Strona 1 z 1

Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 18 sty 2017, 12:34
przez Milami98
Cześć wszystkim! :)

Mam problem z moją mazduśką 323f BA 1.5 Z5 KAT. Na początku listopada założyłam gaz, niesekwencyjny. Oczywiście pierwszym problemem było to, że musiałam jeździć tylko do 3 tysięcy obrotów na każdym biegu, ponieważ jak tylko przekroczyłam 3k to od razu przełączyła się na benzynę. Wyregulowałam ją i chwile był spokój. Później pojawił się problem z którym borykam się do tej pory, a mianowicie jadąc powiedzmy 40 na godzinę na 3 biegu mając ok. 2 tys obrotów Mazda szarpie jak szalona (zaznaczam, że na benzynie tego problemu nie ma, przełączając ją na benzyne wszystkie jej boleści odchodzą w zapomnienie). Wymieniłam świecie na Brisk Silver przeznaczone specjalnie do gazu, przewody zostały sprawdzone przez gazownika, który stwierdził, że są ok. Maździocha jeździła 2 dni bez szarpania, a potem od nowa się zaczęło. Jeszcze co do mocy auta, jeżdżąc na gazie strach jest wyprzedzać, auto w ogóle nie przyśpiesza <płacze> . Na biegu jałowym obryty skaczą od 300 do 1000. Ogółem mówiąc, jestem już bezradna, bo sama nie wiem co może ją boleć.

Za wszelką pomoc z góry dzięki, jeśli coś nie jasno wytłumaczyłam proszę pytać, ponieważ to mój pierwszy post na tej stronie :)

PostNapisane: 18 sty 2017, 12:59
przez avalar
Wywalić II gen i założyć sekwencje. Wszystkie problemy znikną.

Jak na moje oko, instalacje jest źle dobrana/ustawiona, auto nie dostaje takiej dawki jak powinno przy wciśnięciu gazu. Do sprawdzenia mikser/reduktor na początek.

PostNapisane: 18 sty 2017, 13:09
przez adamax4
Skoro instalacja dopiero założona, to nie jest jeszcze na gwarancji?

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 18 sty 2017, 13:19
przez Milami98
Istalacja na 100% nie jest na gwaracjni, ponieważ była przekładana z mojego starego auta Reno Megane I 1.6 96r.
Avalar, co do ustawienia dawki etc, była regulowana 2 razy, reduktor mam z Lovato, dokładnie nie pamiętam jaki, ponieważ aktualnie wymieniam sprzęgło w Mazduśce i dopiero dzisiaj wezmę papiery z instalacji, które są w aucie. Skoro zaproponowałeś wymianę instalacji to, którą genejrację proponujesz, nie chcę, żeby byłą zbyt droga etc, ponieważ tą mazdę mam zamiar zamienić za niedługo na inną :)

PostNapisane: 18 sty 2017, 13:27
przez adamax4
Instalacja IV generacji będzie odpowiednia. Ale jak masz zamiar zaraz sprzedawać, to nie wiem czy Ci się opłaca jeszcze w instalację inwestować. Chyba, że później przełożysz ją do kolejnej mazdy. Koszt instacji to tak 2000-2500zł.

PostNapisane: 18 sty 2017, 13:51
przez avalar
Milami98 skoro tak przedstawiasz sytuację to ja polecam odłączyć LPG zanim narobi więcej szkód :)
Koszt IV generacji tak jak adamax4 napisał :)

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 18 sty 2017, 14:31
przez Milami98
Do następnej mazdy jej nie przełożę, ponieważ kolejną planuję RX-8, a aż tak szalona nie jestem, aby gazować Vankla, skoro tak mówicie, to jak tylko skończę wymieniać sprzęglo, zabieram ją do porządnego gazownika i niech robi co w jego mocy :) Dzięki wielkie za pomoc :)

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 18 sty 2017, 21:54
przez bizzy
Ja ze swojej strony, jeśli chcesz ją jeździć na gazie i nie pchać się w sekwencje to załóż sobie blosa. Jest to rodzaj gaźnika do gazu. Ja go mam i jestem zadowolony nie mam takich problemów jak Ty. Przez swoją głupotę, czyli mycie silnika raz jedyny mi strzelił a tak ogólnie nie miałem z nim żadnych problemów. Jednak sekwencja to sekwencja, ale BLOS to jakieś rozwiązanie.

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 19 sty 2017, 09:36
przez rafał88
Dokupiłabys kompa z wtryskami i wiazkami nawet z valdemarami za smiesznie piniądze i działałoby jak nalezy z tymi cudakami w dolot same problem, jak jezdzi to jezdzi a jak je$#nie to szukanie przyczyn braku mocy, nierowna praca itd itd..

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 19 sty 2017, 23:39
przez Milami98
Ok panowie, więc jeśli mam tradycyjnie zamontowany gaz, to co muszę wywalić, żeby BLOS'a założyć.

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 20 sty 2017, 00:02
przez rafał88
Ja tu mowie o sekwencji :P

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 20 sty 2017, 00:08
przez Milami98
Cholerka, czyli BLOS, nie podejdzie do II generacji? Przyznaję się bez bicia, że na gazie się nie znam.

Re: Szarpanie przy jeździe na "jednym" gazie, 2 tys obrotów

PostNapisane: 20 sty 2017, 09:24
przez rafał88
Szukaj uzywanej sekwencji i mowie CI wyjdziesz an tym najlepiej. Nie bedzie roznic pomiedzy benzyna a lpg, zero strzelania w dolot i brakow mocy.

PostNapisane: 20 sty 2017, 13:10
przez bizzy
Blos podejdzie do instalacji drugiej generacji. Wywalasz aktualny mikser a wstawiasz blos. Koniec roboty.