Mazda 323f 1994 1.5 B+G kopci przy zimnym silniku

Postprzez EntuEntu » 31 mar 2016, 10:45

Kupiłem niedawno Mazde, tak jak w tytule, po odpaleniu kopci jak parowóz, mijają 2 minuty i po dymie ani śladu, pierwsza trasa przejechałem 500 km i nie dymil ani razu, problemów też nie sprawiał więc jest może szansa że to nie będzie droga naprawa? Poprzedni właściciel wspominał coś o uszczelkach
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Andrzej414 » 31 mar 2016, 19:34

Pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe. A może nawet to i to. To początek tak zwanego końca. Mam na myśli, że silniczek z czasem będzie trzeba wyremontować. Najlepiej podjedź na warsztat i niech sprawdzą Ci kompresję na cylindrach. Da to dość jasną odpowiedź czy jeszcze tak jeździć czy przygotowywać się do remontu. Jednakże nie panikuj. Mazdy z tych lat mają to do siebie, że kopcą, coś tam połkną oleju a po chwili grama oleju nie zejdzie choćbyś jechał ciągiem 1000 kilometrów. I często jest tak że kompresja jest również dobra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez EntuEntu » 31 mar 2016, 19:51

Andrzej414 napisał(a):Pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe. A może nawet to i to. To początek tak zwanego końca. Mam na myśli, że silniczek z czasem będzie trzeba wyremontować. Najlepiej podjedź na warsztat i niech sprawdzą Ci kompresję na cylindrach. Da to dość jasną odpowiedź czy jeszcze tak jeździć czy przygotowywać się do remontu. Jednakże nie panikuj. Mazdy z tych lat mają to do siebie, że kopcą, coś tam połkną oleju a po chwili grama oleju nie zejdzie choćbyś jechał ciągiem 1000 kilometrów. I często jest tak że kompresja jest również dobra.


Jade w sobotę na wymiane oleju, będzie sporo kosztowało sprawdzanie tej kompresji? I ile mnie wyniesie remont oraz jak długo mogę go odkładać na później?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Andrzej414 » 31 mar 2016, 19:57

Przecież to 10 minut roboty. Tam gdzie Ci zmienią olej powinni Ci zrobić to w cenie. Remont? W zależności co będzie zmieniane to koszt od 700zł do 1100zł. Zależy gdzie dasz... To są ceny u mnie. Jak długo? Jak Cię będzie stać to możesz zrobić jutro :) a tak na poważnie to jeśli silnik jest żwawy nie ma jakichś dobitnych problemów typu spadek mocy itp itd to na razie daj sobie z tym spokój. Badanie kompresji wiele Ci powie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez EntuEntu » 31 mar 2016, 20:00

Andrzej414 napisał(a):Przecież to 10 minut roboty. Tam gdzie Ci zmienią olej powinni Ci zrobić to w cenie. Remont? W zależności co będzie zmieniane to koszt od 700zł do 1100zł. Zależy gdzie dasz... To są ceny u mnie. Jak długo? Jak Cię będzie stać to możesz zrobić jutro :) a tak na poważnie to jeśli silnik jest żwawy nie ma jakichś dobitnych problemów typu spadek mocy itp itd to na razie daj sobie z tym spokój. Badanie kompresji wiele Ci powie.


Spadków nie ma wcale, wygląda nawet zdrowo. Chociaż co do spadków to nie wiem bo posiadam to auto na tyle krótko że nie miałem go za czasów jego świetności. 180 pojedzie na ekspresówce, tyle wiem, więc z mocą chyba okej, biorąc pod uwagę że posiada jeszcze lpg. Dzięki wielkie, mogę przy okazji podpytać o coś innego czy ktoś tu się wkurzy że nie daje nowego wątku? Mianowicie zapalara mi nie działa, nie daje prądu a pod maską nie ma dla niej bezpiecznika, są w tym moedlu jeszcze gdzieś schowane?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Andrzej414 » 31 mar 2016, 20:23

Spytaj w innym dziale albo mnie na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2016, 12:05

EntuEntu – na Forum mamy zasadę, że "jeden problem = jeden temat" więc nie łączymy różnych problemów w jednym temacie bo czytelność tego później jest dosyć wątpliwa.
Druga sprawa to proszę korzystać z wyszukiwarki bo tego typu problemy, o których piszesz były juz poruszane więc prościej jest się dopisać do jakiegoś tematu a nie zakładać nowy.

Poza tym proponuję też na przyszłość lekturę: Podział Działu BA/BH aby zakładać nowe tematy w działach do tego przeznaczonych.

Temat na razie przeniosę do działu silnikowego a później docelowo połączę z istniejącymi.

W kwestii dymienia najważniejsze pytanie: jaki kolor i zapach dymu?
Biały czy też niebieskawy z zapachem palonego oleju?

P.S. a bezpieczniki masz też w słupku koło lewej nogi kierowcy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 13:13

Marek 161BD081 napisał(a):EntuEntu – na Forum mamy zasadę, że "jeden problem = jeden temat" więc nie łączymy różnych problemów w jednym temacie bo czytelność tego później jest dosyć wątpliwa.
Druga sprawa to proszę korzystać z wyszukiwarki bo tego typu problemy, o których piszesz były juz poruszane więc prościej jest się dopisać do jakiegoś tematu a nie zakładać nowy.

Poza tym proponuję też na przyszłość lekturę: Podział Działu BA/BH aby zakładać nowe tematy w działach do tego przeznaczonych.

Temat na razie przeniosę do działu silnikowego a później docelowo połączę z istniejącymi.

W kwestii dymienia najważniejsze pytanie: jaki kolor i zapach dymu?
Biały czy też niebieskawy z zapachem palonego oleju?

