Samochód na mrozie lepiej "chodzi"

Postprzez Arteriuss » 13 lut 2017, 18:12

Witam. Tegoroczna zima zaszczyciła nas pokaźnymi mrozami w związku z czym zauważyłem że coś dziwnego dzieje się wtedy z moim samochodem.
Gdy temperatura spadała poniżej hmm.. Powiedzmy -7/-10 lub więcej stopni poniżej zera to auto lepiej "chodziło".
Mazda była bardziej zrywna, bardzo płynnie podnosiła się z najniższych obrotów (wręcz wzorowo od bardzo niskich obrotów żadnych wibracji nic), ogólnie jazda była nią całkiem inna. Wszystko to trwało do momentu aż już się cała wygrzała. Jak dojeżdżałem do pracy (ok 10km) auto wracało do tego stanu co zwykle.

Co to może być?? Macie jakieś pomysły??
Początkujący
 
Od: 15 lis 2015, 21:51
Posty: 16
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323f '97 1.5 16v 88KM Z5

Postprzez Nieuk0192 » 13 lut 2017, 23:45

Może ciepłe powietrze w układzie dolotowym? Im zimniejsze powietrze, tym lepsza praca silnika, ciepłe wręcz szkodzi ;) Obejrzyj rury do filtra powietrza, samą "puszkę" filtra, może gdzieś się rozszczelniło na tyle, że szkodzi gdy pod maską jest zbyt gorąco ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 21:29
Posty: 69 (13/0)
Skąd: Białystok
Auto: Była –> Mazda 323F BA 1.5 1995r
Jest –> Mazda 323F BA 1.5 LPG 1998r

Postprzez rafał88 » 14 lut 2017, 08:31

Jesli auta nie rozgrzewa chociaz 2-5 minut przed jazda tylko jedzie odrazu to bedzie lepiej jechał. Silnik dostaje wiecej paliwa a ,ze samo powietrze jest zimne to praca musi być lepsza. Po rozgrzaniu dawka paliwa jest mniejsza to i trzeba silnik wkrecił ,zeby efektywniej przyspieszał, bo własnie przy niskich obrotach i nagrzaniu sonda pracuje i reguluje ilosc paliwa. Bo tez nie jest tak ,ze sonda działa odrazu po odpaleniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez hak64 » 14 lut 2017, 12:36

"Gdy temperatura spadała poniżej hmm.. Powiedzmy -7/-10 lub więcej stopni poniżej zera to auto lepiej "chodziło"."
Po to montowane są intercoolery (cłodnica powietrza doładowywanego). Im zimniejsze powietrze tym więcej w nim tlenu w tej samej objętości. Fakt, że wszystko wraca do normy po zagrzaniu silnika, może świadczyć jedynie o nieprawidłowych proporcjach dawki paliwa (zimny silnik dostaje go więcej).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Arteriuss » 14 lut 2017, 22:55

Rafat88 rozgrzewałem auto przed jazdą 2-5 min drapiąc szyby :) taki los parkującego pod gołym niebem :D

Ok zerknę na te rury. A jeśli dawka paliwa zła to sonda pada co??
Początkujący
 
Od: 15 lis 2015, 21:51
Posty: 16
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323f '97 1.5 16v 88KM Z5

Postprzez rafał88 » 15 lut 2017, 08:23

Skoro tak bardzo odczuwasz spadek mocy to wymrugaj błedy moze cos komp pokaze. Ale takie podstawy jak filtr powietrza, swiece , przewody WN były robione???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Arteriuss » 15 lut 2017, 18:39

Aż tak to nie ale chciałem zapytać na przyszłość :P
Przewody mają rok, świece niby też w miarę nowe a filtr muszę wymienić :)
Początkujący
 
Od: 15 lis 2015, 21:51
Posty: 16
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 323f '97 1.5 16v 88KM Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323