Strona 1 z 2
Aparat zapłonowy w BA Z5 – zamiana P5 <–> M3

Napisane:
1 lut 2009, 15:03
przez norbik88
Witam.Mam problem odnosnie aparatu zaplonowego.Posiadam model P5 ktory nawala i M3 ktory jest dobry.Ma ktos pojecie jak przerobic kostke w M3 tak zeby pasowala w zamian za P5??w M3 jest jedna kostka a w P5 dwie.Moze juz ktos to robil.....prosze o pomoc!!!

Napisane:
1 lut 2009, 20:57
przez skorpek
raczej nie przerobisz... Z tego co ja się zdążyłem zorientować to komputer podaje w inny sposób sterowanie na aparat. Przy P5 masz inną instalację niż w M3.

Napisane:
1 lut 2009, 22:27
przez sps-snipers
Nie kombinuj tylko szukaj uzywki

Ja mam u siebie juz 3ci aparat M3 i jeżdże .Wszystkie są wadliwe
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
2 lut 2009, 01:32
przez farciarz
sps-snipers napisał(a):Nie kombinuj tylko szukaj uzywki
Ale P5 lub P9

...wtedy będzie bez przeróbek


Napisane:
2 lut 2009, 09:33
przez michał87
mam P9
w razei potrzeby prosze dzwonic 6933992264
pozdro

Napisane:
2 lut 2009, 22:52
przez norbik88
a p9 czym sie rozni od p5??moge kupic p9 i bez problemow zamontowac jak teraz mam p5?? ma ktos na sprzedaz p5??

Napisane:
3 lut 2009, 01:07
przez farciarz
norbik88...możesz są to aparaty z tymi samymi wejściami na kostki. Ja zmieniałem u siebie aparat właśnie z P5 na P9 na którym jeżdżę już cztery latka i jak nararie spisuje się całkowicie bez zarzutów


Napisane:
3 lut 2009, 21:17
przez norbik88
ale zmieniales jego ze tak powiem wnetrze czy poprostu wlozyles P9 zamiast P5 bez zadnego przerabiania i mazda cyka ładnie??

Napisane:
4 lut 2009, 01:15
przez farciarz
norbik88...poprostu założyłem. Tu masz fotkę tego aparatu
I ostatnia na której wlaśnie widać obie kostki w aparacie P9


Napisane:
5 lut 2009, 00:32
przez norbik88
dzieki za zdjecia!!pomogles mi bardzo!!na gg zostawilem wiadomosc!dzieki jeszcze raz
Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3

Napisane:
5 lis 2014, 00:10
przez Tomek5x
Witam.
W moim samochodzie padła iskra. Podejrzenia trafiają na cewkę zapłonową gdyż w ostatnimi czasy dodatkowo auto nie mogło utrzymać się na obrotach i często gasło.
Mam cewkę ale z innego samochodu, ino jest mały problem. Ja oryginalnie miałem p5 a zapasową mam m3. Czy istnieje jakaś możliwość podpięcia tego? Głownie chodzi mi o wtyczki. Moja cewka ma 2 mniejsze, a m3 ma 1 wtyczkę ale większą.
Pozdrawiam

Re: Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3

Napisane:
5 lis 2014, 07:52
przez rafał88
Napewno instnieje

Ale po cos sie tak bawic jak mozesz m3 sprzedac a kupic p5


Napisane:
5 lis 2014, 10:11
przez Marek 161BD081
W zasadzie nie powinno być z tym większego problemu ale jakoś nie udało mi się trafić na schematy, gdzie widziałbym różnicę w podłączeniach P5 i M3.
P5 występowały w pierwszych modelach BA, później zaczeli stosować M3
W niektórych modelach były stosowane aparaty P9, które są zamienne z P5
Jest na Forum temat odnośnie naprawy P5 – może skorzystałbyś z tego?
PS. Uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
Re: Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3

Napisane:
9 lis 2014, 14:43
przez JapanBA
Ja u siebie mam podłączony aparat P9 w miejsce fabrycznego M3...

Napisane:
9 lis 2014, 20:41
przez Marek 161BD081
Napisz jak to podłączyłeś to może przyda się innym

Re: Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3

Napisane:
9 lis 2014, 21:56
przez JapanBA
Schemat poniżej...podłączenie banalne.
Re: Aparat zapłonowy w BA Z5 – zamiana P5 <–> M3

Napisane:
3 gru 2014, 15:04
przez esina
Podłączenie banalne tylko trzeba zrobić lekką roszadę w przewodach (wtyczkach)
a co z przewodem V/R co idzie do PCM styk 4G ?
jeśli zakładam aparat P9 na miejsce M3 to muszę ciągnąć nowy przewód V/R widoczny na shcemacie z PCM do aparatu ?
a jeśli zakładam aparat M3 na miejsce P5 to ten przewód nie musi być podłączony ?
Zmiana aparatu zapłonowego P5/P9 na M3

Napisane:
21 gru 2014, 11:32
przez bartek5432100
Witam w mojej mazdzie 323f ba 1.5 wyskoczył mi błąd nr.3 (czujnik położenia wałka rozrządu) dodam jeszcze że mam założony gaz II generacji i autko chodzi normalnie na gazie lecz na benzynie sie dławi jak mocniej wcisne gaz tak więc wyszło na to że może być to czujnik halla lecz jak wiadomo znajduje się w aparacie zapłonowym i nie da się go osobno kupić tylko cały aparat zapłonowy. Lecz jak kupiłem mazde dostałem działający aparat zapłonowy M3 a u mnie jest założony P9 biorąc pod uwage to że da się włożyć M3 w miejsce starszych P5/P9 skorzystałem ze schematu (znajduje sie w załączniku) gdzie jest na dole opisane jak podłączyć piny aby prawidłowo to chodziło lecz gdy tak podłączyłem okazało sie że iskry nie ma najprawdopodobniej dlatego że przewód R nie jest nigdzie podpięty a prowadzi on do cewki w aparacie P9 tak więc moje pytanie jest takie czy ktoś kiedyś już zmieniał tak aparaty zapłonowe i byłbym wdzięczny gdyby powiedział jak to dokładnie zrobił i czy podłączył gdzieś właśnie przewód R
Z góry dzięki za odpowiedz

Re: Zmiana aparatu zapłonowego P5/P9 na M3

Napisane:
21 gru 2014, 14:52
przez JapanBA
Z P9 na M3 nie zamienisz, z M3 na P9 już tak...
Re: Zmiana aparatu zapłonowego P5/P9 na M3

Napisane:
21 gru 2014, 15:23
przez bartek5432100
czytałem posty z kiedyś i pisali niektórzy że zmienili stąd między innymi mam ten schemat.
Wiem że jak z M3 zmieniasz na P9/P5 musisz dodatkowo ciągnąć ze styku G4 kabel V/R a odwrotnie to poprostu ułożyć w takiej kolejności jak jest na schemacie a kabel V/R nie musi być podłączony do niczego lecz nie jest opisane co zrobić z kablem R (czerwonym) [Tach Signal] jest on najprawdopodobniej niezbędny do prawidłowego działania cewki oznaczyłem go na schemacie w załączniku.
Chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto tak robił lub się na tym zna i powie co z nim zrobić aby aparat dał iskrę