Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH

Postprzez highlander311 » 25 sty 2006, 15:48

Mam mały dylemat i proszę o pomoc. Kupiłem razem z Ojcem MAZDĘ 323F i muszę wymienić rozrząd, czekam z tym aż dostanę pieniądze za Uno z odszkodowania :D .
Ale konkretnie, kupiłem komplet podróbkę tzn: pasek, rolki, nawet pasek alternatora i wspomagania. Kolega mi doradził że jeżeli mam wymieniać rozrząd to mimo iż to kosztuje to najlepiej na oryginalne części. On tak robi przynajmniej przy HONDZIE AKORRD (jeżdzi z tym do Nadarzyna). A więc czy lepiej na oryginał?? czy może być podróba??
Planuje wymiane u Jaksy ale wcześniej chciałbym wiedzieć co jest mniej ryzykowne i żeby mieć pewność że żywotność samochodu będzie jak najdłuższa.
Ostatnio edytowano 13 sty 2016, 08:56 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
highlander311
 

Postprzez tomekrvf » 25 sty 2006, 15:54

Pasek Continental 81 albo 95 PLN (zależne od VIN)
Rolki 120 i 127 lub 200 PLN(zależne od VIN)
Zamienniki najwyższej jakości
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez shady » 25 sty 2006, 16:30

highlander311 napisał(a):A więc czy lepiej na oryginał?? czy może być podróba??



lepiej oryginal ,ale moze byc podroba <lol> <lol> a tak serio serio to zawsze lepiej ori, z tym ze to zalezy od tego czy chcesz taniej czy lepiej (czyt. oryginalnie) wiadomo ze zamiennik jest tanszy,ale nie zawsze wychodzi to na dobre bo moze Ci przyjsc szybciej do kupna kolejnego niz ori, dlatego jesli juz zamiennik to tak jak tomekrvf napisal
tomekrvf napisał(a):Zamienniki najwyższej jakości

:]
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez tomekrvf » 25 sty 2006, 16:43

Ja mam rozrząd na pasku Continental i rolkach SKF. Czego chcieć więcej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez highlander311 » 25 sty 2006, 16:55

i nie ma rzadnych problemów?? Nie boisz się że coś może peknąć?? W sumie oryginał to oryginał a podróba to z nią nigdy nie wiadomo. Chyba że naprawdę porządnej firmy (Mitsuboschi, Koyo)
highlander311
 

Postprzez Haszcz » 25 sty 2006, 17:14

highlander311 napisał(a):i nie ma rzadnych problemów?? Nie boisz się że coś może peknąć?? W sumie oryginał to oryginał a podróba to z nią nigdy nie wiadomo. Chyba że naprawdę porządnej firmy (Mitsuboschi, Koyo)


Bez przesady, (Contitech, SKF) to są zamienniki dobrej jakości. Co innego gdybys załozył koreńskie podróby.

Jesli juz bardzo sie obawisz o swój rozrząd to wez pasek originał, a pozsotały osprzet dobrej jakosći zamiennik (SKF, GMB).

Ja wkrótce zakałdam sobie rozrząd Contitech-GMB i mysle ze bedzie dobrze.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez tomekrvf » 25 sty 2006, 17:16

highlander311 napisał(a):Nie boisz się że coś może peknąć??

Niby co???
Continental? Rolki SKF? Czołowi producenci z Europy?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 25 sty 2006, 17:17

Tym bardziej, że w KL'ce dużo to nie nabroi :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez siwy_dymek » 25 sty 2006, 18:14

A co sadzicie o rozrzadzie z firmy 555?? Mi gosciu polecal w sklepie z japoncami i calkiem niezla cena (do 1.8 pasek 94zl, napinacz 69zl, rolka 69zl)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez highlander311 » 26 sty 2006, 13:21

Czy w takim razie podróbki firmy GATES są dobrej jakości?? Mam pasek rozrządu i rolki. Co powiecie o tej firmnie??
highlander311
 

Postprzez Marcin L » 26 sty 2006, 13:35

Gates tez podobno nienajgorsze :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez siwy_dymek » 26 sty 2006, 15:46

Nikt nie slyszal o 555??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Briareos » 26 sty 2006, 17:36

Wydaje mi się że jeśli komplet rozrządu kosztuje poniżej 300zł to nie będzie to dobry zakup... to tak porównując do ceny innych części w tym modelu.
W polskiej instrukcji stoi że wymiana paska rozrządu jest przewidziana co 90tys km, ale np. w mojej niemieckiej pisze jak byk 100tys. Tanie zamienniki z kolei żyją tylko po 60tys podobno, o czym nie zawsze sprzedawca wie/mówi. Krótkie przeliczenie pozwala stwierdzić że nawet opłaca się 2x wymienić tańsze części, niż raz oryginalne. Pytanie tylko czy wytrzymają one nawet te 60tys bez sprawiania kłopotów. Już nie mówię o strzale paska, ale np. piszczenie rolek na zimnie czy przeskoczenie o 1 czy 2 ząbki w jakichś trudniejszych warunkach pracy silnika...

