Szarpanie na 2 biegu

Postprzez Rodelin » 10 mar 2016, 01:13

Witam. Niedawno kupiłem mazde 323f ba. Od pewnego czasu zauważyłem że podczas zmiany biegu na 2 przy obrotach poniżej 2tys dodając gaz auto strasznie szarpie. Czytałem w internecie co to może być i wyczyścilem przepływomierz powietrza,przepustnice, świece sprawdzone wyglądają zdrowo. Nie wiem czego to może być wina. Jest też czasem tak ze na postoju przy włączonym silniku obroty silnika skaczą z 700 do 300.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 01:03
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA hatchback 1.5 benzyna 94-98

Postprzez Marek 161BD081 » 10 mar 2016, 09:05

Proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i wersję silnikową auta bo nawet nie wiemy o czym rozmawiamy – 1.3, 1.5, 1.8, 2.0 a może diesel? :D
Tematy szarpania są ogólnie znane więc warto poczytać wypowiedzi innych jak sobie z tym poradzili.
Proponuję ci lekturę FAQ (LINK) tego Działu jak i również zapoznanie się z podziałem Działów technicznych (LINK) aby na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.

Temat później przeniosę we właściwe miejsce.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Marek 161BD081 » 11 mar 2016, 22:01

Profil uzupełniony więc idziemy dalej – błędy może sprawdzałeś?
Sprawdź i ew. wyreguluj też ustawienie czujnika TPS oraz obroty biegu jałowego.
Linki znajdziesz w FAQ
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rodelin » 12 mar 2016, 00:51

Obroty regulowalem. Ostatnio też zauważyłem ze gdy energicznie ruszam kierownica w prawo lub w lewo to obroty skaczą w górę i w dół nie wiem czy to wina elektryki znajomy mówi ze to może przez alternator. A wracając do szarpania to zamówiłem przewody wn bo zauważyłem ze wieczorem podczas czyszczenia przepływomierza kable świeciły się prawie jak na choince. Jak wyregulować ten czujnik TPS?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 01:03
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA hatchback 1.5 benzyna 94-98

Postprzez rafał88 » 12 mar 2016, 09:49

Znajomy to moze niech zajmie tylko tłukami z niemiec bo tu wpomaganie niema nic wspolnego z elektryką...

Obroty musza falowac przy kreceniu kierą, tego nie zmienisz a to jest po to ,zeby na prakingu mogl normlanie kierą obracać bo krokowy podbija obroty wlasnie w celu ,zeby wspomaganie nie słabło.

TPS jak wyregulowac jest na forum razem z tabelką ;)

Noo to jak jest choinka to przewody out no i swiece tez odrazu pasuje wymienic, koszt nie duzy a napewno nie zaszkodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 12 mar 2016, 11:14

Ja jeszcze proponuję przy okazji kopułkę wraz z palcem rozdzielacza wymienić bo też nikt nie wie ile to jeździło.
O filtrach powietrza i paliwa nie wspomnę ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rodelin » 12 mar 2016, 19:32

Filtry wymieniałem zaraz po zakupie. W warsztacie mówili ze kopułka i palec są w dobrym stanie ale jak wymienię przewody i to nie pomoże to w/w rzeczy tez wymienię. A co do świece wiecie może jakie są najlepsze?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 01:03
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA hatchback 1.5 benzyna 94-98

Postprzez rafał88 » 12 mar 2016, 19:33

Denso k16tt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Rodelin » 14 mar 2016, 20:14

Dziś doszły kable wn i sonda. Wszystko wymienione i Narazie auto nie szarpie na 2 biegu. Ale czy musze resetowac komputer po wymianie sondy czy nie jest to potrzebne?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 01:03
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA hatchback 1.5 benzyna 94-98

Postprzez AdamKara » 17 mar 2016, 21:30

nie musisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Postprzez Rodelin » 18 mar 2016, 01:00

Dzięki. Narazie Mazda jeździ jak marzenie. Tylko mam wrażenie ze zaczęła po wymianie sondy więcej palić myślicie że jest to możliwe?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 01:03
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA hatchback 1.5 benzyna 94-98

Postprzez AdamKara » 27 kwi 2016, 20:46

nogę masz za ciężką :P

zatankuj zrób 100km i zatankuj a potem zobacz czy faktycznie więcej pali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323