Rozładowany przez noc? Jaka może być przyczyna?

Postprzez polimerowy » 1 wrz 2014, 18:24

Witam , mam otóż taki problem z moją mazdą 323f BA Z5 98'.

Przez noc potrafi całkowicie rozładować akumulator , nie mal że do 0.
Jaka może być przyczyna?
Alternator?
Akumulator nie trzyma prądu?
Może gdzieś stały pobór prądu w maździe?

Ktoś może miał taki problem , bądź podobny i potrafi mi pomóc gdzie szukać winy? Mocno jest to uciążliwe bo żeby odpalić to albo na kablach albo na podłączonym prostowniku hmmm...
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 2 wrz 2014, 07:57

Zacznij od sprawdzenia napięcia accu na postoju i podczas pracy silnika (ładowanie) a jak to nic nie wykaże sensownego to zacznij szukać powodu dlaczego ci rozładowywuje.
Miernik w rękę i sprawdzasz, który obwód na postoju pobiera jakiś większy prąd.
Tyle ile jest aut to tyle może być odosobnionych przypadków.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez polimerowy » 3 wrz 2014, 18:48

Czy możliwe jest to że jeżeli akumulator ma sucho w komorach to nie będzie trzymał prądu i ciężko będzie odpalał po nocy?

Dziś dolałem ok.600ml wody destylowanej do akumulatora tak aby były zalane te "blaszki" , czy to może pomóc ; )?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez pietia82 » 3 wrz 2014, 19:16

Pewnie ze może pomóc a jaki masz stary ten akumulator? najlepiej sprawdzić napięcie ładowania później pobór prądu jak wszystko wyłączone i wtedy zostaje akumba do wymiany i przypuszczam że ta będzie problemem też własnie dziś wymieniałem na nową bo po nocy nie chciała zapalić już <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez polimerowy » 3 wrz 2014, 19:22

akumulator ma ze 3 lata , mam nadzieje ze uzupełnienie płynu w aku pomoże , dzięki za pomoc ; )
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 4 wrz 2014, 07:32

Brak elektrolitu w pojedynczych celach b. źle świadczy o kondycji accu :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez polimerowy » 4 wrz 2014, 19:07

Wymieniłem dziś akumulator i jest lepiej bo kręci ale to wciąż nie jest to co było. Otóż teraz na dłuższym postoju auta trzeba dosyć długo go kręcić żeby odpalił a nie podoba mi się to bo aku dostaje mocno w pupę , co to może być że tak długo go kręci na zimnym silniku ? Co zauważyłem że po odpaleniu na zimnym silniku wskazówka od temperatury ani drgnie , już nie wiem za co się zabrać?
Świece może zalane wyczyścić czy może jak czytałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej walnięty? Ewentualnie jeszcze mi mówią że synchronizacja wałka rozrządu , al co wy o tym sądzicie? Proszę o wskazówki.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez polimerowy » 5 wrz 2014, 20:40

Świece i czujnik wporzadku... Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez rafał88 » 5 wrz 2014, 20:55

A moze cos z paliwem nie tak ? filtr przytkany , pompa nie kolega?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez polimerowy » 5 wrz 2014, 21:02

Hmm pompa paliwa pracuje bo słychać ja , paliwo tankowane na orlenie to nie wiem sam , a jak filtr wygląda to nie mam pojęcia hmm..
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez rafał88 » 5 wrz 2014, 21:05

To zle ze ja slychac, no zalezy cos rozumiec przez slyszenie . Ja u siebie wogole nie slysze pompy paliwa, za ile lejesz paliwa ? czesto na rezerwie jezdzisz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez polimerowy » 5 wrz 2014, 21:16

Benzyny nie leje dużo tak aby rezerwa zgasła a gazu zawsze do pelna ; p
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez rafał88 » 5 wrz 2014, 21:18

To juz wiesz dlaczego CI ciezko Ci pali, ja paliwo staram sie miec najmniej 1/4 zbiornika. Im blizej rezerwy i sama rezerwa to ciezkie palenie. Pompa pewnie juz zdycha, no ale zalej paliwa za chociaz 70-100zl i wtedy zobacz jak bd palic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez polimerowy » 5 wrz 2014, 21:28

Ok ;)

Dopisano 5 wrz 2014, 21:31:

Ale czy wtedy na ciepłym silniku by normalnie palił ? Bo tylko.ma zimnym ma ciężko .
Początkujący
 
Od: 12 sie 2014, 08:08
Posty: 22 (1/0)
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA, 1.5v , 1998r

Postprzez atl123 » 5 wrz 2014, 21:37

miałem identyczny problem w innym samochodzie ale wymiana kopułki palca pomogła :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 5 wrz 2014, 21:46

polimerowy napisał(a):Ok ;)

Dopisano 5 wrz 2014, 21:31:

Ale czy wtedy na ciepłym silniku by normalnie palił ? Bo tylko.ma zimnym ma ciężko .


Tak na cieplym bedzie normanie palil bo w ukladzie jest na tyle paliwa i cisnienia ze pali na dotyk :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323