Aparat zapłonowy w BA Z5 – zamiana P5 <–> M3

Postprzez esina » 22 gru 2014, 00:30

Ten przewód R (12) idzie tylko do złącza diagnostycznego (IG-) ...sygnał z cewki np. do podłączenia zewnętrzego oborotomierza. Ogólnie do działania aparatu zapłonowego jest zbyteczny. Kolejność przewodów poprzestawiałeś prawidłowo we wtyczce do apratu M3 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bartek5432100 » 22 gru 2014, 08:42

Tak wszystkie dobrze zostaly podlaczone do aparatu M3 a skoro mowisz że jest zbyteczny to powiedz dlaczego do niego jest podlaczony kabele od gazu i jesli nie jest podlaczony nigdzie to reduktor sie nie wlacza a jak przekrecilem stacyjke i dalem miernik na diode i przylozylem plus do kabla a mase do masy to sie wlaczal
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez esina » 22 gru 2014, 09:59

Nie doczytałem, że masz instalacje gazową. Pewnie z przewodu "R" był wzięty sygnał obrotów z cewki do inst. gazowej. Teraz podepnij z przewodu "W " i sprawdź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez bartek5432100 » 22 gru 2014, 13:15

Ok zrobic tak moge ale wiekszy problem polega na tym ze nie ma iskry

Dopisano 22 gru 2014, 17:24:

I juz wszystko jasne napisze po kolei jak nalezy zrobic moze sie komuś przyda a wiec tak nalezy robic tak jak na schemacie wyzej ale uwaga wtyki ktore sa na schemacie to nie wtyki od PCM lecz od aparatu ja podlaczylem patrzac na wtyczke idaca od PCM i tak ten kabel co.byl podlaczony od gazu do kabla R nalezy podpiac pod kabel W i wszystko ma dzialac tak jak powinno a przewody R oraz V/R nie sa do niczego potrzebne i wystarczy je dobrze poizolowac aby do niczego nie dotykaly
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2014, 21:33
Posty: 34
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 323f BA 1.5 95r

Postprzez esina » 22 gru 2014, 21:21

Po niżej schematu są rozrysowane złącza z kolorami przewodów.
(Widok od strony przewodów !)

Złącze komputera...
B1-01 PCM (EM)

Złącze Aparatu Zapłonu...
B1-03 DISTRIBUTOR (EM)

Po lewej wtyk 3 pin i 6 pin (California) –> Aparat P5 i P9
Po prawej wtyk 7 pin –> Aparat M3

Przewody w aparacie M3:
B/W – Czarny –> Zasilanie cewki (+12V COIL)
W – Biały –> Złącze diagnostyczne i Sygnał na obrotomierz (-IG; TACHOMETER)
Y/V – Żółto-Fioletowy –> Sterowanie Modułem Zapłonu...do PCM 4N (IGN SIGNAL)
B/LG – Czarno-Jasno Zielony –> Masa Modułu Sterowania Zapłonem (GND ICM)
V/G – Fioletowo-Zielony –> Sygnał SGT Czujnika Położenia Wałka Rozrządu...do PCM 4F
W/R – Biało-Czerowny –> Zasilanie Czujnika Położenia Wałka Rozrządu (+12V CPS)
B/P – Czarno-Różowy –> Masa Czujnika Położenia Wałka Rozrządu (GND CPS)

Dodatkowe przewody w aparacie P5 i P9:
V/R – Fioletowo-Czerwony –> Sygnał SGC Czujnika Położenia Wałka Rozrządu...do PCM 4G
R – Czerwony –> Złącze diagnostyczne – sygnał obrotów (Data Link Connector -IG)


Czujnik Położenia Wałka Rozrządu (Camshaft Position Sensor – CPS)
SGT – 5Volt ...4 Pulsy na cykl
SGC – 5Volt ...1 Puls na cykl

Moduł Sterowania Zapłonem (Ignition Control Module – ICM)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez rdbonsao10 » 18 lut 2016, 09:50

W mojej instalacji od 1,8 BP na dwie wtyczki zamiast przewodu B/W – Czarny –> Zasilanie cewki (+12V COIL) jest grubszy Niebieski czy to ten sam przewód co B/W czarny??? Czy można dolutować do przewodów wtyczkę od M3 tak ze bym mógł mieć na oba aparaty zapłonowe?
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Postprzez rdbonsao10 » 26 lut 2016, 09:08

Dobra sam sobie odpowiem bo jakoś to forum mało użyteczne i mało przyjacielskie. Nie wiem od czego jest ten gruby niebieski przewód z wtyczki trzy pinowej w aparacie zaplonowym P5 w inatalacji 1,8 BP ale napewno nie od zasilania cewki. Brak przewodu czarno -białego .A więc czrno biały przewód od zasilania cewki jak ma to miejsce w Z5 aparat M3 to ten sam przewód co idzie do podgrzewania sondy lambda , one łacza sie we wiązsce razem. Tak że w 1,8 BP chyba jest to troszczkę inaczej albo ja cos nie kumam.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Postprzez rafał88 » 26 lut 2016, 10:00

Napewno jest to inaczej , skoro masz P5 aparat to tym bardzije bo w M3 jest jedna kosc a nie dwie. Bp tez ma innego kompa wiec roznice musza byc. Co do aparatu P5 to nie wiem po jaki ciul sie tak meczyc skoro mozna zalozyc aparat P9, w ktorym nie ma problemow jak w P5 ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rdbonsao10 » 26 lut 2016, 21:08

rafał88 napisał(a):Napewno jest to inaczej , skoro masz P5 aparat to tym bardzije bo w M3 jest jedna kosc a nie dwie. Bp tez ma innego kompa wiec roznice musza byc. Co do aparatu P5 to nie wiem po jaki ciul sie tak meczyc skoro mozna zalozyc aparat P9 ;)
Dzięki za odzew .To że jest inna wtyczka to wiem . Ba ale skąd wziąć aparat P9. A po drugie poco kupować aparat P9 skoro mam M3 który tez da się założyć.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Postprzez rafał88 » 26 lut 2016, 23:02

P9 z internetow :P

Ale po co kombinowac skoro masz instalacje pod p5/p9 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 27 lut 2016, 00:12

Aparat M3 nie daje wszystkich sygnałów tak jak P5/P9 – popatrz wyżej co dobrze opisał kolega esina
Zamiana w drugą stronę czyli P5/P9 w miejsce M3 jest możliwa
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rdbonsao10 » 27 lut 2016, 10:49

a czy aparat P9 z silnika 1,3 bedzie pasował o oznaczeniu BPM6 P9 ?
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323