Wysokie obroty na ciepłym silniku

Witam wszystkich mam problem z mazdą mojej drugiej połowy ... po kupnie auta falowały delikatnie obroty, więc zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i krokowca, niestety nie pomogło, wyczytałem w necie że po tej operacji trzeba odpiąć aku i po podpięciu silnik musi pracować 20 minut na jałowym (nie robiłem tego jeszcze)
Ale druga bardziej poważna sprawa która mnie martwi to to że silnik po nagrzaniu trzyma stale 1100 rpm ... Dlaczego ? Wydaje mi się że przed czyszczeniem tego nie było (ale ręki uciąć sobie nie dam) dodatkowo co zauważyłem to jeżeli stoję i są owe 1100 rpm i podniosę lub puszczę szybę, tzn jeżeli silnik otrzyma większe obciążenie to obroty spadają do 800 czyli do tylu ile powinno być ... przejadę kilka metrów, zatrzymuję się i obroty znowu są na 1100, o co chodzi
Ale druga bardziej poważna sprawa która mnie martwi to to że silnik po nagrzaniu trzyma stale 1100 rpm ... Dlaczego ? Wydaje mi się że przed czyszczeniem tego nie było (ale ręki uciąć sobie nie dam) dodatkowo co zauważyłem to jeżeli stoję i są owe 1100 rpm i podniosę lub puszczę szybę, tzn jeżeli silnik otrzyma większe obciążenie to obroty spadają do 800 czyli do tylu ile powinno być ... przejadę kilka metrów, zatrzymuję się i obroty znowu są na 1100, o co chodzi