Strona 1 z 2

Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 18 mar 2015, 16:25
przez djen
Witam.
Mam problem z moją Mazdą. Auto praktycznie nie przyspieszało, spadały obroty oraz były odczuwalne silne wibracje. Po zawiezieniu auta do mechanika, okazało się, że silnik nie pracuje na dwa cylindry. Po wykręceniu świec, okazało się, że dwie środkowe (2 i 3) są czarne na spodzie. Świece i przewody były wymieniane w maju. Mechanik sugeruje, że problemem może być aparat zapłonowy, ale wyczytałem, że winne mogą być również cewki. Kompresja na cylindrach jest. Aparat zapłonowy niestety ciężko dostać, dlatego chciałbym jakoś potwierdzić, że problem jest z nim, a nie jest to wina cewek.
Dodatkowo auto pije sporo oleju, i na zimnym silniku bardzo kopci.
Czy te dwa problemy są ze sobą powiązane? Może mieliście podobny problem?
Niestety nie wiem jaki to dokładnie silnik, poza tym że to benzyna 1.5, 88km. Auto jest z rocznika 98.

PostNapisane: 18 mar 2015, 16:58
przez adamax4
Co masz na mysli mówiąc "cewki"? Cewka jest jedna i znajduje właśnie w aparacie zapłonowym. Aparatu wcale nie jest trudno dostać.

PostNapisane: 18 mar 2015, 17:18
przez djen
Czytając ten temat wywnioskowałem, że są dwie.

odpinam cewkę z prawej strony (1 i 4 cylinder) i silnik gaśnie

PostNapisane: 18 mar 2015, 17:54
przez adamax4
Tamten temat dotyczy mazdy BJ. Ty masz BA patrząc po danych w profilu. Tutaj masz jedną cewkę.
Sprawdzałeś kopułkę w jakim stanie jest? Przewody?

PostNapisane: 18 mar 2015, 19:46
przez Marek 161BD081
Hmmm – a może kolega faktycznie ma już model BJ a nie BA?
Rocznik 1998 był przełomowym w tych modelach.

Później temat przeniosę we właściwe miejsce.

[Usunięte]

PostNapisane: 18 mar 2015, 20:35
przez Pawel 32
PostTen post został usunięty przez Pawel 32 18 mar 2015, 20:37.

PostNapisane: 19 mar 2015, 09:36
przez djen
Szczerze mówiąc, to sam nie jestem do końca pewien. Po czym można to stwierdzić?
Wnioskując po VIN, to będzie BA: JMZBA[...].

PostNapisane: 19 mar 2015, 10:20
przez Marek 161BD081
Na koniec produkcji modelu BA możliwe, że zaczęli wkładać silniki nie Z5 a ZL, który był później w BJ'kach.
Wrzuć foto silnika to będzie wiadomo.

PostNapisane: 19 mar 2015, 11:22
przez adamax4
djen napisał(a):Szczerze mówiąc, to sam nie jestem do końca pewien. Po czym można to stwierdzić?
Wnioskując po VIN, to będzie BA: JMZBA[...].

Wychodzi na to, że BA. Jak masz taki samochód jak u mnie w avatarze, to jest BA.

PostNapisane: 19 mar 2015, 11:42
przez Marek 161BD081

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 19 mar 2015, 13:16
przez djen
Wygląda na to, że to silnik Z5. Ale właściwie jedyne czego jestem pewien to brak tej maskownicy czarnej. Wydaje mi się, że ta srebrna rura nad nim się rozdziela na cztery.
Niestety auto stoi u mechanika więc tylko z pamięci mówię.

EDIT: Przypomniało mi się, że po podpięciu pod komputer zgłaszało tylko błędy dot. sondy lambda. Czy to może mieć wpływ?

PostNapisane: 19 mar 2015, 14:14
przez Marek 161BD081
Zwróć dokładniej uwagę na pokrywę rozrządu i elementy instalacji zapłonowej bo o te różnice tutaj głównie chodzi.
A błędów od sondy lambda może być kilka różnych więc trochę mało precyzyjne to jest stwierdzenie.

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 2 kwi 2015, 15:07
przez djen
Niestety, aparat zapłonowy został wymieniony, ale nie dało to wielkiego rezultatu. Właściwie nic się nie zmieniło.
Do tego auto kopci na niebiesko po odpaleniu i pije olej.
Macie jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak? Mechanik powoli rozkłada ręce...
Silnik to na pewno Z5.

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 2 kwi 2015, 16:05
przez rafał88
O kompresje sprawdziliscie?? Rozrzad jest dobrze ustawiony?? Przewody i swiece napewno sa dobrze??

PostNapisane: 2 kwi 2015, 16:23
przez Marek 161BD081
Dymienie na niebiesko nie bierze sie z niczego a pomiar ciśnienia sprezania da ci informację o kondycji silnika.

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 2 kwi 2015, 20:05
przez djen
Kompresja podobno ok, kable, świece wymieniane niedawno, sprawdzone – są ok.

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 2 kwi 2015, 20:08
przez rafał88
To podobno czy ok?? Rozrzad jest dobrze ustawiony?? Jakby wszystko bylo ok musi palic na wszystkie gary.

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 3 kwi 2015, 15:08
przez djen
Mechanik sprawdzał kompresję i twierdzi, że wszystko OK.

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 3 kwi 2015, 15:16
przez rafał88
To jest jakis tuman skoro nie potrafi zdiagnozowac przyczyny palenia na 2 gary w tak prostej kontrukcji. Paliwo jest na tych 2 cylindrach??

Re: Mazda 323F pali na dwa cylindry

PostNapisane: 6 kwi 2015, 10:21
przez djen
Ok, czyli i tak szukam innego warsztatu. Czy możecie polecić coś na Śląsku? Piekary Śląskie / Bytom lub okolice.