Nietypowe objawy obrotów po czyszczeniu przepustnicy i resecie [BA Z5]

Postprzez Pastelowy » 3 wrz 2013, 01:42

Witam wszystkich. Jestem nowy więc proszę o wybaczenie ewentualnych błędów. :)

Mam od jakiegoś czasu problem ze swoją Madzią (323f BA 1,5l z gazem). Zaczynając od początku.
W marcu kupiłem autko. Jeździła dobrze i bez problemów do czasu gdy z miesiąc temu przy dodawaniu gazu lekko spadały obroty aby po chwili znów ich nabrać. Przy zmianie biegów było tak samo. Wtedy olałem sprawę, ale po jakiś 250km (codziennie rano 10km, popołudniu 10km i wieczorem 5km) po przejechaniu jednorazowo 25km nagle całkowicie stracił moc i przy wkręcaniu powyżej ok.1700rpm szarpał na tyle, że jazda była niemal niemożliwa. 25km do domu przejechałem na 5 biegu 50km/h. Szybciej już nie bardzo mu to szło. Porażka! 50km/h w nocy przy pustych ulicach... to zgroza! :|
Po dojechaniu do domu nie ruszałem go aż do czasu gdy wymieniłem kable i świece. Jeździła elegancko. Dużo lepiej niż wcześniej. Co mnie nie dziwiło po tym jak zobaczyłem stare świece. :P
Po jakiś 300km (1,5tygodnia) znów zaczęło się to co wcześniej czyli lekkie szarpanie przy zmianie biegów. Warto pewnie zaznaczyć, że i na benzynie i na LPG było to samo.
Odstawiłem go na kilka dni po czym gdy jechałem do znajomego mechanika aby na nią rzucił okiem to było niby dobrze, ale nie tak jak tuż po wymianie świec. Nie widział ani nie słyszał nic niepokojącego więc to nie wina silnika tylko, jak to ujął ładnie, "jakiejś małej pierdoły, która wkur**a silnik". :D
Polecił jeszcze czyszczenie przepustnicy. No więc zakasałem rękawy i do roboty. Wymontowałem ją całkiem. Pędzelek, benzyna ekstrakcyjna w łapę i zabawa. To było wczoraj (w sumie to już przedwczoraj – niedziela). Po czyszczeniu jest tragedia. Przy odpalaniu (benzyna) obroty usilnie chcą spadać. Jedynie gazowanie pomaga aby przytrzymać "wśród żywych". Gazowanie na zimnym silniku... :( Gdy wrzucam bieg i chcę chociaż lekko ruszyć nawet ją trochę gazując to nie ma silnych – gaśnie od razu. Kopci przy tym czarnym dymem, który przechodzi w jaśniejszy po lekkim rozwianiu. Gdy tylko się przełączy na gaz obroty się stabilizują i pracuje normalnie. Na gazie jeździ spoko choć nadal przy zmianie biegów czuć lekki spadek mocy jednak nie jest on tak duży jak wcześniej. Dziś przejechałem 10km bez problemu. W między czasie po 5 minutowym postoju odpalając na ciepłym dała radę bez takich ceregieli. Przeszła na gaz i gitarka grała. Po 8 godzinach gdzy chciałem odpalić to znów to samo – dym, uciekanie z obrotów... Pomęczyłem, pomęczyłem, przeskoczyła na LPG i znów ładnie zaczęła pracować. <glupek2>
Problem występuje tylko na benzynie, zawsze na zimnym. Na ciepłym potrafi mi zgasnąć np. przy zatrzymywaniu, ale przynajmniej odpala bez kłótni.

Wyczytałem też, że warto zresetować komputer przez odpięcie klem i trzymanie hamulca. To coś da? Nie cofnie do fabrycznych ustawień? Bo zdania różne wyczytałem...

Co mogę jeszcze zrobić (najlepiej samemu) aby weliminować powody szarpania oraz tę nieszczęsną pracę na benzynie?

Nie wiem które informacje będą przydatne dlatego starałem się wypisać wszystko co się ta. ;)
Mam nadzieję, że ktokolwiek coś z tego zrozumie. :D Chciałbym go naprawić w miarę szybko bo narzeczona nie chce jeździć autem w którym nie ma pewności dotarcia do celu. No i planowana jest też sprzedaż (zmiana na 323f BA 2l V6) więc nie chcę rupiecia komuś wciskać.

