Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH

Postprzez guma600 » 29 wrz 2008, 21:51

powiem wam szczerze nie kupujcie na allegro rozrzadu
nie zle sie wkopałem
po zalozeniu rolka i napinacz "buczy" przy 2000tys.obrotow dzisostwo i tyle
pasek mitosbushi rolka GMB i napinacz NSK
chyba to im lezalo wieki
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:09
Posty: 52
Auto: 323F BA 1.5 16v

Postprzez Yooziu » 30 wrz 2008, 17:37

moze sprawdz czy mechanik nie dal ciala przy montazu, bo czesci kupiles dobrych i polecanych producentow a czy w sklepie czy na allegro to chyba nie ma wiekszego znaczenia jak masz paragon
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez guma600 » 30 wrz 2008, 21:41

mechanik juz robil kilka aut:) wiec spoko
moze to sie musi rozchodzic:)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:09
Posty: 52
Auto: 323F BA 1.5 16v

Postprzez karolek89cichy2 » 12 lis 2008, 09:20

ja wczoraj sie zdziwiłem jak zdjąłem pokrywę zaworów okazało sie że nie mam żadnej tam rolki prowadzącej tylko każdy wałek rozrządu jest napędzany bezpośrednio z paska czy były wersje takie śilnika Z5 bo własnie taki mam a we wszystkich programach np infotech itp jest w ogóle co innego że wałki rozrzadu są spięte łancuchem pod pokrywą zaworów i z paskiem rozrządu jest połaczone tylko jedno koło wałka i odrazu nasuwa sie pytanie czy pasek kupiony przezemnię do modelu silnika z jednym kólkiem wielowpustowym i rolką prowadzącą będzię pasował do tego z 2 kółkami na wałkach rorządu bo mam dylemat długość będzię ta sama a ilosć zębów inna :(:( pomóżcie czy isć wymieniać pasek w sklepie na inny bo kupiłem do tej pierwszej opcji z rolką prowadzoncą sprzedawca twierdził że nie ma różnicy ale ja sie obawiam żeby nie było póżniej zbędnnych kosztów i komedii
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2008, 18:13
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: sprzedana madzia Ba

Postprzez gadula » 12 lis 2008, 10:50

Jest różnica. Po liftingu silnik przeszedł modyfikację i właśnie wtedy już dwa wałki są napędzane z paska, a nie jak wcześniej jeden, a drugi łańcuszkiem od tego pierwszego. Nie pamiętam ile, ale pasek do wersji po liftingu jest dłuższy o kilka zębów. Jak przeszukasz ten temat to znajdziesz o ile :)

PS. Zapraszam do działu "Spotkania Regionalne" i odwiedzenia naszego tematu Białostockich spotkań ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez KUCZYS » 12 lis 2008, 19:14

gadula Napisales ze pasek do wersji po liftingu jest dłuższy o kilka zębów. Mi dzis gosc w sklepie sprawdził VIN i wyszlo ze pasek jest krótszy w wersji po liftingu 98rok . Dłuzszy byl w wersji do 09.1997 .Juz sam nie wiem jaki ma byc... Zamowilem taki jak jest w katalogu i po VIN -ie czyli krótszy.
U mnie 6 ostatnich cyfr VINu to 636061 czyli odpowiada temu linkowi
http://www.allegro.pl/item428219579_roz ... _1997.html
a gosc w sklepie patrzyl i mówil, ze mam rolke zębatą. :| Chyba sie pomylił...
Ostatnio edytowano 12 lis 2008, 19:38 przez KUCZYS, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Yooziu » 12 lis 2008, 19:34

po lifcie jest krotszy. przed zmianami pasek ma 125 zebow, po zmianach 123
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez KUCZYS » 12 lis 2008, 19:46

dzięki Yooziu Juz sam nie wiem co z tą rolką zębatą...Czy sklepowicz ją zamówił czy tylko cos sobie mruczał pod nosem o niej.W kazdym razie o niej mówil.Ale w linku powyzszym wersji po lifcie jest pasek + 2 rolki. A cos mi sie wydaje ze zamówił 3 rolki ktore idą w wersji do 97.Jutro sie dowiem. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Yooziu » 12 lis 2008, 20:42

po 98r nie ma rolki zebatej, tylko napinajaca i prowadzaca (ktore sa takie same jak przed liftem)
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez gadula » 12 lis 2008, 23:44

Yooziu napisał(a):po lifcie jest krotszy. przed zmianami pasek ma 125 zebow, po zmianach 123

O właśnie, mój błąd :(
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez lord_wojt » 13 sty 2009, 23:03

chlopaki zamierzam wymienic kompletny rozrzad do MAdzi 323f BA z 1996 silnik Z5 1.5 16V osttsnie cyfry Vin to 364735

I teraz tak dzis bylem wymieniac paski klinowe dluzszy i krotszy bo mam klime plus wymiana oleju w silniku i skrzyni i wymienilem od razu oring pod kopulka oraz filtr powiwetrza jutro wymieniam TArcze przednie z z klockami

