Strona 1 z 1

Problem z identyfikacją problemu

PostNapisane: 5 mar 2015, 14:31
przez jerba323f
Witam, otóż mam 2 pytania :

1 Czy sonda lambda działa poprawnie ?Wydaje mi sie ze dioda powinna szybciej świecić. :>


2 Czy obroty w trybie serwisowym nie sa za niskie? ciezko mi go odpalić (gen ten +B FEN)

PostNapisane: 5 mar 2015, 15:54
przez JapanBA
jerba323f napisał(a): (gen ten +B FEN)


A cóż to za tajny kod <co?>

Re: Szybkie pytanie +Filmik

PostNapisane: 5 mar 2015, 19:47
przez rafał88
Co do sondy to jest wszystko opisane :P MarekObd wrzuci tutaj link jak wpadnie ;)

A co do tego cos z mostkowal to masakra jakas <glupek2> Mostkuje sie tylko GND + TEN . Silnik ma byc rozgrzany do 90 C .

PostNapisane: 6 mar 2015, 01:33
przez jerba323f
silnik byl rozgrzany lambde sprawdza sie na diodzie +b fen.. serwis gnd +ten kabelkiem dioda ma migac ..przynajmniej 8 razy na 10 s mi miga mniej ...moze byc uwalona czy swiruje (nie mam kata).

PostNapisane: 6 mar 2015, 08:56
przez Marek 161BD081
Poprawiłem linki do filmików.
A z ta diodą to coś nakombinowałeś zbytnio ;)
Diodę LED wpinamy pomiędzy B+ i MEN
W czasie pracy silnika pokazuje ona nam pracę sondy lambda.
Podczas tego testu oczywiście nie mostkujemy GND z TEN czyli nie wprowadzamy sterownika w stan serwisowy. Ale oczywiście silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury.
Inna kwestia to brak głównego katalizatora nie ma wpływu na prace sondy bo jest on przecież za sondą.
Są wersje Z5 (taką ja akurat mam), że zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator wstępny (zwany jako "prekat") który też jest umiejscowiony za sondą.

Obroty biegu jałowego (w trybie serwisowym!) trochę możesz podnieść ale też pamiętaj o warunkach wymaganych do ich regulacji czyli nagrzany silnik i wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.

Zrób test jeszcze raz tak jak wcześniej opisywałem i zobacz efekty.

W zasadzie też nie zaszkodzi jak sprawdzisz ustawienie TPS – poszukaj bo było to opisywane już na Forum.

PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.

Re: Szybkie pytanie +Filmik

PostNapisane: 6 mar 2015, 11:15
przez jerba323f
Wielkie dzięki Marku o to mi chodziło. :)

PostNapisane: 6 mar 2015, 11:25
przez Marek 161BD081
Pamiętaj na przyszłość, że mamy regułę: jeden problem = jeden temat
Dlatego nie łącz na przyszłość różnych problemów w jednym temacie.