Zastanawia mnie jeszcze czy przypadkiem nie wpłynęła na to zmiana ustawienia czujnika położenia przepustnicy. Nie zaznaczyłem w jakim była położeniu przed jej odkręceniem. :|
Przyznaję, że lubię dłubać przy samochodzie, ale jeszcze się "aż tak głęboko" pod maskę nie zapuszczałem. :D Jednak zamiast tylko płacić wolę się też czegoś nauczyć.
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez Marek 161BD081 » 4 wrz 2013, 10:28

Pastelowy napisał(a):Zastanawia mnie jeszcze czy przypadkiem nie wpłynęła na to zmiana ustawienia czujnika położenia przepustnicy. Nie zaznaczyłem w jakim była położeniu przed jej odkręceniem.

Czujnik położenia przepustnicy (TPS) musi być właściwie ustawiony – poczytaj tutaj: KLIK.
Druga sprawa to odczyt kodów błędów (KLIK) bo to często może nam dać odpowiedź, gdzie jest problem.
Przed odczytem proponowałbym jednak skasować je i pojeździć nieco (ew. odczytać następnego dnia) aby sterownik zarejestrował aktualne błędy.
Bez tego kasowania możesz odczytać błędy, których już dawno nie ma lub które mogły powstać przypadkiem (np. przez zapomnienie o podłączeniu jakiegoś czujnika).

Tak z ciekawości to jaką ty masz instalację lpg skoro na gazie silnik poprawniej jeździ? Bo raczej nie jest to sekwencja chyba?

Pastelowy napisał(a):Przyznaję, że lubię dłubać przy samochodzie, ale jeszcze się "aż tak głęboko" pod maskę nie zapuszczałem. :D Jednak zamiast tylko płacić wolę się też czegoś nauczyć.

Używaj częściej "szukajki" to jeszcze wielu rzeczy się dowiesz ;)

No i ostatnia sprawa – proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i dokładniejszy model auta (jaki ma silnik?).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Pastelowy » 5 wrz 2013, 00:22

Jutro się biorę za czujnik. Spróbuję najpierw się dopatrzeć czy są na nim ślady po śrubach jak wczesniej był zamocowany. Może coś się dopatrzę choć widzę, że tu potrzebna dużo większa precyzja.

Nie wpadłbym na to, że jest możliwość zczytywania błędów zwykłą diodą. Poszukam jakiegoś rezystorka i pokombninuję z tym.

Marek 161BD081 napisał(a):Używaj częściej "szukajki" to jeszcze wielu rzeczy się dowiesz ;)

Na pewno będę tu dużo częściej zaglądał. :)

Marek 161BD081 napisał(a):Tak z ciekawości to jaką ty masz instalację lpg skoro na gazie silnik poprawniej jeździ? Bo raczej nie jest to sekwencja chyba?

Bardzo dobre pytanie. Na pewno nie sekwencja. W papierach nie mogę się tego doszukać. Znajomy powiedział, że trzecia generacja, ale pewności brak.

Marek 161BD081 napisał(a):No i ostatnia sprawa – proszę o uzupełnienie profilu o lokalizację i dokładniejszy model auta (jaki ma silnik?).

Wpisane. Mam nadzieję, że teraz odpowiednie są.
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez Marek 161BD081 » 5 wrz 2013, 08:14

Z gazem "niesekwencyjnym" warto uwazać bo jeden wystrzał i może być konieczność szukania nowego przepływomierza czy innych elementów dolotu.
Ale na razie poczekamy co powie diagnostyka :)

PS. profil uzupełniony poprawnie <spoko>
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Pastelowy » 5 wrz 2013, 23:51

Niestety dziś nie dałem rady nawet błędów wykasować. Brak nawet chwili wolnego jak jasno było.

Co do strzelania to tak, miałem to wiele razy. Nawet się doszukałem, że rura dolotu była izolacją zaklejona wcześniej (przy zakupie auta nie zauważyłem). Widziałem, że dziura była, zapytałem się osoby więcej wiedzącej na teamt aut i powiedziała aby zakleić i się nie martwić o strzały. Podobną wersję wyczytałem na jakimś forum. Możliwe, że teraz bez "dziury upustowej ciśnienia" rozwaliło przepływomierz?
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez Marek 161BD081 » 6 wrz 2013, 07:37

Pastelowy napisał(a):Możliwe, że teraz bez "dziury upustowej ciśnienia" rozwaliło przepływomierz?

Jest to jak najbardziej możliwe.

Poczytaj też tutaj zwracając uwagę na foto przepływomierza: viewtopic.php?f=454&t=26953&p=385827
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 1 maja 2015, 18:56

Witam Wszystkich.
Jestem od niedawna "szczęśliwym" posiadaczem madzi w wersji limitowanej " exlusive" Stan optyczny super o technicznym też bym chciał to powiedzieć, bo jak na 196tyś km mieć w garkach po 14 BAR to rokuje bardzo dobrze. Myślę, że to zasługa iż nigdy nie poczuła LPG i jeździła 17 lat wyłącznie na dexelii 5w30 a teraz na elfie 5w30, ale to jedno i to samo :) ) . Dotknął mnie jednak jak wielu kolegów problem z falującymi obrotami. Wymieniłem świece i kable. Wyczyściłem przepływomierz + przepustnicę i silniczek krokowy.Odma sprawdzona jest drożna.Po złożeniu wszystkiego wciśnięciu jak niektórzy radzą hamulca, żeby całkowicie pozbyć się prądu z inst złożyłem wszystko dokładnie i podłączyłem aku. Włączyłem obr. 1200 przez chwilę, a potem idealnie zeszły na ok 750 i pięknie trzymają. Czekałem aż się silnik wygrzeje aż do włączenia i wyłączenia wentylatora po czym zgasiłem silnik i ponownie uruchomiłem. I znowu pięknie. Myślę sukces. Włączam kolejne odbiorniki prądu i wszystko ok. Do momentu, gdy nie dodałem gazu np. na 2-3000 obr. Obroty wracają i zatrzymują się na 1500 obrotach. Linka gazu przy przepustnicy, więc ani linka ani pedał się nie wiesza. Przepustnica również. Co jest dla mnie dziwne w zejściu obrotów do prawidłowego stałego ok 750 pomaga skręcenie kół i bardziej tym lepiej. Co ma piernik do wiatraka ???
Czytam forum od 2 tygodni w związku z falującymi obrotami, ale z czymś takim nie spotkałem się jeszcze.
Dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 14 maja 2015, 07:49 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 1 maja 2015, 21:28

Ustaw dokładnie TPS i powinno pomóc.
Opis jest na Forum.

P.S. I uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 2 maja 2015, 03:07

Dziękuję Marku, rano pokręcę. Czy możesz mi jednak wytłumaczyć dlaczego po resecie wpływ na zejście z obrotów ok 1400 do właściwych ma maksymalne skręcenie kierownicy do wyczuwalnego oporu ? To że obroty wzrastają przy kręceniu kierownicą jest dla mnie zrozumiałe ale że spadają ? Pozdrawiam.
PS Profil uzupełniony :)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 2 maja 2015, 08:35

Nie masz.jakiejś jednak nieszczelności na dolocie?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 2 maja 2015, 19:08

Zaraz będę sprawdzał nieszczelności bo wciąż lipa. Mam do Ciebie pytanie. Znalazłem w jakiejś fotorelacji info. że jedna z śrub mocujących silniczek krokowy do przepustnicy jest zarazem regulacją czułości kroczka. Fotorelacja jednak dotyczy przepustnicy Z2 a ja mam przepustnicę Z9. Wg znajomego z mazdy w Szwajcarii zawiesza się przepustnica. Do czyszczenia samej przep. użyłem 1.benzyna apteczna( bez skutku) 2. benzyna ekstrakcyjna ( bez skutku )3. rozpuszczalnik do farb ftalowych ( skutek mierny ) 4. rozp nitro dał radę, czy jednak nie spowodował że jest tam teraz za szorstko ? Czy smarować przepustnicę i krokowca, jeżeli w ogóle ? Jest kilka szkół. Moim zdaniem takie przeoliwione elementy będą szybciej zachodziły nagarem. Mam myjke ultradźwiękową z funkcją grzania do 80 st. ale bałem się wrzucić do niej krokowca i nie wiem czy płyn na bazie amoniaku nie zniszczy elektroniki w krokowcu.
fotka z fotorelacji
Załączniki
2155990274.jpg
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 2 maja 2015, 21:13

Całkiem dobra do mycia jest nafta :)
Poza tym są specjalne preparaty do mycia np gaznikow, które b. dobrze rozpuszczają takie osady.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 2 maja 2015, 21:34

Jeżeli benzyna tego nie ruszyła ani rozpuszczalnik to nafta była by jak woda. Dalej nie wiem czy cokolwiek w przepustnicy lub kroczku trzeba po czyszczeniu oliwić. A co z tą śrubą ? Służy do regulacji ? Bo ja w moim krokowcu nie zauważyłem żeby którakolwiek się różniła od pozostałych.Wszystkie 4 wyglądają jak normalne śrubki mocujące go do przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 2 maja 2015, 22:12

Akurat nie wszystkie rzeczy rozpuszczalnik tak rozpuszcza jak nafta :)
Tam nie ma nic do smarowania.
Śrubą, która ustala pozycję spoczynkową przepustnicy mam nadzieję, że nie kręciłeś?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 2 maja 2015, 23:30

Chodzi Ci o śrubę imbusową na odboju ? Pytam, bo różnie koledzy nazywają różne śruby nakrętki oraz czujniki i wkradają się przekłamania :D Ja nie kręciłem, bo wiem, że bez wejścia w tryb serwisu nic się nie reguluje, ale mechanik, którego prosiłem o podniesienie obrotów na 800-850 prawdopodobnie tak. Zakładam, że mógł ruszyć i imbus lub bypass. Robiłem jednak reset przez odłączenie klemy i wyjęcie bezpieczników, jednak bez powodzenia.
Jakie powinny być nastawy dla tej śruby i śruby bypassu ? Chcę od zera wszystko ustawić w trybie serwisowym. Na bank nie był ruszany TPS, bo nie ma żadnych śladów patrząc pod lupą. Radziłeś regulację TPS, ale w jakim celu, jeżeli przed czyszczeniem i po obroty są na 750 a tylko po wejściu na więcej niż 1500 nie schodzą ponownie do 750 ( pomaga maksymalny skręt kół ) Wydaje mi się, że trzeba ustalić szczelinomierzem śrubę na odboju, a potem bypass.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2015, 07:45

Ta śruba na odboju musi być tak ustawiona aby przepustnica była max zamknięta ale jednocześnie nie zakleszczała się w tej pozycji. Całą regulację wolnych obrotów robisz śrubą na górze od bypass'u (oczywiście w trybie serwisowym).
Sprawdzenie ustawienia TPS warto zrobić – to nic trudnego jak się potrafi posługiwać miernikiem.
Sprawdź jeszcze szczelność dolotu np. spryskując te okolice samostartem o obserwując pracę silnika na biegu jałowym.
Jeszcze na koniec możesz spróbować na próbę odpiąć zaworek przy odmie i zaślepić na razie rurkę idącą do kolektora dolotowego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 4 maja 2015, 12:08

