Strona 1 z 3

Górny wąż chłodnicy(wymiana) 323f BA Z5

PostNapisane: 14 kwi 2012, 19:33
przez stec
Witam, od tygodnia codziennie ubywało mi ok 200ml płynu chłodniczego. Zlokalizowałem wyciek i jest to górny wąż chłodnicy, a dokładnie to pod aparatem zapłonowym puszcza po kropelce.
Prawdopodobnie przez kapiący olej na ten przewód tak spuchł i jest nieszczelny. Mam pytanie gdzie można kupić nowy wąż i czy przy wymianie będzie wyciekał płyn z bloku silnika? Czy podejdzie z jakiegoś innego auta? Czytałem też że można go skrócić o tą napuchniętą część ale nie wiem czy to zabieg krótkotrwały.
I ostatnie pytanie odnośnie wycieku oleju z aparatu zapłonowego:
kupiłem uszczelkę pokrywy zaworów i będę ją na dniach wynieniał bo także spod pokrywy mi cieknie. Czy po wymianie tej uszczelki przestanie wyciekać spod aparatu olej czy jest potrzebna jakaś dodatkowa uszczelka? Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi. Pozdrawiam

Chodzi o ten wąż(zdjęcie z allegro):

Obrazek

Re: Górny wąż chłodnicy(wymiana) 323f BA 96r

PostNapisane: 14 kwi 2012, 20:42
przez Grzechu_rwk
Co do przewodu ja go skróciłem i już rok mam spokój, nie widać żeby znów puchł...
Co do uszczelki to możliwe ze masz tez walnięty o-ring na aparacie i może tez tamtędy wyciekać olej...

PostNapisane: 14 kwi 2012, 22:43
przez waldii
oring na aparacie to 38x3.5mm a waz zalezy w ktorym miejscu puchnie.W razie czego to waz kosztuje ok.80zl ori mazda a oring ok.15zl w carspeed.pl Nie jest to moja firma ale polecam,bo sklep jest w deche.Googlaj,dzwon i zamawiaj ;)

PostNapisane: 15 kwi 2012, 19:42
przez Marcin1990
taki sam jest w vento 1.8 bynajmniej z wyglądu bo nie wiem jak średnica

Re: Górny wąż chłodnicy(wymiana) 323f BA 96r

PostNapisane: 16 kwi 2012, 19:22
przez HOGUM
Ja właśnie jestem po wymianie tego węża.Zakupiłem używany w KACMAR, jest na forum.Szybka przesyłka,jestem zadowolony.Wymieniłem oring na 38X3,5 ale dalej kapie.Możesz skrócić ale wyczaj najpierw czy to spuchnięcie nie jest na dużej powierzchni bo u mnie to już tragedia była i nie było z czego skracać.Przy wymianie uszczelki pamiętaj o silikonie aby dać na rogi tak jak mówi instrukcja bo inaczej będzie ciekło koło aparatu

PostNapisane: 16 kwi 2012, 20:30
przez Miron1213
Ja dostałem taki wąż w sklepie motoryzacyjnym prawie identyczny tylko nie wiem od jakiego był auta (na wzór miałem stary) a oring na aparacie dopasowałem grubszy i ciaśniejszy i już dwa lata suchutko

Re: Górny wąż chłodnicy(wymiana) 323f BA 96r

PostNapisane: 18 kwi 2012, 17:26
przez Barni
Identycznie zrobilem jak kolega Miron1213. Gdzies w jakims motoryzacyjnym "sklepie" bo to raczej buda byla i jakis podobny wzialem i do tej pory jest git.

Re: Górny wąż chłodnicy(wymiana) 323f BA 96r

PostNapisane: 19 kwi 2012, 21:49
przez stec
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem, a szczególnie Grzechu_rwk :) Wąż obciąłęm w miejscu gdzie był napuchnięty tj. ok 4cm i spowrotem nałożyłem na swoje miejsce. W sobotę biorę się za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów na ori bo niestety ostatnio wymieniłem na elringa i cieknie z każdej strony.

Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 28 lip 2014, 07:46
przez masterbajt
Witam, w ostatnim czasie strasznie zaczął puchnąć górny przewód od chłonicy (co idzie do silnika). Do tego ubywa wody w chłodnicy i widać bąble w płynie chłodniczym. Co może być tego przyczyną?

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 28 lip 2014, 08:45
przez rafał88
Gotowanie plynu. Moze termostat sie zacial.

PostNapisane: 28 lip 2014, 09:53
przez Marek 161BD081
W korku w chłodnicy masz zaworek upustowy, który całą nadwyżkę powyżej 1.1bar (albo 0.9bar bo nie pamiętam) wypuszcza do zbiorniczka wyrównawczego.
Jak wyglądają wskazania wskaźnika temperatury?
Wąż cały puchnie czy .... tylko koło aparatu zapłonowego? ;)

PS. I uzupełnij proszę profil o lokalizację.

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 28 lip 2014, 13:31
przez masterbajt
Wskaźnik temperatury w normie, chociaż po dłuższej jeździe nie zawsze ale czasami idzie w górę, ale nigdy się nie gotuje, termostat niedawno był wymieniany, a co do węża to puchnie przy aparacie zapłonowym właśnie.

PostNapisane: 28 lip 2014, 13:38
przez Marek 161BD081
masterbajt napisał(a):co do węża to puchnie przy aparacie zapłonowym właśnie.

Materiał węża nie jest olejoodporny a do tego masz wyciek oleju z pod aparatu zapłonowego.
Poczytaj na Forum o wymianie oringu w aparacie, wymień przewód wodny nawet na używke i .... będziesz miał spokój.
Polecam też lekturę FAQ działu BA/BH

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 28 lip 2014, 16:12
przez masterbajt
Czyli wymiana węża i o'ringu załatwiłaby sprawę. Wymiana uszczelki aparatu rozumiem, że jest konieczna. Przeglądałem fotorelację ale zdjęcia się nie wczytują. A co z wodą ubywającą z chłodnicy? Dodam tylko, że poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę półtora roku temu

PostNapisane: 28 lip 2014, 19:24
przez Marek 161BD081
Jak nie widać wycieków to trochę niefajnie.
A w kwestii oringu to zobacz jaki jest wymiar, kup takowy w sklepie i.... jak potrafisz coś zrobić to i bez fotek spokojnie sobie poradzisz.

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 28 lip 2014, 20:14
przez masterbajt
Jak nie widać wycieków to trochę niefajnie.


Czego powinienem się obawiać?

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 28 lip 2014, 21:45
przez rafał88
Ze uszczelka pod glowica powiedziala papa

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 29 lip 2014, 10:22
przez masterbajt
Dzisiaj rano zrobiłem test, podłożyłem kartonik, odpaliłem silnik troszkę przegazowałem do 2000-3000 obr/min i... zaczęło coś kapać.

Tak to wygląda, kolor niby żółtawy, ale w dotyku woda. Zaczęła wyciekać zaraz po odpaleniu, nie była ciepła, znajomy obserwował i zdjęcia cykał. Po zgaszeniu silnika, kapanie ustąpiło.
Obrazek

A tak wygląda okolica aparatu zapłonowego
Obrazek

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 29 lip 2014, 12:46
przez rafał88
Hmmm w dosc dziwnym miejscu kapie :| A co do przewodu to powiem tyle "oo [cenzura] człowieku" :| Wez wymien ten przewod bo jak Ci je..nie w trasie to amenus duptus :) Oczywiscie odrazu oring na aparacie(1-2zl) i umyj silnik po tym wszystkim.

Re: Puchnący górny przewód chłodnicy

PostNapisane: 29 lip 2014, 12:55
przez masterbajt
Na zdjęciach powyżej przewód urósł tylko trochę, napisałem na wstępie, że strasznie puchnie, więc można to sobie wyobrazić