Strona 1 z 1

Szarpanie na 2 biegu

PostNapisane: 10 mar 2016, 01:13
przez Rodelin
Witam. Niedawno kupiłem mazde 323f ba. Od pewnego czasu zauważyłem że podczas zmiany biegu na 2 przy obrotach poniżej 2tys dodając gaz auto strasznie szarpie. Czytałem w internecie co to może być i wyczyścilem przepływomierz powietrza,przepustnice, świece sprawdzone wyglądają zdrowo. Nie wiem czego to może być wina. Jest też czasem tak ze na postoju przy włączonym silniku obroty silnika skaczą z 700 do 300.

PostNapisane: 10 mar 2016, 09:05
przez Marek 161BD081
Proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i wersję silnikową auta bo nawet nie wiemy o czym rozmawiamy – 1.3, 1.5, 1.8, 2.0 a może diesel? :D
Tematy szarpania są ogólnie znane więc warto poczytać wypowiedzi innych jak sobie z tym poradzili.
Proponuję ci lekturę FAQ (LINK) tego Działu jak i również zapoznanie się z podziałem Działów technicznych (LINK) aby na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.

Temat później przeniosę we właściwe miejsce.

PostNapisane: 11 mar 2016, 22:01
przez Marek 161BD081
Profil uzupełniony więc idziemy dalej – błędy może sprawdzałeś?
Sprawdź i ew. wyreguluj też ustawienie czujnika TPS oraz obroty biegu jałowego.
Linki znajdziesz w FAQ

Re: Szarpanie na 2 biegu

PostNapisane: 12 mar 2016, 00:51
przez Rodelin
Obroty regulowalem. Ostatnio też zauważyłem ze gdy energicznie ruszam kierownica w prawo lub w lewo to obroty skaczą w górę i w dół nie wiem czy to wina elektryki znajomy mówi ze to może przez alternator. A wracając do szarpania to zamówiłem przewody wn bo zauważyłem ze wieczorem podczas czyszczenia przepływomierza kable świeciły się prawie jak na choince. Jak wyregulować ten czujnik TPS?

Re: Szarpanie na 2 biegu

PostNapisane: 12 mar 2016, 09:49
przez rafał88
Znajomy to moze niech zajmie tylko tłukami z niemiec bo tu wpomaganie niema nic wspolnego z elektryką...

Obroty musza falowac przy kreceniu kierą, tego nie zmienisz a to jest po to ,zeby na prakingu mogl normlanie kierą obracać bo krokowy podbija obroty wlasnie w celu ,zeby wspomaganie nie słabło.

TPS jak wyregulowac jest na forum razem z tabelką ;)

Noo to jak jest choinka to przewody out no i swiece tez odrazu pasuje wymienic, koszt nie duzy a napewno nie zaszkodzi.

PostNapisane: 12 mar 2016, 11:14
przez Marek 161BD081
Ja jeszcze proponuję przy okazji kopułkę wraz z palcem rozdzielacza wymienić bo też nikt nie wie ile to jeździło.
O filtrach powietrza i paliwa nie wspomnę ;)

Re: Szarpanie na 2 biegu

PostNapisane: 12 mar 2016, 19:32
przez Rodelin
Filtry wymieniałem zaraz po zakupie. W warsztacie mówili ze kopułka i palec są w dobrym stanie ale jak wymienię przewody i to nie pomoże to w/w rzeczy tez wymienię. A co do świece wiecie może jakie są najlepsze?

Re: Szarpanie na 2 biegu

PostNapisane: 12 mar 2016, 19:33
przez rafał88
Denso k16tt.

Re: Szarpanie na 2 biegu

PostNapisane: 14 mar 2016, 20:14
przez Rodelin
Dziś doszły kable wn i sonda. Wszystko wymienione i Narazie auto nie szarpie na 2 biegu. Ale czy musze resetowac komputer po wymianie sondy czy nie jest to potrzebne?

PostNapisane: 17 mar 2016, 21:30
przez AdamKara
nie musisz

PostNapisane: 18 mar 2016, 01:00
przez Rodelin
Dzięki. Narazie Mazda jeździ jak marzenie. Tylko mam wrażenie ze zaczęła po wymianie sondy więcej palić myślicie że jest to możliwe?

PostNapisane: 27 kwi 2016, 20:46
przez AdamKara
nogę masz za ciężką :P

zatankuj zrób 100km i zatankuj a potem zobacz czy faktycznie więcej pali