Dziękuję Marku, że wciąż próbujesz doradzić. Otóż co zostało wczoraj zrobione przez wspomnianego w innym poście mojego frienda, który jest naprawdę kapitalnym fachowcem. Zrobiliśmy ( ja jako pomocnik ;)
1.całkowitą kalibrację przepustnicy wraz z regulacją TPS wg Instrukcji ( 16 punktów ) zamieszczonej w poście pod tym linkiem. Autor Piotrek.84
viewtopic.php?f=116&t=111537
2. w związku z powyższym czy w nie wkradł się tam błąd ? Próbowaliśmy ustawić TPS wsadzając najpierw listek 0,5mm szczelinomierza w śrubę przy odboju tak, żeby wiatrak chodził, ale potem nie udawało się ustawić tak, żeby nie chodził na listku 0,1 ( za mało miejsca na obrót w lewo). Doszliśmy do wniosku, że najpierw trzeba wsadzić listek 0,1mm, a nie jak jest w instrukcji na forum 0,5mm. Jeżeli tak jest to wielu kolegów może mieć problem. Możemy się jednak mylić. Ustawiliśmy wg Naszej opcji. I wiatrak załączał działać przy 0,5 i wyłączał przy 0,1. Zrobiliśmy resztę wg inst.
3.Wydawało się, że jest już ok. Wracam do domu i nie dojechałem. Pojawił się kolejny problem. Podczas jazdy na rozgrzanym silniku cop pewien czas coś odcina paliwo i po ok. 5 sek. znowu paliwo idzie. Kolega mnie z tyłu eskortował i stwierdził, że jak już załapałem i odjeżdżałem z wydechu szło sporo białego dymu.
Reasumując miałem falujące obroty, a po wyczyszczeniu przepustnicy i krokowca mam nie sprawny wóz. Jako, że jestem na rencie nie uśmiecha mi się wymienianie kolejnych podzespołów ciemno.
Co do lewego powietrza to przewód powietrzny ma od spodu na harmonice mikro spękania, ale nie ma prześwitów a przy okazji znalazłem sposób na odnowienie. Może komuś się przyda mój patent. Koszulka termokurczliwa za ok. 9 zł / 1m
Sprawdziłem czy działa przepływomierz poprzez jego odłączenie i obroty idą w górę, więc działąją. Co mnie mocno zastanawia po tej operacji to to, że jak odłączę wtyczkę od TPS nic kompletnie się nie dzieje. I ostatnie, jeżeli gdziekolwiek dostaje lewe powietrze to przez nie dokręcony wtrysk. Już pod wieczór zauważyłem, że mogę go palcem poruszać w lewo i prawo. Nigdy tego nie robiłem i nie mogę znaleźć żadnej porady w tym temacie.
Jak przy pomocy miernika sprawdzić ustawienia TPS ?
Bardzo Ci Dziękuję i Pozdrawiam z deszczowego Gdańska
PS Przepraszam, że się rozpisałem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2015, 14:24

Opis we wspomnianym linku dotyczy silnika BP (czyli 1.8) a nie Z5
Proszę poczytać dokładniej. np tutaj: viewtopic.php?f=116&t=1527&start=393

P.S. ten łącznik karbowany sam pokleiłem taśmą samowulkanizującą (poszukaj sobie fotorelacji) i do tej pory trzyma :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PrzemasGDA » 4 maja 2015, 14:27

Dziękuję za link. Czytam wątek o regulacji TPS gdzie miałeś wiele postów. Szkoda jednak że są pousuwane. Czy jeżeli brakuje miejsca na obrót TPS eby wiatrak ruszył na blaszcze 0,5mm w trybie serwisowym nie powinienem zrobić tak że wsadzam blaszkę 0,5 przekręcam TPS-em maksymalnie w lewo ( patrząc od kabiny) a potem delikatnie dokręcić śrubkę przy odboju do ruszenia wiatraka ? To wydaje mi logiczne.Teraz łapie wiatrak działa ale dopiero przy 0,2-,03.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 18:30
Posty: 35 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA 1500cm Z5 1998 rok. srebrna , Limited Edition "Exclusive"

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2015, 14:31

Sory bardzo ale .... lenistwo to cecha naprawdę mało fajna! :(
Nie czytałeś tematu dokładnie bo jakbyś przeczytał to wiedziałbyś, że w silniku Z5 przy regulacji TPS nie korzystamy z szczelinomierza – wystarczy woltomierz!
Resztę sam sobie doczytaj.

Dopisano 04 maja 2015 22:58:

Jeśli są jakieś pretensje do mojej osoby to proszę o PW a nie tutaj.
Jeśli to jest mało to są inni też moderatorzy.
Moja rada: poczytać czasem FAQ działu BA/BH, które stanowi coś w rodzaju spisu treści.
Fakt, że tematy "tasiemcowe" można jeszcze byłoby odchudzić o zbędnych treści ale nie wszystko na raz. Na razie pozostaje mozolne ich wertowanie.

P.S. proszę jeszcze przy okazji o poprawę tytułu tematu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323