Daj znać co zainstalowałeś u siebie i z jakim skutkiem, bo z racji posiadanego silnika ten temat mnie żywotnie interesuje :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez siwy_dymek » 26 sty 2006, 18:39

Briareos napisał(a):Wydaje mi się że jeśli komplet rozrządu kosztuje poniżej 300zł to nie będzie to dobry zakup...


Pytalem w katowicach w kapitanie, o dobrej kompletny rozrzad dobrej firmy (przy okazji zakupu sworznia wahacza-dla porownania: JC 50zl, 555-76zl) i gosciu powiedizal ze na 555 100tys.spokojnie, a z JC sie smial, ze trzeba miec w cholere odwagi zeby na pasku JC jezdzic!! To sa fotki opakowania ze sworznia, moze ktos cos pokojazy!

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez highlander311 » 26 sty 2006, 20:28

Dzięki w takim razie decyduję się na 100% na oryginał. Potem napiszę jakie są moje odczucia. Pozdro. :D
highlander311
 

Postprzez MiKo » 26 sty 2006, 20:37

Ja preferuje kombinacje : oryginalny pasek + rolki gmb.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Haszcz » 26 sty 2006, 20:59

MiKo napisał(a):Ja preferuje kombinacje : oryginalny pasek + rolki gmb.


no własnie pytanko odnosnie cen osprzętu GMB bo dzisiaj sie dowaidywałem w jednym sklepie i zaspiewali mi za na rolke 69, napinacz 69, i za rolke prowadzącą 214 zł.
Pytam sie skad ta roznica ze ta druga rolka jest taka droga –
a gosciu na to ze dlatego ze jest ona specyficzna. Zastanawiam czy gosciu mi nie chciał czegos drozszego wcisnąc.

Pytanie do tych który ju kupowali osprzet GMB ile tak naprawde kosztuje rolka 1, rolka 2, napinacz.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez MiKo » 26 sty 2006, 22:13

Z tego co wiem są dwie rolki :
– rolka prowadząca (E53006) (koszt około 65zł)
– rolka napinająca (E43006) (koszt około 65zł)

Te dwie mam zapodane, ta druga o której mówisz jest w katalogu jako E53045 w cenie ~200 zł ale nic mi o niej nie wiadomo.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Haszcz » 26 sty 2006, 22:59

MiKo napisał(a):Z tego co wiem są dwie rolki :
– rolka prowadząca (E53006) (koszt około 65zł)
– rolka napinająca (E43006) (koszt około 65zł)

Te dwie mam zapodane, ta druga o której mówisz jest w katalogu jako E53045 w cenie ~200 zł ale nic mi o niej nie wiadomo.


Mam wątpliwości co do rolki prowadzącej E53006 bo w katolgu widnieje jako:
'MAZDA 323 85-,323F,323GT BF,BG (DOHC B6,BP),MX-3 1.6I 91- ' .. i wcale nie pisze ze jest przeznaczona do naszej BA'tki.

Natomiast ta druga E53045:
'MAZDA 323, 323F, BA, BJ 1.5I 16V (Z5 DOHC) 94.04-'
a tu jest BA ale kosztuje ok 200 zł

Miko, czy ty na pewno masz dobrą rolke?

A tak w ogole to sie pogubiłem z tym rolkami bo z tego co mi było wiadomo:
to do silnika Z5 potrzebuje:
rolke prowadzącą,
rolke napinająca (napinacz)
i jeszcze tam jakąś trzecia rolke

czyli w sumie 3 rolki (zakłądając ze napinacz to tez w pewnym sensie rolka), a ty piszesz o dwóch, wiec jak to jest??
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez MiKo » 27 sty 2006, 00:07

Ja mam te dwie o których pisałem, przed wymianą konsultowałem się jeszcze na forum gdzie dostałem potwierdzenie, że są 2 rolki.
Sam je kupowałem :)

Rozrząd wymieniałem w ASO (dałem swoje rolki, a ASO pasek).

Aha co do rolki E53006 – mam soft z sieci JC AUTO, na 100% jest też do modelu BA Z5.

Obie są zwykłymi rolkami tylko się różnie nazywają, po wymianie dostałem zużyte oryginalne (identyczne jak kupiłem z GMB).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323