Olej CAstrol MAgnatec 10w40 a do skrzyni wlalem mobil 80w

Przy wymianie paskow zaczelo mi cos cieknac spod pokrywy rozrzadu jakis zielony plyn mysle ze to chlodniczy a raczej na pewno i teraz tak czy mam zatem wymienic od razu pompe wody czy tylko uszczelki pod nia

Cieknie mi tez olej na miske olejowa i mechanik mi powiedzial ze mi cieknie spod symeringu uszczelnienia walu korbowego a poza tym cos mi ten mechanizm sie delikatnie ruszal wyczuwalne byly male luzy:/

Czy zatem trzeba wymienic tylko symering uszczelniajacy czy tez jakies lozysko co tam jest (jesli jest?? jestem nowym uzytkownikem MAdzi i sie ucze:)

I teraz tak jaki komplet rozrzadu kupic jaki mam z 2 rolkami i ta 3 zebata czy tylko 2 rolki???

Jesli mozecie mi cos doradzic bede wdzieczny o nazwy firm poszczegolnych producentow czesci oraz ich przyblizone ceny

czyli pasek, 3 rolki z tego co wiem, symering do walu oraz pompa wody
Such is life is MAZDA :)
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 01:37
Posty: 15
Skąd: Gosań
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord

Postprzez lord_wojt » 14 sty 2009, 14:26

dzis zakupilem kompletny rozrzad 3 rolki pasek pompa wody plus wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu i pokrywe zaworow i wyszlo mi jakies 650 zl :) dobra cena

i tak

rolki GMB pasek mitsumoshi pompa gmb a uszczelniacze to nie wiem jak je dostne to napisze jakiej firmy :)

Teraz tylko znalezc warszatt dobry :)
Such is life is MAZDA :)
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 01:37
Posty: 15
Skąd: Gosań
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord

Postprzez sps-snipers » 14 sty 2009, 20:24

Robiłem rozrząd na tych samych podzespołach co ty. tylko,że ja mam pompe z JC . Wymieniałem we wrześniu i wszystko ładnie chodzi ;)
ja wymieniałem tylko rolke prowadzącą i napinacz. tej zębatej nietrzeba było. Wszystko widać jak sie rozbierze. Dobrze,że kupiłeś pompe,bo jakby ci padła po wymianie to masz kolejne dodatkowe koszty za robocizne ;) Po wymianie,powinien lekko szumiec pasek. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez skitmen » 14 sty 2009, 21:21

to ja Wam coś takiego napiszę :)

Pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (na 100.000km) – 125zł, zamiennik
Mitsuboshi (60.000km) – 80zł, Conti 80zł.
Rolka prowadząca gładka GMB (60.000km) – 46zł,
niestety rolek tych co szły na oryginał aktualnie brak, gdy ewentualnie przyjdą, to rolka NTN
(100.000km) -79zł.
Napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK (100.000km) – 79zł, ewentualnie GMB
(60.000km) 39zł
Sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł

takie coś polecam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez lord_wojt » 14 sty 2009, 22:26

a powiedzcie mi co z ta sprezyna tez ja trzeba kupic??
Such is life is MAZDA :)
Początkujący
 
Od: 31 gru 2008, 01:37
Posty: 15
Skąd: Gosań
Auto: Mazda 323f 1.5 16V 1996r. bord

Postprzez 2fast » 18 sty 2009, 13:02

Dokladnie dolaczam sie do pytania poprzednika. To znaczy ze oprocz napinacza nalezy dokupic jeszcze sprężynę czy ona jest juz w zestawie?

Ja zakupiłem wlasnie taki oto zestaw:
-pasek mitsuboshi 72zl
-rolka prowadząca: GMB 55zł
-rolka napinająca: NSK (oryginalna japońska) 49zł
-rolka zębata: GMB 99zł
-uszczelka pokrywy 35zł Dokuji

tzn ze zeby mechanik mogl przystapic do wymiany musze mu jeszcze dostarczyc ta sprezyne czy czesci ktore kupilem w zupelnosci wystarcza?

Prosze o w miare szybka odpowiedz bo jutro chce jechac do mechanika:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2008, 13:02
Posty: 17
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F 1.5 16V '96

Postprzez sps-snipers » 18 sty 2009, 13:17

Wystarczą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez 2fast » 18 sty 2009, 14:19

Swietnie :) jesli mechanik nic nie spartoli Madzia juz jutro bedie sie cieszyc nowym rozrzadem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lis 2008, 13:02
Posty: 17
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F 1.5 16V '96

Postprzez ellee » 22 mar 2009, 00:33

Witam!

Jestem tu nowa, jest to moje pierwsze auto no i jestem blondynką ;) więc proszę o wyrozumiałość.

Czy oryginalny rozrząd kupię tylko i wyłącznie w ASO?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez Bart86r » 22 mar 2009, 10:19

lord_wojt napisał(a):wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu


możecie podać ile jest tych uszczelniaczy i jaki koszt? chcę wymienić rozrząd i przy okazji uszczelnić cały silnik, czy oprócz uszczelki pod pokrywę zaworów i simmeringu na aparacie jest jeszcze jakaś uszczelka?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323