P.S. a bezpieczniki masz też w słupku koło lewej nogi kierowcy.


Wybacz za robienie "burdelu", widziałem podobne posty ale każdy miał jeszcze jakieś inne problemy z tym związane, a ja mam tylko kopcenie, a dym jest siwy, no można powiedzieć że biały, a zapachu jakiegoś w nim nie odczuwam, zwykłe spaliny
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez Marek 161BD081 » 2 kwi 2016, 13:35

Drobna uwaga: nie cytujemy ostatniego postu bo ... nie ma takiej potrzeby.

Biały dym jak jest zimno na dworze to normalne zjawisko – przecież woda jest jednym z produktów spalania.
Jeśli płyn w układzie chłodzenia nie ubywa i tym bardziej nie jest wyrzucany na zewnątrz to nie ma zbytnio obawy o silnik.
Dla spokoju zrób podstawową diagnostykę silnika (link znajdziesz w FAQ).

Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez EntuEntu » 2 kwi 2016, 14:10

Ale teraz jak odpaliłem Mazde o 13 jak nie było zimno też kopcila, chwile przed przejściem na gaz, nie wiem, może z 5 sekund przed dym ustał, będę w domu to uzupełnię profil
Początkujący
 
Od: 31 mar 2016, 10:38
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1994 1.5 88KM B+G

Postprzez tapmal » 2 cze 2016, 20:25

Witam.
U mnie będzie tzw. zagwozdka. Mazda 323 B+G . Jestem właśnie po miesięcznej walce z dymiącym silnikiem. Wymieniono pierścienie, gumy-uszczelniacze, uszczelkę i na zimnym dalej dymił. Mowa o zadymie na pół podwórka.
Zrezygnowany kupiłem drugi silnik. Po zamontowaniu dalej ma te same objawy, dymi jak jest zimny. Oleju ni grama nie ubywa, podobnie wody:(
Wszystkie sprawy typu regulacje, przepływomerze są ok.......
Czy mam dojść do wniosku że ten typ tak ma?
Początkujący
 
Od: 2 cze 2016, 20:02
Posty: 8
Skąd: Kuźnia Raciborska
Auto: Mazda 323 Protage
od 21 lat w rodzinie

Postprzez Andrzej414 » 2 cze 2016, 20:42

Jesteś pewien że remont został wykonany dobrze? Czy silnik był docierany po remoncie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez tapmal » 2 cze 2016, 21:47

To są pseudoremonty. Wymiana samych pierścieni. Docierać tu nie ma co........
Początkujący
 
Od: 2 cze 2016, 20:02
Posty: 8
Skąd: Kuźnia Raciborska
Auto: Mazda 323 Protage
od 21 lat w rodzinie

Postprzez Andrzej414 » 3 cze 2016, 04:51

Napisałeś że wymiana samych pierścieni a w poprzednim poście że uszczelniacze również. Jeśli zatem nie wymieniono uszczelniaczy zaworowych to co się dziwisz. Zrobiłeś remont połowiczny więc cudów nie oczekuj. Silnik zakopcić sobie może bo to normalne przy wilgotnym powietrzu. Grunt żeby nie spalał oleju i by to ewentualne spalanie było w granicach normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez tapmal » 3 cze 2016, 06:07

To przenośnia. Pełny remont to nie był. Same pierścienie nie uszczelnią idealnie tłoka i cylindra. Gumy też były wymieniane......
Początkujący
 
Od: 2 cze 2016, 20:02
Posty: 8
Skąd: Kuźnia Raciborska
Auto: Mazda 323 Protage
od 21 lat w rodzinie

Postprzez Marek 161BD081 » 3 cze 2016, 07:59

Takie dosyć ważne pytanie: jaki jest kolor dymu przy porannym odpaleniu?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez tapmal » 4 cze 2016, 07:56

Biały. Na 99% to nie olej. Benzyną może bardziej śmierdzi. Sprawdzę może jeszcze może sprawy typu przepływomierz. Mazdy niestety za dobrze nie znam od strony mankamentów, ale wygląda mi to na dziwny skład(za dużo benzyny) przy odpalaniu zimnego silnika.
Na gazie po minucie chodzi przyzwoicie. Potem wcale nie dymi.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2016, 20:02
Posty: 8
Skąd: Kuźnia Raciborska
Auto: Mazda 323 Protage
od 21 lat w rodzinie

Postprzez Marek 161BD081 » 4 cze 2016, 10:06

A spróbuj przegonić auto na jakiejś drodze szybkiego ruchu aby usunąć wodę z wydechu.
Jak masz z poziomem płynu w układzie chłodzenia?
Jak nagrzanego auto pracuje na benzynie?
Instalacje lpg masz wtryskową czy na mikserze?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 4 cze 2016, 15:08

A jakie masz spalanie na benzynie? I jaki olej silnikowy masz zalany? Słaby olej też potrafi być tego przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez tapmal » 5 cze 2016, 10:23

To nie to... Po minucie chodzi ok, tak jak pisałem, na gazie zaraz idealnie.
Olej mam Mobil-najtańszy mineralny, poziom płynu chłodzącego ok., olej również.
Co do wody w wydechu to trochę pokapie, ale auto jeździ ciągle w trasach (70km na raz) i generalnie co się da pozbyć i ją wypalić to taki przebieg chyba wystarczy:) Instalacja gazowa sekwencja STAG, działa już 3 lata idealnie.
Początkujący
 
Od: 2 cze 2016, 20:02
Posty: 8
Skąd: Kuźnia Raciborska
Auto: Mazda 323 Protage
od 21 lat w rodzinie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323