Strona 1 z 2
		
			
				Aparat zapłonowy w BA Z5 – zamiana P5 <–> M3
				
Napisane: 
1 lut 2009, 15:03 
				przez norbik88
				Witam.Mam problem odnosnie aparatu zaplonowego.Posiadam model P5 ktory nawala i M3 ktory jest dobry.Ma ktos pojecie jak przerobic kostke w M3 tak zeby pasowala w zamian za P5??w M3 jest jedna kostka a w P5 dwie.Moze juz ktos to robil.....prosze o pomoc!!!
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
1 lut 2009, 20:57 
				przez skorpek
				raczej nie przerobisz... Z tego co ja się zdążyłem zorientować to komputer podaje w inny sposób sterowanie na aparat. Przy P5 masz inną instalację niż w M3.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
1 lut 2009, 22:27 
				przez sps-snipers
				Nie kombinuj tylko szukaj uzywki  

  Ja mam u siebie juz 3ci aparat M3 i jeżdże .Wszystkie są wadliwe  
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 lut 2009, 01:32 
				przez farciarz
				sps-snipers napisał(a):Nie kombinuj tylko szukaj uzywki
Ale P5 lub P9  

 ...wtedy będzie bez przeróbek 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 lut 2009, 09:33 
				przez michał87
				mam P9
w razei potrzeby prosze dzwonic 6933992264
pozdro
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 lut 2009, 22:52 
				przez norbik88
				a p9 czym sie rozni od p5??moge kupic p9 i bez problemow zamontowac jak teraz mam p5?? ma ktos na sprzedaz p5??
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
3 lut 2009, 01:07 
				przez farciarz
				norbik88...możesz są to aparaty z tymi samymi wejściami na kostki. Ja zmieniałem u siebie aparat właśnie z P5 na P9  na którym jeżdżę już cztery latka i jak nararie spisuje się całkowicie bez zarzutów 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
3 lut 2009, 21:17 
				przez norbik88
				ale zmieniales jego ze tak powiem wnetrze czy poprostu wlozyles P9 zamiast P5 bez zadnego przerabiania i mazda cyka ładnie??
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
4 lut 2009, 01:15 
				przez farciarz
				norbik88...poprostu założyłem. Tu masz fotkę tego aparatu
I ostatnia na której wlaśnie widać obie kostki w aparacie P9 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
5 lut 2009, 00:32 
				przez norbik88
				dzieki za zdjecia!!pomogles mi bardzo!!na gg zostawilem wiadomosc!dzieki jeszcze raz
			 
			
		
			
				Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3
				
Napisane: 
5 lis 2014, 00:10 
				przez Tomek5x
				Witam. 
W moim samochodzie padła iskra. Podejrzenia trafiają na cewkę zapłonową gdyż w ostatnimi czasy dodatkowo auto nie mogło utrzymać się na obrotach i często gasło. 
Mam cewkę ale z innego samochodu, ino jest mały problem. Ja oryginalnie miałem p5 a zapasową mam m3. Czy istnieje jakaś możliwość podpięcia tego? Głownie chodzi mi o wtyczki. Moja cewka ma 2 mniejsze, a m3 ma 1 wtyczkę ale większą. 
Pozdrawiam 

 
			 
			
		
			
				Re: Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3
				
Napisane: 
5 lis 2014, 07:52 
				przez rafał88
				Napewno instnieje 

 Ale po cos sie tak bawic jak mozesz m3 sprzedac a kupic p5 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
5 lis 2014, 10:11 
				przez Marek 161BD081
				W zasadzie nie powinno być z tym większego problemu ale jakoś nie udało mi się trafić na schematy, gdzie widziałbym różnicę w podłączeniach P5 i M3.
P5 występowały w pierwszych modelach BA, później zaczeli stosować M3
W niektórych modelach były stosowane aparaty P9, które są zamienne z P5
Jest na Forum temat odnośnie naprawy P5 – może skorzystałbyś z tego? 
 PS. Uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
 
