Strona 1 z 2

Moduł/aparat zapłonowy silnika Z5

PostNapisane: 18 mar 2006, 17:52
przez XDawidX
Zdemontowałem aparat zapłonowy z uszkodzonym modułem. Na aparacie jest następujący ciąg znaków: B6BF P5 T2T57371
Problem pojewił się gdy znalazłem to:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap%B3onowy
i prawdę mówiąc zgłupiałem. Pojawiają się tam oznaczenia BPM6 P9 i BP1A M3
Które znaczki z ciągu B6BF P5 T2T57371 identyfikują moduł?
Moduły z jakimi oznaczeniami można eksploatować w silniku Z5... bo chba było ich więcej niż 1

PostNapisane: 18 mar 2006, 18:17
przez MarVin
Mam ten sam problem szukam modulu do Z5 i mialem juz kilka na oku ale jak sie okazuje, mimo iz sa one z silnika Z5 np. z 98 roku nie pasuja maja inne oznaczenie.. :( Moj aparat zaplonowy to model: P5 – to jest ten znak identyfikujacy go :) Rozmawialem z naszym Dr. Jaksa i z tego co powiedzial trzeba kupic taki sam aparat poniewaz inny nie bedzie pasowal wlasnie z powodu instalacji elektrycznej.. Gadalem tez z farciarzem i on wymienil swoj aparacik (P5) na aparacik P9 wiec juz sam nie wiem czy wystarczy tylko zeby dany aparat mial 2 Piny i bedzie juz pasowal ;/ Z kolei znalazlem kolejny aparat z oznaczeniem M3 :| tez z modelu 1.5 Z5 :(

Ehhh.. szukam wszedzie gdzie sie tylko da ale P5 jak nie bylo tak nie ma.. Jak znajdziesz to daj znac gdzie :D

PostNapisane: 22 mar 2006, 23:29
przez XDawidX
Dzięki za informację. Znalazłem cały aparat we Wrocławiu... ale krzyczą jak za zboże :(
Może uda się go kupić w rozsądnej cenie. Jak coś zlokalizuję to dam znać

PostNapisane: 25 mar 2006, 23:19
przez farciarz
MarVin napisał(a):Gadalem tez z farciarzem i on wymienil swoj aparacik (P5) na aparacik P9


Dokładnie. Miałem poprzedni aparat P5...a obecnie P9. A wymiany dokonali mi w serwisie razem z wymianą silnika. :P ...Ale nie wiem, czy grzebali cokolwiek w elektryce <glupek2>

PostNapisane: 31 maja 2006, 18:52
przez XDawidX
Możesz podać pełny symbol tego nowego aparatu.
BPM6 P9 ????

PostNapisane: 31 maja 2006, 20:51
przez tadziol
XDawidX napisał(a):Zdemontowałem aparat zapłonowy z uszkodzonym modułem.


padnięty moduł w Z5?? jestes tego pewny?

PostNapisane: 31 maja 2006, 21:59
przez XDawidX
Na 99,99%
– brak błędów komputera
– usterka w układzie zapłonowym lub elementach wpływających na zapłon /na gazie... którego już nie mam... było to samo. Dodatkowo na serwisie sprawdzili układ paliwowy, ciśnienia w garach – b.u. Rozrząd – b.u./
– szarpanie występuje na rozgrzenym silniku /po ochłodzeniu objawy ustępują... nie do końca ale mógłbyś powiedzieć że jest sprawna...na ok. 2-4 min./
– ładowanie i nap akumulatora – b.u.
– kable, świece, kopułka wyliminowane na 100 %
– za duże wyprzedzenie zapłonu... jak się domyślasz zależne od temperatury... niemożliwy do ustawienia /niemożliwe do skorygowania – maksymalne wyprzedzenie na aparacie pozwala tylko na zminimalizowanie szarpania/
– trudności w uruchomieniu silnika /na gorącym niemożliwe – odbija/

Wszyscy mechanicy wymiękli lub powiedzieli a p a r a t
Mój typ to też aparat (moduł lub cewka)

Jak nie trafię to niedługo będzie na allegro hahaha ... a za kasę z niego kupię młotek... tylko DUŻY hahaha

PS Farciarz dzięki za pomoc

PostNapisane: 31 maja 2006, 22:24
przez tadziol
XDawidX napisał(a):Wszyscy mechanicy wymiękli lub powiedzieli a p a r a t


a ja nie wymiękam <lol> ,moja diagnoza:uszkodzona cewka zapłonowa.
i nie będę popierał tego argumentami.powiem tylko,że zrobiłam już kilka aparatów Z5 gdzie własnie cewka dała pupy,nic innego tam nie pada howgh!

PostNapisane: 1 cze 2006, 07:38
przez farciarz
tadziol napisał(a):uszkodzona cewka zapłonowa.

