Strona 1 z 3

Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 15 paź 2016, 17:30
przez bizzy
Po pomyśle z umyciem silnika (było to już 2mce temu) i następnie wystrzale z gazu (blos) wcześniej to nigdy nie miało miejsca. Problem opisywałem w innym wątku, ale tam został zarzucony innymi postami. Mam problem jak w temacie. Przeczytałem już chyba całe forum i żaden post mi nie pomógł. Z tego powodu tworzę osobny temat.
W skrócie:
Silnik pracuje równiuteńko, na jałowym biegu wkręca się na obroty, ale nie tak szybko jak wcześniej. Ogólnie powyżej 3,5 zaczynają się problemy i auto traci moc, jazda na biegu 4 i 5 możliwa tylko w zakresie obrotowym 2,5-3,5k o prędkości >120km/h mogę pomarzyć, powyżej 100km/h auto nie ma siły. Ogólnie w całym zakresie obrotów szarpanie nie występuje. Bardzo mnie to już denerwuje, bo nie mam do kogo jechać, aby mi pomógł. Mechanicy typu wymień przewody WN, świece nie są dla mnie wzorem, bo przed zamoczeniem silnika było ok, więc przewody i świece nie padły tak nagle a zestaw kupiony ot tak 250zł, gdy i tak być może nie przyniesie to efektów mija się z celem. Mycie 2 mce temu. Może lepiej mazdę sprzedać (na części).

Problemy:
– Brak mocy powyżej 3,5k obr.
– Padło ssanie.
– Zimny bardzo ciężko pali.

Co już zrobiłem i nie dało pożądanych efektów:
– Czyszczenie przepustnicy.
– Wymiana sody po wyświetleniu błędu P1170.
– Wymiana przepływomierza + podmianka z auta, które "idzie" dobrze.
– Podmiana aparatu zapłonowego M3 z innego auta.
– Wykręciłem lambdę i przejechałem się w celu sprawdzenia, czy katalizator nie jest zapchany.


Proszę o rady i pomysły.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 15 paź 2016, 18:41
przez Beny
Może przelec wtyczki od aparatu i resztę połączeń jakimś sprejem do elektroniki http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5% ... ,p884.html

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 15 paź 2016, 19:01
przez rafał88
Dokladnie po takim myciu sprawdz wszystkie kostki. I sprawdz jeszcze raz błedy.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 16 paź 2016, 12:29
przez bizzy
Zrobiłem to co mówiliście. Na razie efektów brak. Dziś będę miał dłuższą przejażdżkę to po niej wypikam błędy.

PostNapisane: 18 paź 2016, 11:07
przez Marek 161BD081
W zasadzie to od sprawdzenia ew. błędów należałoby zacząć całe sprawdzenie.

PostNapisane: 18 paź 2016, 11:45
przez iparts
Dokładnie tak! Sprawdź błędy, czy i jakie się pokazały. Może zalałeś coś z elektroniki i teraz dopiero daje o sobie znak.

PostNapisane: 19 lis 2016, 16:33
przez bizzy
Wracam do tematu, bo nie miałem czasu. Po wymianie sondy błąd P1170. Zrobiłem reset błędów oraz przesmarowałem styki. Pojeździłem trochę dalej mam błąd P1170, choć sondę sprawdziłem miernikiem i działa. Z resztą w moim gazowcu to chociaż na gazie powinna iść dobrze. Nie mam pojęcia gdzie dalej szukać. Jakieś pomysły?

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 19 lis 2016, 22:29
przez rafał88
Sonde miernikiem serio??? Odpenij ją i wtedy sprawdz jaka zmiana jest. A sonde najlepiej pod oscyloskop , choc samo odpiecie juz powinno cos pokazac po pracy silnik i samej mocy

PostNapisane: 19 lis 2016, 23:23
przez Marek 161BD081
Błąd sondy łapie tez podczas jazdy tylko na benzynie?

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 21 lis 2016, 18:56
przez bizzy
Zresetuję kompa i pojeżdżę na samej benzynie, aby sprawdzić czy wyrzuci ten błąd.

Dopisano 21 lis 2016, 19:13:

Czego powinienem się spodziewać po odpięciu sondy, bo bez niej silnik ogólnie też pracował równo.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 21 lis 2016, 21:57
przez rafał88
Braków zmulenia.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 22 lis 2016, 18:17
przez bizzy
Jeździłem z zupełnie wykręconą i nic nie dało.

PostNapisane: 22 lis 2016, 19:34
przez Andrzej414
Wymień przepustnicę na nową. Przyczyną może być potencjometr i elektrozawór przepustnicy.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 22 lis 2016, 20:03
przez rafał88
Nagraj media jak silnik pracuje i jak sie wkreca.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 22 lis 2016, 23:49
przez bizzy
Dobra nagram jutro. Ogólnie silnik chodzi równo. Na jałowym biegu w miarę się wkręca, ale gorzej niż wcześniej. Chcesz filmik spod maski czy tak, żeby było widać obrotomierz?

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 23 lis 2016, 09:31
przez rafał88
I tak i tak ;) Niechce nic strzelac narazie ale czekam na film

PostNapisane: 24 lis 2016, 14:17
przez bizzy
Proszę bardzo




Może dojdziesz co jest grane.

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 24 lis 2016, 19:21
przez rafał88
Wogole nie ma odcinki <lol> <czarodziej> SPrawdz czy masz dobrze przwody WN podpiete bo jakos tak śmiesznie to wyglada .

U mnie tak wyglada pod maska, zjdeci jak klime skrecałem
Obrazek
Iiii wykrec zobacz jakie masz świece czy są koloru takiego kawa z mlekiem,

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 25 lis 2016, 01:03
przez bizzy
Kable przed problemem i po są nie ruszane, więc podpięte są kolejno. Może brzydko to wygląda i nie są ułożone tak ładnie jak u Ciebie, ale kolejność to nie to... Świece wykręcę jak będę w domu. Co do odcinki to zaraz jak go kupiłem to się dziwiłem czemu jej nie ma. Dawniej nią mogłem gnieść nawet to 7,5k :)

Re: Brak mocy powyżej 3,5k po zamoczeniu silnika.

PostNapisane: 25 lis 2016, 07:34
przez rafał88
Ale na lpg chyba tylko szło do takich wysokich obrotow... ???

Tak to wyglada jakby silnik chcial ale cos go trzyma.... <nauka> Moze katalizator rozwalony i sie zamula, ciekawe jakby odkrecic portki, znaczy tutaj za sondą lambda jest łaczenie kolektora z wydechem na 3 sruby, zrzucic i wtedy zobaczyc jak sie wkreca.