Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny

Postprzez rafał88 » 24 maja 2015, 21:46

Hmm to dziwne. Ja wczensiej mialem OE filtr i jakos roznicy nie widzialem.

Nie gasla odrazu tylko po kilku sekundach gasla po odpale. Teraz przy kreceniu przygasa a silnik jak zlapie odrazu gasnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek_Legnica » 24 maja 2015, 21:50

No a u mnie jest czasami tak, że jak nie dodam trochę gazu to wgl nie gaśnie... Albo miga
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 17:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Piotrek_Legnica » 9 paź 2015, 19:55

Jaki czujnik oleju do Mazdy 323f BA 1.5 97 jest dobry? Jest szansa jakoś po VINie dopasować? Bo kolega pracuje w sklepie i są 4 jakieś... Ostatnio wymieniłem go i było trochę lepiej z tym świeceniem się kontrolki oleju ale wczoraj coś mi się podczas jazdy chyba zrypał ten czujnik bo nagle cały czas mi się kontrolka pali do 1,5 tys obrotów, niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym, czy stoję na luzie, czy jadę na biegu. Jakaś masakra znowu :/

No i zastanawiamy się czy to jakiś słaby czujnik był czy o co tu chodzi :/

Nie wiem czy na tym się da jeździć czy nie bo nie mam teraz za bardzo jak go wymienić, miałem stary ale gdzieś posiałem.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 17:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Garbage1989 » 9 paź 2015, 23:49

Piotrek_Legnica napisał(a):Jest szansa jakoś po VINie dopasować?


oczywiście że tak właśnie po to producenci wymyślili EPC, podeślij na priv VIN Twojego bolidu to sprawdzę jaki czujnik wg katalogu mazdy powinien być w Twoim samochodzie o ile nie było żadnego swapu wcześniej

Piotrek_Legnica napisał(a):Ostatnio wymieniłem go i było trochę lepiej


może to nie wina czujnika tylko już problem po stronie instalacji w samochodzie albo niedajboże faktycznie słabego smarowania

Piotrek_Legnica napisał(a):No i zastanawiamy się czy to jakiś słaby czujnik był czy o co tu chodzi :/


może wypadałoby jednak podjechać do mechanika żeby dla pewności sprawdził ciśnienie smarowania. Jedno jest pewne jeżeli to jakiś tani bądź bardzo tani zamiennik to może być tak ze się poddał ale to nie jest regułą

Piotrek_Legnica napisał(a):Nie wiem czy na tym się da jeździć czy nie bo nie mam teraz za bardzo jak go wymienić


o ile to problem z samym czujnikiem to nic się nie dzieje bo ECU w tym samochodzie nie jest mega inteligentne jeżeli masz po lifcie samochód to jest szansa go odczytać i sprawdzić w miare łatwo jakie błędy ma zapisane. Wnioskuje ż tej sytuacji że jeżeli kontrolka świeci się a możesz normalnie jeździć i silnik nie gaśnie to ten błąd raczej nie jest krytyczny wg ECU
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Piotrek_Legnica » 10 paź 2015, 02:43

Garbage1989 napisał(a):oczywiście że tak właśnie po to producenci wymyślili EPC, podeślij na priv VIN Twojego bolidu to sprawdzę jaki czujnik wg katalogu mazdy powinien być w Twoim samochodzie o ile nie było żadnego swapu wcześniej


JMZBA145201547515, auto seria, nic nie kombinowane.

Garbage1989 napisał(a):może to nie wina czujnika tylko już problem po stronie instalacji w samochodzie albo niedajboże faktycznie słabego smarowania


To już w sumie 3 czujnik od jakiegoś czasu... Pierwszy miałem od kilku lat odkąd kupiłem auto ale zaczął się problem z kontrolką to wymieniłem ale kupowałem przez neta. Zmiany nie było widać. Ten trzeci wziął kolega ze sklepu w którym pracuje i byłem w sumie zadowolony bo się uspokoiła sytuacja ale zaznaczył mi od razu, ze były chyba cztery rodzaje i nie wiedział który. No i wczoraj chyba padł... Teraz już nie do 1,5 tys się świeci a 2,5 już... Z tym, że moim zdaniem silnik chodzi bez zmian.

Garbage1989 napisał(a):może wypadałoby jednak podjechać do mechanika żeby dla pewności sprawdził ciśnienie smarowania. Jedno jest pewne jeżeli to jakiś tani bądź bardzo tani zamiennik to może być tak ze się poddał ale to nie jest regułą


Mierzyłem jakieś 2-3 miesiące temu smarowanie i wyszło dobrze, nie pamiętam dokładnie ile ale jak podłączyłem ciśnieniomierz zamiast czujnika to było nawet ciut lepiej niż wg podanych parametrów. Co do jakości czujnika to nie jestem w stanie stwierdzić jaka to półka... Ale może się skończył po 2-3 miesiąc? Tak podczas jazdy?

Garbage1989 napisał(a):o ile to problem z samym czujnikiem to nic się nie dzieje bo ECU w tym samochodzie nie jest mega inteligentne jeżeli masz po lifcie samochód to jest szansa go odczytać i sprawdzić w miare łatwo jakie błędy ma zapisane. Wnioskuje ż tej sytuacji że jeżeli kontrolka świeci się a możesz normalnie jeździć i silnik nie gaśnie to ten błąd raczej nie jest krytyczny wg ECU


Mazda tak jak pisałem jest z 97 roku więc to już chyba polift? W sumie nigdy nie doszedłem do tego jak odczytać błędy z tego auta... No kontrolka się świeci ale silnik moim zdaniem pracuje normalnie, nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Rozumiem, że w przypadku jakiejś większej awarii nie byłbym w stanie jeździć tym autem ponieważ ECU by nie pozwoliło? Najbardziej zależy mi na tym czujniku wg VINu bo wtedy kolega będzie mi mógł dobrać w sklepie odpowiedni i wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć. Chciałem założyć stary ale jakiś czas temu go wyrzuciłem bo stwierdziłem, że nie będzie już potrzebny :/
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 17:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 10 paź 2015, 13:53

Ciśnienie oleju na 99% jest poza kontrolą ECU
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 15 paź 2015, 20:02

Dzisiaj wymieniłem czujnik i to on padł. Po wejściu pod auto okazało się, że ze starego leje się olej... Nie przy gwincie tylko wewnątrz, nie wytrzymał. Cały miesiąc czasu miał, co za szrot.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 17:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323