Strona 1 z 1

Płyn w chłodnicy – pusty zbiorniczek

PostNapisane: 11 gru 2015, 21:49
przez AdamKara
Dzisiaj rano jak sprawdzałem sobie olej to widzę że mam pusty zbiorniczek od płynu chłodniczego, kupiłem na stacji borygo, dołałem 300ml do połowy między low a max i jak na razie po dwóch jazda do pracy i spowrotem (18km w każda stronę po trasię więc prędkość ok 120km/h) stoi na tym samym miejscu co nalałem, na włączony i wyłączonym silniku mam taki sam poziom, nie ma powietrza w układzie bo by było widać w zbiorniku bąbelki, wskazówka od temperatury wchodzi max do połowy skali..., mocy też mi nie brakuje ale mam jakby wrażenie że lepiej działa auto jak dolałem płynu, ogrzewanie jak poniżej na focie, nie dawno miałem wymieniany płyn na nowy zimowy i odpowietrzony układ był...

i zakopciła mi na biało na 30 sek po odpaleniu, ale tym też nie ma co się przejmować jak to gofnet napisał w którym poście, że jak troche zimniej to normalne

po poście poniżej wnioskuje że nic mi nie będzie bo płyn jest na tym samym poziomie, jak się mylę to mnie poprawcie proszę... mam się czym przejmować??? papa

Temat: Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?
lesiux napisał(a):jak dolałeś tylko raz po wymianie tzn, że układ się jeszcze sam odpowietrzył i wciągnął trochę.


tomekrvf napisał(a):Jak już tak się poświecasz to załatw dobry sprzęt do nagrania :)

A już tak poważnie o wymianie płynu:
-należy odkręcać korek od chłodnicy kiedy węże wodne nie są sztywne od ciśnienia w układzie (bezpiecznie jak silnik zimny)
-spuszczamy płyn korkiem chłodnicy, i przewodami przy wymienniku ciepła woda-olej
-aby wszystko spuścić z silnika należy odkręcić zaślepkę na bloku (lewy rząd cylindrów, bliżej końca silnika)
-płyn ze zbiorniczka wyrównawczego można odessać odsysarką do oleju
-napełniamy układ czystą wodą z jakimś środkiem do płukania układu chłodzenia, niech silnik popracuje aż się nagrzeje
– po ostygnięciu silnika spuszczamy zawartość układu (uparci mogą przepłukać układ już tylko czystą wodą)
-napełniamy układ nowym płynem chłodzącym (przez oba korki), można odpalic silnik bez korków zeby się wstępnie odpowietrzył
-zakręcamy korki i nagrzewamy auto aż do włączenia wentylatorów
-po ostygnięciu silnika sprawdzamy czy płyn jest pod obydwoma korkami i jaki jest poziom w zbiorniczku wyrównawczym, w razie potrzeby dolewamy( przeważnie ubywa około 0.3 do 0.6 litra płynu)

I tyle

Re: Płyn w chłodnicy – pusty zbiorniczek

PostNapisane: 11 gru 2015, 21:55
przez rafał88
Para z wydechu norma w takie pogody. Plynu moglo nie byc bo odparowal? :> :P

Jakbys mial uszczelke walnieta to plynu nie mialbys w ukladzie albo silnik grzalby sie bardzo.

PostNapisane: 11 gru 2015, 22:24
przez AdamKara
rafał88 napisał(a):Plynu moglo nie byc bo odparowal? :> :P


pijaki przyszły w nocy i wysiorbały ;P

PostNapisane: 11 gru 2015, 22:30
przez Andrzej414
Trochę nisko ta wskazówka no ale to może być wina chłodniczego. Zalej czymś normalnym np. Almatin'em. Dwie flaszki starczą i rozcieńcz z wodą w stosunku 50/50%. Nalej oczywiście przez korek od chłodnicy po samą szyjkę a następnie wlej do zbiorniczka po MAX. Odpowietrz i jeśli nie ma wycieków wszystko powinno być w porządku.

Borygo..... :)

PostNapisane: 11 gru 2015, 22:37
przez AdamKara
Andrzej414 napisał(a):Borygo..... :)


źle??
wskazówka zawsze jest na takim poziomie lub 3 mm powyżej jak trochę szybciej pojeżdżę, nic ponad połowę skali się nie ruszy, nie ma bata, 7 listopada wymieniany płyn był

PostNapisane: 11 gru 2015, 23:20
przez Andrzej414
Ta wskazówka to może być również objaw termostatu i to jeden z pierwszych. Wskazówka powinna być na około ' godzinie 9tej '. Nie masz objawów przegrzania? Wiatrak czasem się nie włącza?

