Mazda 323F pali na dwa cylindry
1, 2
Jakieś postępy w temacie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dawno tu nie zaglądałem – postępy są.
Oddałem auto do serwisu (Mazda Dobosz w Chorzowie).
Diagnoza – uszkodzony silnik, panowie wymienili i już jest wszystko w porządku.
Zauważyłem ostatnio jednak trochę dziwną rzecz. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym czasem są nieco za wysokie obroty (~1200), które po chwili postoju (2-3 minuty) wracają do poziomu ~750.
Czy powinienem się tym przejmować? Szukałem informacji o podobnych przypadkach, ale nie znalazłem nic.
Oddałem auto do serwisu (Mazda Dobosz w Chorzowie).
Diagnoza – uszkodzony silnik, panowie wymienili i już jest wszystko w porządku.
Zauważyłem ostatnio jednak trochę dziwną rzecz. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym czasem są nieco za wysokie obroty (~1200), które po chwili postoju (2-3 minuty) wracają do poziomu ~750.
Czy powinienem się tym przejmować? Szukałem informacji o podobnych przypadkach, ale nie znalazłem nic.
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
Fajnie, ze zechciałeś napisać.
Tak z ciekawości to ile kosztowała ta wymiana silnika?
Obroty mogłyby bardziej unormowane ale w zasadzie nie ma co się aż tak przejmować. Można co najwyżej przepustnicę z silniczkiem krokowym umyć i ew. wyregulować i ... tyle.
Tak z ciekawości to ile kosztowała ta wymiana silnika?
Obroty mogłyby bardziej unormowane ale w zasadzie nie ma co się aż tak przejmować. Można co najwyżej przepustnicę z silniczkiem krokowym umyć i ew. wyregulować i ... tyle.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nooo to dosyc:) ALe kto bogatemu zabroni
Z tymi obrotami nic nie ruszaj Musisz pojezdzic to beda szybciej zjezdzac do 750rmp;) Aaa i lepiej tak niz maja leciec na gwałtowanie na dol prawie do 0-100 rmp..
Z tymi obrotami nic nie ruszaj Musisz pojezdzic to beda szybciej zjezdzac do 750rmp;) Aaa i lepiej tak niz maja leciec na gwałtowanie na dol prawie do 0-100 rmp..
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Hmmm – czyżby to jednak było coś innego niż cewka?
Chociaż z drugiej strony znając podejście niektórych to wymienią cały silnik zamiast jakąś pierółkę za niewielkie pieniążki.
Ciekawe w jakim stanie ten silnik?
Eeeech – po co to Forum oraz te wszystkie zapytania skoro i tak się po swojemu robi? |:(
Chociaż z drugiej strony znając podejście niektórych to wymienią cały silnik zamiast jakąś pierółkę za niewielkie pieniążki.
Ciekawe w jakim stanie ten silnik?
Eeeech – po co to Forum oraz te wszystkie zapytania skoro i tak się po swojemu robi? |:(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Byc moze ,ze byla jakas [tiiit]... Tak jak u mnie np brak luzu na jednym zaworze i juz cuda sie wyrabialy:)
Nooo tak jest Marku , ludzie wola po swojemu zrobic bo to "inny przypadek" niz na forum
Nooo tak jest Marku , ludzie wola po swojemu zrobic bo to "inny przypadek" niz na forum
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No niestety, ale przy odpalaniu rano auto strasznie kopciło. I generalnie dwóch niezależnych mechaników postawiło taką diagnozę.
W chorzowie próbowali jeszcze parę innych rzeczy – m.in. przepływomierz i jakiś zawór, którego nazwy nie pamiętam.
Panowie stwierdzili, że nic więcej już nie mogą zrobić. Sam się długo wzbraniałem przed wymianą, ale niestety mechanicy już rozkładali ręce.
W chorzowie próbowali jeszcze parę innych rzeczy – m.in. przepływomierz i jakiś zawór, którego nazwy nie pamiętam.
Panowie stwierdzili, że nic więcej już nie mogą zrobić. Sam się długo wzbraniałem przed wymianą, ale niestety mechanicy już rozkładali ręce.
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
Troszkę ubywa, bo wlali 5W-30 z tego co pamiętam. Ciężko mi powiedzieć ile dokładnie ubywa, nie sprawdzałem na początku czy wlali do pełna – teraz jest mniej więcej w 1/3 pomiędzy low a max.
Poza tymi obrotami to nic się nie dzieje.
Poza tymi obrotami to nic się nie dzieje.
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
To i taki olej dalej lej a nie pewnie wlalbys 10w40 albo gestszy... Takimi olejami tylko pogarsza sie a nie poprawia..
Szczerze mowiac to za 2 kzl to zrobilbys to co miales i nie bralby Ci oleju..
Szczerze mowiac to za 2 kzl to zrobilbys to co miales i nie bralby Ci oleju..
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dziwne, wyczytałem kiedyś, że 10W40 to dosyć optymalny olej dla starszych silników. Nie jestem przekonany czy w tym temacie można ufać serwisówce, skoro pewnie data jej wydania to rok produkcji samochodu.
Ale jestem laikiem, więc na pewno będę brał pod uwagę rady mądrzejszych ode mnie.
Ale jestem laikiem, więc na pewno będę brał pod uwagę rady mądrzejszych ode mnie.
- Od: 18 mar 2015, 16:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323F '98 BA, 1.5 benzyna
To nie wierz... Ja sam sie przekonalem po rozbernaiu silnik jak zawalilo pierscienie po 10w40..
Zalej co tam uwazasz tylko pozniej nie pisz ze Ci olej pije litrami.
Zalej co tam uwazasz tylko pozniej nie pisz ze Ci olej pije litrami.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jest tyle tematów na temat olejów, że tam poszukaj odpowiedzi.
I zapewne sporo jeszcze w kieszeni zostałoby.
Ale cóż – jest jak jest i nie widzę sensu dalszej dyskusji o tym.
Temat docelowo do zamknięcia.
arafal21 napisał(a):Szczerze mowiac to za 2 kzl to zrobilbys to co miales i nie bralby Ci oleju..
I zapewne sporo jeszcze w kieszeni zostałoby.
Ale cóż – jest jak jest i nie widzę sensu dalszej dyskusji o tym.
Temat docelowo do zamknięcia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości