Na Benzynie gaśnie i nie ma ssania na LPG jest ok

Postprzez DNV » 24 sie 2014, 15:10

Witam, mam problem z silnikiem.

Na benzynie odpala i zaraz gaśnie nie ma ssania, na zimnym i na ciepłym jest tak samo. Żeby jechać na benzynie to trzeba trzymać obroty ale jak się puści gaz to auto zgaśnie, próbowałem zwiększyć obroty śrubą regulacyjną ale to nic nie zmienia. Na LPG ssanie i obroty są ok i można je regulować śrubą regulacyjną.

Dodatkowym problemem są falujące obroty i spadanie obrotów przy włączeniu radia czy świateł. U mnie falowanie wygląda tak że silnik chodzi równo 10 sekund i spadek obrotów i tak cały czas w podobnych odstępach czasowych. To co wymieniłem dotychczas i nie pomogło to:

– Aparat zapołonowy
– świece NGK
– przewody NGK
– ustawiłem zapłon
– sprawdziłem przepływomierz
– sprawdziłem szczelność
– wymieniłem na inną przepustnicę
– filtr paliwa

Ogólnie chodzi mi o to żeby na benzynie silnik działał bo w zimie nie odpalę auta na LPG. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam. Ewentualnie będzie trzeba dać auto do mechanika.

Wymrugane 1 długie i 7 krótkich to chyba 17 jeśli się nie mylę.
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
Ostatnio edytowano 24 sie 2014, 19:29 przez DNV, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 17:06

Pierwsze pytanie madzia jest przedliftowa czy po lifcie drugie popraw lokalizację a trzecie czy wymieniłeś przepustnicę na taką samą czwarte czy mrygałeś błędy ?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez DNV » 24 sie 2014, 18:28

Mazda 323F BA 95 rok. Przepustnice wsadziłem tam Z2 na Z4 ale po zmianie wszystko było ok , tylko coś ostatnio się pochrzaniło. Błędów nie mrugałem
Ostatnio edytowano 24 sie 2014, 20:03 przez DNV, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 18:40

Na początek wymrugaj błędy ale z tego co mi wiadomo to te przepustnice rużnią się właśnie ssaniem chodzi o zawór bimetaliczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez JapanBA » 24 sie 2014, 18:55

Przepustnica nie ma nic wspólnego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez DNV » 24 sie 2014, 19:28

Wymrugałem. 1 długie mrugnięcie i 7 krótkich więc jeśli się nie mylę to 17

17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 19:29

Jak przepustnica nie ma nic wspólnego to co ma?wiem jedno przy Z2 jest zawór bimetaliczny który otwiera bądz zamyka dodatkowy kanał od ssania w zależności od temperatury płynu chłodzącego

Dopisano 24 sie 2014, 19:34:

17 sonda lambda napięcie nie zmienia się
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez DNV » 24 sie 2014, 19:50

Pomyłka własnie sprawdziłem zmieniłem przepustnice z Z2 na Z4. Poszedłem też sprawdzić czy zmieni się praca silnika po odłączeniu sondy lambda ale jest to samo zapalam i od razu gaśnie, na gazie jest ok, zastanawia mnie tylko dlaczego na gazie jest dobrze.

W sumie wykluczyłbym sondę lambda bo ona właściwie działa dopiero jak osiągnie temperaturę 90 stopni. Ewentualnie mogę jeszcze spróbować założyć starą przepustnice, nawet ten zalany korek dorobiłem .


Czy to normalne że podczas zmostkowania TEN i GND i przekręceniu kluczyka na ON włącza się wentylator chłodnicy
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 20:15

To nie jest normalne masz zle ustawiony TPS a co do sondy to masz rację tylko że komputer zapamiętał ten błąd i coś jest nie tak ustaw TPS skasuj błędy i wtedy zobacz jak ci się zachowuje a po przejechaniu się wybłyskaj znowu błędy
Ostatnio edytowano 24 sie 2014, 20:22 przez krzysek71, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez DNV » 24 sie 2014, 20:18

no to to się ustawi ale dlaczego mi nie chodzi auto na benzynie
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 20:33

A jaki masz gaz i w jaki sposób sprawdziłeś przepływkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez JapanBA » 24 sie 2014, 20:34

Ustaw TPS i spróbuj ponownie odpalić...
Kontrolka od imo nie mruga???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez DNV » 24 sie 2014, 20:38

Żadna kontrolka nie miga, mam starszą instalacje gazową chyba BRC. Tps nie ustawiłem bo kupiłem całą przepustnicę z osprzętem z rok temu i wszystko działało. Tps raczej sam nagle się nie przestawił no ale i tak go ustawie. Jeśli chodzi o przepływkę to sprawdziłem czy jest ten drucik na środku no i jest więc raczej jest sprawna
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 20:46

Drucik to nie wszystko czyli masz instalacje mieszalnikową a nie wtrysk chodzi mi czy ci nie strzelił przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez JapanBA » 24 sie 2014, 20:48

No jak RACZEJ wszystko jest ustawione, sprawne i RACZEJ sprawdzone to powinien RACZEJ odpalić, wiec nie wiem w czym problem :]
P.S. RACZEJ nikt tu nie jest jasnowidzem i na odległość ci nie naprawi.... :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez krzysek71 » 24 sie 2014, 20:55

Jeśli strzelał to na 99,9% przepływka weś ją odłoncz i zobacz czy tak samo się zachowuje

Dopisano 24 sie 2014, 20:58:

Jeśli to instalacja mieszalnikowa to przepływke morzesz wyrzucić a gaz dalej będzie działał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez DNV » 25 sie 2014, 21:56

Więc tak, po spędzieniu 4 godzin w garażu znalazłem usterkę. Silnik gasł na benzynie dlatego że był pęknięty wąż podciśnienia. Po wymianie silnik na Pb działa. Jednakże nie ustąpił problem ze spadaniem obrotów na LPG i na PB . Pochodzi chwilę trzymając obroty i potem one spadają i znowu pochodzi i spadają i tak w kółku około 10 sekund trzyma obroty. Zamieniałem aparat zapłonowy, kompletną przepustnicę z krokowcem i osprzętem i dalej to samo, nie słychać nigdzie syczenia nieszczelności. W sumie grunt że auto nie gaśnie ale fajnie by było jakby chodził równomiernie. Szczerze mówiąc skończyły mi się pomysły a szczerze mówiąc z tym spadaniem obrotów to walczę już ze 2 lata.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez rafał88 » 26 sie 2014, 07:11

Jak takie cuda wianki Ci sie dzieją, to przeplywomierz masz zyebany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DNV » 26 sie 2014, 20:57

hmn, jeszcze tylko przepływomierza nie wymieniałem chociaż jest na środku tej siatki ten czujniczek. Mam jeszcze jeden dziwny problem na rozgrzanym silniku nie mogę zmniejszyć obrotów ponizej 1100 mniej się nie da bo nie reaguje. I co dziwne jak wkręcę śrubkę regulacyjną na przepustnicy do samego końca to silnik nie gaśnie tylko dalej pracuje na 1100. Czy to może być wina łapania lewego powietrza?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez Marek 161BD081 » 27 sie 2014, 07:36

Napisałbyś jeszcze od czego się zaczęło a wówczas łatwiej będzie coś wymyśleć.
Obroty regulujemy w trybie serwisowym – poszukaj sobie tematu o regulacji wolnych obrotów i zarazem regulacji TPS.
Coś czuje, że jakiś domorosły gazownik wyregulował to tak, ze lepiej nie trzeba.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323