Ale co to za różnica ??...czy cewkę w tym aparacie da się wymienić ?? :|...czy też dopinaliście nową cewkę z zewnątrz aparatu.

Pytam Tadziol dlatego, bo zostawiłem sobie ten uszkodzony aparat ...... :)

PostNapisane: 1 cze 2006, 16:35
przez Briareos
Cewkę można dopiąć, moduł można dopiąć... Musi rozdzielacz zostać, reszta do zrobienia. Piękne to to nie jest, ale działa. Jak ktoś chce być purystą to zawsze może z ASO nowe zamówić, ale ta przyjemność kosztuje... jak kto lubi.

PostNapisane: 1 cze 2006, 17:42
przez farciarz
Nowy aparat kosztuje bagatela 2500 zł. Ja pytałem dlatego...czy cewka wewnątrz aparatu jest wymienna ( czy jest to wogóle do zrobienia ), bo jeśli chodzi o podpięcie z zewnątrz...to nie bawiłbym się w taką rzeźbę <dupa> <lol>

PostNapisane: 1 cze 2006, 18:14
przez tadziol
Briareos napisał(a):Cewkę można dopiąć,


i zapominamy o problemie na wieki


farciarz napisał(a):bo jeśli chodzi o podpięcie z zewnątrz...to nie bawiłbym się w taką rzeźbę


oooo....widzę,że stać cię na
farciarz napisał(a):Nowy aparat kosztuje bagatela 2500 zł.


tylko,co będzie jak aparat za 2,5 tysiaka po czasie znowu diabli wezmą?


Briareos napisał(a):Piękne to to nie jest,


jak się postara to i to mozna ładnie zrobić,zresztą-patrz xedos-6 KF

PostNapisane: 1 cze 2006, 18:38
przez farciarz
tadziol....hehe nie stać mnie na to by wywalić 2500 dlatego pytałem czy idzie wymienić cewkę wewnątrz aparatu. Jeśli nie...to pozostaje kupno używki za ok 450 zł...lub faktycznie rzeźba z zewnątrz <dupa>

PostNapisane: 1 cze 2006, 19:22
przez tadziol
farciarz napisał(a):pytałem czy idzie wymienić cewkę wewnątrz aparatu.


wymianić idzie,ale skąd wziąć? nie wiem czy ASO oferuje nowe...

farciarz napisał(a):Jeśli nie...to pozostaje kupno używki za ok 450 zł...


i dalej nie masz pewności co kupiłeś i na jak długo...

farciarz napisał(a): rzeźba z zewnątrz


podziała na wieki,zresztą co tu gadać,mam na stole aparat z X-9 KF34,jeśli będzie robiony to zapodam foto

PostNapisane: 4 cze 2006, 14:48
przez XDawidX
tak jak zapowiadałem kupiłem nowy aparat. Dzała :) Młotek okazał się zbędny.
Uruchamiając silnk z uszkodzonym aparatem mocno nadwyrężyłem rozrusznik. Ale to już żaden problem jak się wie co padło. Teraz jeździ :D

Tak z ciekawości zapytam: czy ktoś wie dlaczego tak mało aparatów B6BF jest dostępnych?
Wszędzie można dostać aparat BP1A M3 natomiast pozostałe 2 są conajmniej trudnoosiągalne. Ponadto zauważcie że schemat instalacj elektrycznej uwzględnia tylko wariant BP1A.

PostNapisane: 4 cze 2006, 16:17
przez Puhcio
tadziol napisał(a):mam na stole aparat z X-9 KF34


Miałem taki sam w Milleni.

PostNapisane: 3 lip 2007, 20:57
przez Tasior
Czy może ktos sie orientuje, czy jak akumulator jest slaby to moga szalec obroty na biegu jalowym??? Ma to jakies znaczenie???

PostNapisane: 8 lip 2007, 12:55
przez Furmii
Witam!

Ma u siebie aparat M3. Zdaje się, że cewka już daje ciała. Gdzie takową można dostać?
Może znacie ewentualny koszt?

PostNapisane: 7 sie 2007, 08:42
przez qpr
hejka :)

pytanie do osób z aparatami zapłonowymi p5..

próbował ktoś założyć aparat m3?.. czym się różnią? wtyczka wyglada podobnie.. 4 pinowa.. a może da się podmienić wnętrzności z m3 do p5?

Swoj aparat mam zamiar wysłać do tadziola.. sek w tym że potrzebuje założyć inny aparat na czas naprawy.. a tych p5 jak na lekarstwo :(

PostNapisane: 19 maja 2008, 17:33
przez kinki
odswiezam temat :)
czy ktos orientuje sie czy mozna zamiast M3 wlozyc P9 bez przerabiania instalacji? czy wszystkie wtyczki pasuja ?