Strona 1 z 1

Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 20 gru 2016, 19:34
przez kamanera3
Witam od 3 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 323cz 97 roku 1,5 Dodam że mazdę kupiłem na swój 1 samochód i nie znam się zbyt dobrze na mechanice

Otóż auto było wstawione do mechanika około 2 tygodnie temu na wymianę

Poduszek w zawieszeniu z tyłu
Pokrywy silnika
Alternatora
oraz przeguby przód

przed wjazdem do mechanika miałem problemy również ze spadającymi obrotami panowie mechanicy stwierdzili że jest to problem Alternatora

W dniu dzisiejszym zauważyłem problem A dokładniej przy pełnym obrocie kół w lewo i prawo z pod maski wydobywa się pisk i obroty zaczynają spadać z 1000 do 0 i tak sobie falują dodam że tylko przy maksymalnym skręcie słychać ten pisk

Wpadłem na 2 pomysły
Źle napięty pasek
pompa wspomagania

Teraz pytania do państwa czy lepiej wstawić ten samochód znów do mechanika czy może lepiej działać na własną rękę ? i oczywiście od czego zacząć

PostNapisane: 20 gru 2016, 21:51
przez Andrzej414
Oczywiście, że działać na własną rękę :) Sprawdź naciąg paska klinowego od pompy wspomagania i ewentualnie go naciągnij jeśli ma luz. Jeśli nie da się do końca wyczuć czy jest mocno napięty czy też nie to mimo to napnij. Jeśli to nie pomoże to należy sprawdzić działanie pompy wspomagania no i przede wszystkim sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, bo być może masz spory deficyt, a w ten sposób szybko zajedziesz tę pompę.

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 20 gru 2016, 22:16
przez rafał88
Masakra Ci mechanicy robia teraz wszystko od <dupa> strony.
Spadki obrotow pewnie są przez zawaloną przepustnice syfem z EGR. Pisk pewnie jest z paska od pompy wspomagania , a ze silnik sie dusi to piszczenie jeszcze bardziej sie nasila. Naciagnać pasek, wyjąc i wyczyscic przepustnice.

PostNapisane: 20 gru 2016, 22:48
przez kamanera3
Andrzej414 napisał(a):Oczywiście, że działać na własną rękę :) Sprawdź naciąg paska klinowego od pompy wspomagania i ewentualnie go naciągnij jeśli ma luz. Jeśli nie da się do końca wyczuć czy jest mocno napięty czy też nie to mimo to napnij. Jeśli to nie pomoże to należy sprawdzić działanie pompy wspomagania no i przede wszystkim sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, bo być może masz spory deficyt, a w ten sposób szybko zajedziesz tę pompę.


Poziom płynu jak najbardziej jest ok sprawdzałem to dzisiaj chociaż doleje na wszelki wypadek
Co do samego paska postaram się to jutro sprawdzić dziękuje za odp :)

rafał88 napisał(a):Masakra Ci mechanicy robia teraz wszystko od <dupa> strony.
Spadki obrotow pewnie są przez zawaloną przepustnice syfem z EGR. Pisk pewnie jest z paska od pompy wspomagania , a ze silnik sie dusi to piszczenie jeszcze bardziej sie nasila. Naciagnać pasek, wyjąc i wyczyscic przepustnice.


właśnie gdy pojawiły się takowe spadki po przejrzeniu naprawdę wielu tematów sugerowałem panom sprawdzenie i wyczyszczenie przepustnicy niestety panowie jedno głośnie stwierdzili że całą winne ponosi alternator więc już nie chciałem się kłócić również dziękuje za odpowiedź pasek sprawdzę jutro do przepustnicy postaram się również dostać ;)

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 20 gru 2016, 23:02
przez rafał88
Naciągacze a nie mechanicy.. Pewnie nawet go nie dotkneli jak sprawdzili ładowanie i reakcje na obciazenia.

PostNapisane: 20 gru 2016, 23:23
przez Mateo_RX
Nie sugeruj się tym za wszelką cenę co mówią mechanicy. Na sam początek tak jak koledzy mówią wyczyścić przepustnice. Jeżeli to nie pomoże.to będziemy myśleć dalej.

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 20 gru 2016, 23:31
przez kamanera3
Niestety jak to się mówi u siebie rób jak u siebie u kogoś na odpie...l postaram się rano wszystko sprawdzić całe szczęście na forum jest dokładny schemat związany z czyszczeniem przepustnicy więc myślę że nie będzie problemu zobaczę z czym się wyrobię i wieczorem dam znać ;–)

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 21 gru 2016, 10:16
przez rafał88
Napewno to pomoze. Tylko ja wyregulowac. Bo normlanie podczas obrotu kołami silnik powinien podnosić obroty a nie sie dławić

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 21 gru 2016, 10:37
przez kamanera3
postanowiłem zadzwonić jeszcze rano do "mechanika" który naprawiał mi madzie i przyznał się do błędu powiedział coś w stylu "To najprawdopodobniej pasek zawsze nie się skręcamy go na maxa" zaraz postaram się ubrać wyjść i dojść do napinacza i to zrobić

pytanie do was czym najlepiej było by wyczyścić tą przepustnice według tematu z forum benzynę estrakcyjną albo rozpuszczalnik czy to wystarczy ?

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 21 gru 2016, 11:08
przez rafał88
Benzyna ekstrekcyjna i pedzelkiem. Noo bez kluczy nasadowych z grzechotka nir napniesz ;)

Re: Mazda 323c 1,5 Wycie podczas maksymalnego skrętu kół

PostNapisane: 21 gru 2016, 18:43
przez kamanera3
Pasek został naciągnięty i piski się skończyły.

Obroty niestety dalej lecą w dół lecz nie czyściłem przepustnicy jutro postaram się jeszcze to sprawdzić i dam znać


update

Wczoraj niestety brakło mi czasu żeby napisać post ..

wszystko udało się zrobić dziś przejechałem około 50km i nie zauważyłem ani grama spadku obrotów

chciał bym z tej strony wszystkim podziękować i życzyć wszystkim wesołych świąt Pozdrawiam