			 
			
		
			
				Re: Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3
				
Napisane: 
9 lis 2014, 14:43 
				przez JapanBA
				Ja u siebie mam podłączony aparat P9 w miejsce fabrycznego M3...
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
9 lis 2014, 20:41 
				przez Marek 161BD081
				Napisz jak to podłączyłeś to może przyda się innym 

 
			 
			
		
			
				Re: Mazda 323fBA 1.5 94r – Wymiana Cewka – P5 na M3
				
Napisane: 
9 lis 2014, 21:56 
				przez JapanBA
				Schemat poniżej...podłączenie banalne.
			 
			
		
			
				Re: Aparat zapłonowy w BA Z5 – zamiana P5 <–> M3
				
Napisane: 
3 gru 2014, 15:04 
				przez esina
				Podłączenie banalne tylko trzeba zrobić lekką roszadę w przewodach (wtyczkach)
a co z przewodem V/R co idzie do PCM styk 4G ?
jeśli zakładam aparat P9 na miejsce M3 to muszę ciągnąć nowy przewód V/R widoczny na shcemacie z PCM do aparatu  ?
a jeśli zakładam aparat M3 na miejsce P5 to ten przewód nie musi być podłączony ?
			 
			
		
			
				Zmiana aparatu zapłonowego P5/P9 na M3
				
Napisane: 
21 gru 2014, 11:32 
				przez bartek5432100
				Witam w mojej mazdzie 323f ba 1.5 wyskoczył mi błąd nr.3 (czujnik położenia wałka rozrządu) dodam jeszcze że mam założony gaz II generacji i autko chodzi normalnie na gazie lecz na benzynie sie dławi jak mocniej wcisne gaz tak więc wyszło na to że może być to czujnik halla lecz jak wiadomo znajduje się w aparacie zapłonowym i nie da się go osobno kupić tylko cały aparat zapłonowy. Lecz jak kupiłem mazde dostałem działający aparat zapłonowy M3 a u mnie jest założony P9 biorąc pod uwage to że da się włożyć M3 w miejsce starszych P5/P9 skorzystałem ze schematu (znajduje sie w załączniku) gdzie jest na dole opisane jak podłączyć piny aby prawidłowo to chodziło lecz gdy tak podłączyłem okazało sie że iskry nie ma  najprawdopodobniej dlatego że przewód R nie jest nigdzie podpięty a prowadzi on do cewki  w aparacie P9 tak więc moje pytanie jest takie czy ktoś kiedyś już zmieniał tak aparaty zapłonowe i byłbym wdzięczny gdyby powiedział jak to dokładnie zrobił i czy podłączył gdzieś właśnie przewód R
Z góry dzięki za odpowiedz  

 
			 
			
		
			
				Re: Zmiana aparatu zapłonowego P5/P9 na M3
				
Napisane: 
21 gru 2014, 14:52 
				przez JapanBA
				Z P9 na M3 nie zamienisz, z M3 na P9 już tak...
			 
			
		
			
				Re: Zmiana aparatu zapłonowego P5/P9 na M3
				
Napisane: 
21 gru 2014, 15:23 
				przez bartek5432100
				czytałem posty z kiedyś i pisali niektórzy że zmienili stąd między innymi mam ten schemat.
Wiem że jak z M3 zmieniasz na P9/P5 musisz dodatkowo ciągnąć ze styku G4 kabel V/R a odwrotnie to poprostu ułożyć w takiej kolejności jak jest na schemacie a kabel V/R nie musi być podłączony do niczego lecz nie jest opisane co zrobić z kablem R (czerwonym) [Tach Signal] jest on najprawdopodobniej niezbędny do prawidłowego działania cewki oznaczyłem go na schemacie w załączniku.
Chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto tak robił lub się na tym zna i powie co z nim zrobić aby aparat dał iskrę