ma co gadać
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez rafał88 » 24 sie 2017, 19:06

Jesli kupiles ZL z bj to kiszka bo nie ma wgłowicy wyciecia na aparat zapołonowy. Tak ten silnik jest konstrukcyjnie IDENTYCZNY. Ale to musialbyś głowice ze swojego 1.5 zalozyc i wtedy tez rozrzad z kołem zebatym na wale bo pewnie ty masz łancuszek a w zl wsio hula na pasku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 25 sie 2017, 12:31

No i robota przy tym pochłonie kasę nie mniejsza jak w przypadku remontu silnika. Moim zdaniem spróbuj sprzedać ten silnik i kup Z5. Tak będzie najprościej i bez zbędnych kosztów – mówię Ci! No i zdjęcie tego silnika tu wstaw lub odnajdź oznaczenie na silniku i wszystko będzie jasne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Picker » 26 sie 2017, 13:39

Oznaczenia to Zl. :/
To rozumiem żę nie ma sensu tego przekładać ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 19:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez Andrzej414 » 26 sie 2017, 14:10

Pewnie że nie. To jest trochę zabawy. Gdybyś to sam umiał zrobić to pół biedy ale mechanik sobie niestety policzy i wyjdą koszty. Sprzedaj jak możesz i kup Z5. No i upewnij się czy masz silnik sprzed czy z poliftu. Ale głupio wyszło współczuję Ci...

Bądź dobrej myśli, bo może ktoś szybko kupi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 27 sie 2017, 07:00

Dokladnie jak Andrzej pisze. Jeszcze jakbys sam ogarniał to głowe przerzuciłbys ze swojego silnika i mogłbys wtedy tą jednostke pchac w bude a tak mechanike zgarnie swoje i CI wyjdzie remont tego co masz. Bo to ,ze silnik kopci itd to nie znaczy ,ze padł, tylko jak sie zalewa żywcem olejem to tak bedzie i remont "po łebkach" dalby zamierzony efekt. Z5 naprawde wytrzymały skurczybyk , wiem to po swoim jak dostaje baty <diabełek> Wczoraj nawet przegiinka bo na zimnym pełnym ogniem przez 2 biegi <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Płomień » 4 wrz 2017, 20:22

Jak się nie da, jak się da? A ja to co mam w Cetce? :D

Niestety wrzucenie tego silnika to koszty, koszty koszty. Musiałbyś mieć wiązkę, ECU, możliwe że immo z kluczykiem pasujące do ECU, miesiąc zabawy z kabelkami, a na koniec dowiesz się że obrotomierza nie uruchomisz za nic w świecie. Także ten, spróbuj sprzedać, gra nie warta świeczki. Popytaj, może na jakimś szrocie zamienią się z Twoją dopłatą silnik za silnik.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez rafał88 » 5 wrz 2017, 08:17

Nooo Plomien Ty to zrobiles bo tak chciales :P A tutaj kolega chce pojsc po najnizszej linniii oporu :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323