Witam. Tegoroczna zima zaszczyciła nas pokaźnymi mrozami w związku z czym zauważyłem że coś dziwnego dzieje się wtedy z moim samochodem.
Gdy temperatura spadała poniżej hmm.. Powiedzmy -7/-10 lub więcej stopni poniżej zera to auto lepiej "chodziło".
Mazda była bardziej zrywna, bardzo płynnie podnosiła się z najniższych obrotów (wręcz wzorowo od bardzo niskich obrotów żadnych wibracji nic), ogólnie jazda była nią całkiem inna. Wszystko to trwało do momentu aż już się cała wygrzała. Jak dojeżdżałem do pracy (ok 10km) auto wracało do tego stanu co zwykle.
Co to może być?? Macie jakieś pomysły??
Samochód na mrozie lepiej "chodzi"
Strona 1 z 1
Może ciepłe powietrze w układzie dolotowym? Im zimniejsze powietrze, tym lepsza praca silnika, ciepłe wręcz szkodzi Obejrzyj rury do filtra powietrza, samą "puszkę" filtra, może gdzieś się rozszczelniło na tyle, że szkodzi gdy pod maską jest zbyt gorąco
Jesli auta nie rozgrzewa chociaz 2-5 minut przed jazda tylko jedzie odrazu to bedzie lepiej jechał. Silnik dostaje wiecej paliwa a ,ze samo powietrze jest zimne to praca musi być lepsza. Po rozgrzaniu dawka paliwa jest mniejsza to i trzeba silnik wkrecił ,zeby efektywniej przyspieszał, bo własnie przy niskich obrotach i nagrzaniu sonda pracuje i reguluje ilosc paliwa. Bo tez nie jest tak ,ze sonda działa odrazu po odpaleniu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
"Gdy temperatura spadała poniżej hmm.. Powiedzmy -7/-10 lub więcej stopni poniżej zera to auto lepiej "chodziło"."
Po to montowane są intercoolery (cłodnica powietrza doładowywanego). Im zimniejsze powietrze tym więcej w nim tlenu w tej samej objętości. Fakt, że wszystko wraca do normy po zagrzaniu silnika, może świadczyć jedynie o nieprawidłowych proporcjach dawki paliwa (zimny silnik dostaje go więcej).
Po to montowane są intercoolery (cłodnica powietrza doładowywanego). Im zimniejsze powietrze tym więcej w nim tlenu w tej samej objętości. Fakt, że wszystko wraca do normy po zagrzaniu silnika, może świadczyć jedynie o nieprawidłowych proporcjach dawki paliwa (zimny silnik dostaje go więcej).
Skoro tak bardzo odczuwasz spadek mocy to wymrugaj błedy moze cos komp pokaze. Ale takie podstawy jak filtr powietrza, swiece , przewody WN były robione???
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości