Dziwny jakby elektryczny dźwięk przy przyśpieszaniu

Postprzez AdamKara » 30 paź 2015, 17:19

Witam Państwa !

Mam dziwny objaw w mojej Magdzie kochanej <serduszka>

Tylko przy przyśpieszaniu czasami, nie zawsze występuje taki jakby elektroniczny dźwięk pod maską (jakby iskra nie miała gdzie uciec z kopułki) przez 2-3 sekundy i tylko przy dodawaniu gazu (jak puszcze gaz od razu ustaje) ale nie zawsze się to pojawia przy obrotach do 3k rmp, powyżej tych obrotów tego nie ma, problem występuje na wszystkich biegach ale nieregularnie, raz się pojawia jak przyśpieszam raz nie...

Dodam że przejrzałem całe 15 stron w tym dziale i nie znalazłem nic podobnego i chyba wykluczam osłonę kolektora bo ten dźwięk bardziej mi przypomina zwarcie elektryczne i występuje tylko poniżej 3k rmp (gdzieś pomiędzy 2k – 3k rmp).

Co to może być?? Dodam że auto jeździ normalnie w każdym zakresie obrotów, nic nie szarpie ani nie stuka, kable nowe, świece też, wachy 3/4 zbiornika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Postprzez Dave » 30 paź 2015, 18:57

Przypuszczam, że bez nagrania owego dźwięku, trudno będzie stwierdzić.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez rafał88 » 30 paź 2015, 19:42

Podejrzewam ,ze to dzwiek łancuacha na walkach rorzadu. Norma dla tego silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dave » 30 paź 2015, 22:10

To Z5 ma łańcuch?

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez rafał88 » 30 paź 2015, 22:12

Przed liftowe silniki mialy lancuch na wałkach rozrzadu, po lifcie byl pasek przez 2 walki i silnik duuuuuuuuuuuuuuuuzej ciszej pracuje , bardzije kulturlanie :P

Ja u siebie mam zamiar wymienic na walki na poliftowe i dac dluzszy pasek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez AdamKara » 31 paź 2015, 21:29

Dave_uś napisał(a):Przypuszczam, że bez nagrania owego dźwięku, trudno będzie stwierdzić.[/color]


ciężko z tym będzie bo to rzadko występuję niby częściej niż wcześniej jak to zauważyłem ale i tak bardzo rzadko

arafal21, a jeśli to łańcuch to można z tym jeździć czy trzeba wymienić naprędce?

a dodatkowo mam wyciek oleju z aparatu zapłonowego pewnie oring, jaki kupić 38*3,5 czy 35*3,5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Postprzez rafał88 » 31 paź 2015, 21:33

To norma dla tego silnika :P Lubi sobie dzwonic i nic z tym nie zrobisz. Jedynie zmiana walkow od polifta albo z ZL o ile pasuja i rozrzad na samym pasku , wtedy bedzie cisza pod maska. Jest tutaj podane gdzies na forum jaki wymiar.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 31 paź 2015, 22:17

Ja łańcuszek kiedyś u siebie wymieniany miałem i faktycznie rozrząd trochę uciszył się po tym.
Moim zdaniem na razie możesz jeździć z tym ale miej na uwadze aby w niedługim czasie jednak to wymienić.
A oring to jak najbardziej 38 x 3.5 ---> KLIK
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 31 paź 2015, 22:47

To poszedlbym w wymianie walkow na polift i dluzszy pasek a otwor od napinacza zaslepic i bedzie smigac. Z pewnego zrodla wjem ze to bąaaardzo pomaga w wycieszeniu. Tylko tez ciekawi mnie czy walki pasuja od 323f bj 1.5 ZL.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 31 paź 2015, 22:56

Z ciekawości: obudowa rozrzadu w 100% podpasuje?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 31 paź 2015, 23:05

A czemu nie? Poliftowe pokrywy nawet nieco mniejsze sa ;–) Takze powinno wszytstko byc git, oslon rozrzadu plastikowych ja nie mam wcale :-P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dave » 3 lis 2015, 00:21

Czyli przed lift, miał pasek do jednego wałka i z tego do drugiego szedł łańcuch. A polift miał jeden długi pasek na dwa wałki. Tak to wygląda?

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lis 2015, 07:59

Jak najbardziej masz rację.
Do tego łańcuszek jest napinany hydraulicznym napinaczem, który oczywiście w polifcie nie występuje.
Zapewne otwór kanału olejowego do napinacza w poliftowej głowicy też po prostu nie istnieje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 3 lis 2015, 08:34

Tak ppolift
Obrazek

A tak przedlift

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez AdamKara » 12 lis 2015, 19:48

osłona kolektora była problemem <glupek2> występowało tylko przy 2700 rmp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2015, 22:45
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BA 97 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323