PostNapisane: 12 gru 2015, 00:12
przez rafał88
Andrzej414 napisał(a):Trochę nisko ta wskazówka no ale to może być wina chłodniczego. Zalej czymś normalnym np. Almatin'em. Dwie flaszki starczą i rozcieńcz z wodą w stosunku 50/50%. Nalej oczywiście przez korek od chłodnicy po samą szyjkę a następnie wlej do zbiorniczka po MAX. Odpowietrz i jeśli nie ma wycieków wszystko powinno być w porządku.

Borygo..... :)


Brawo <glupek2> z woda... Ku..a zadnej wody... Jak juz to destylowana, chyba ze bedziesz mu kamien wybierał z ukladu...

Wskazowka w tych przed fl widze w wiekszosci tak stoi dosc nisko. Ja u siebie mialem k2 kuler, teraz mam elfa i nie widze roznicy.

Podobno po borygo sie nie <zygi> :D <rotfl>

Niepotrzebnie ciagniety temat... Zaraz Marka tu wołam :P

Dopisano 12 gru 2015, 00:16:

Andrzej414 napisał(a):Ta wskazówka to może być również objaw termostatu i to jeden z pierwszych. Wskazówka powinna być na około ' godzinie 9tej '. Nie masz objawów przegrzania? Wiatrak czasem się nie włącza?


Znaczy ze jak sie podnosci to i opada to temostat dziala. Zreszta termostat mozesz wymienic bedziesz mial spokojniesza glowe Adam ;)

Re: Płyn w chłodnicy – pusty zbiorniczek

PostNapisane: 12 gru 2015, 11:25
przez AdamKara
u mnie ta wskazówka zatrzymuje się jak na zdjęciu powyżej po jeździe 18km z pracy do domu, po jeździe np 75km jednym ciągiem temperatura jest max na godzinie 9 jak to Andrzej opisał czyli równo w połowie skali, wczoraj jak sprawdzałem przed zgaszeniem silnika po powrocie z trasy to wiatrak się nie kręcił, czy to dobrze? wnioskuje że chyba tak bo po co on miałby się włączyć skoro tempa w normie

PostNapisane: 12 gru 2015, 11:32
przez Andrzej414
Dobrze jeżeli się w takich temperaturach jak obecnie na dworze nie kręci :).

Do rafal88
No chyba każdy choć trochę kumaty w autach wie że wody destylowanej.. jeszcze głupi nie jestem a i kolegi również o takie coś nie posądzam ani nie przypuszczam by był zdolny do tego by zalać wodą z kranu...

PostNapisane: 12 gru 2015, 12:11
przez rafał88
Andrzej414 napisał(a):Dobrze jeżeli się w takich temperaturach jak obecnie na dworze nie kręci :).

Do rafal88
No chyba każdy choć trochę kumaty w autach wie że wody destylowanej.. jeszcze głupi nie jestem a i kolegi również o takie coś nie posądzam ani nie przypuszczam by był zdolny do tego by zalać wodą z kranu...


Roznue Andrzeju to bywa:P

Re: Płyn w chłodnicy – pusty zbiorniczek

PostNapisane: 13 gru 2015, 14:21
przez AdamKara
dzisiejsze wskazania :)

po odpaleniu silnika, 3min sobie chodzi na jałówce i jest poniżej C z 2 mm, odjeżdżam, po 2 km już tempa taka jak niżej i nic wyżej nie idzie, płyn z 0,5cm niżej niż wczoraj, nie mam plamy pod autem, węże suche bo macałem i przy silniku nie są zaoliwione

edit: dzisiaj po jeździe pomacałem też przewody od chłodnicy i górny ciepły/gorący , dolny dużo zimniejszy niż górny, nie gorący...

PostNapisane: 15 gru 2015, 21:10
przez małyOLN
Co do wskaźnika temperatury, u mnie tak samo pokazuje, wymieniłem termostat dla świętego spokoju i dalej tak samo więc chyba to normalne, nie ważne czy przejade 5km czy 25km :)

Re: Płyn w chłodnicy – pusty zbiorniczek

PostNapisane: 15 gru 2015, 21:44
przez rafał88
Bo uklad chlodzenia dobrze dziala.... Masakra , latem napewno bedzie nieco wyzej . Ja juz nawet jak przejade 50km moge korek odkrecic i plynu nie wypierdzieli :P Silnik sie normlanie dogrzewa , przelacza na Lpg tez normlanie. Ten typ tak ma :P