Mazda 323F BA 1.5 16V – pomoc wymiana paska alternatora

Postprzez bioly6 » 1 lut 2017, 06:19

O ktorej srubie masz na mysli? ze zdjecia...? wydaje mi sie ze wszystkie poluzowalem i nic zrobie na dniach moje zdj i wam pokaze.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2017, 08:19

Górne mocowanie alternatora stanowi śruba na foto na prawo od "pytajnika", która połączona jest z napinaczem (na lewo od "pytajnika").
Zwykle poluzowanie tej górej śruby powinno wystarczyć aby można było alternatorem ruszyć.
Pod alternatorem jest jeszcze jedna śruba, która stanowi jego dolne mocowanie. Jeśli ona będzie mocno dokręcona to może być ciężko alternatorem ruszyć.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bioly6 » 1 lut 2017, 20:43

Poluzowalem wszystkie sruby troszke sie rusza ale minimalnie nic wiecej... ;/
Mial ktos taki przypadek? szarpie sie z tym i ''przy okazji testuje amortyzatory'' <lol> <lol> <glupek2>

Dopisano 1 lut 2017, 20:52:

Zdjecie
Załączniki
WP_20170201_15_33_09_Pro.jpg
zdj2
WP_20170201_15_32_52_Pro.jpg
zdjecie
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2017, 22:37

Te fotki przedstawiają pompę wspomagania a ja sadziłem, że alternatorem nie mozesz ruszyć.
Przez otwór w kole pasowym jest dostęp do śruby, na której sie ona trzyma – poluzuj ją i będzie ok.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bioly6 » 2 lut 2017, 17:42

Chodzi mi caly czas o pompe wspomagania tak jak to kolega wyzej opisywam ze zdjeciami aby zalozyc pasek od alternatora trzeba zdjac pasek od pompy wspomagania lecz ... nie idzie ja ruszycz ... po odkreceniu wszystkich srub mowie minimalnie cos drgnie lecz nic wiecej nie da sie zrobic ;/ mowie poluzowalem wszystkie sruby tak bynajmniej mis ie wydaje i nic ... ( czyli sruba w kole pasowym, za kolem pasowym sruba i poluzowalem oczywiscie napinacz ...)
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez Andrzej414 » 2 lut 2017, 19:16

Ja żeby się nie męczyć to demontuję napinacz i pompa schodzi jeszcze niżej. Co do pompy wspomagania to śruby są trzy do odkręcenia. Śruba za kołem pasowym, śruba pod kołem pasowym i śruba napinacza. Wszystkie trzy należy odkręcić tak jak na rysunku czyli A, B i C

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez bioly6 » 3 lut 2017, 17:10

Yhym i te 3 sruby mialem odkrecone tak jak mowisz i swietnie pokazuje to obazek. Lecz nic to nie dalo siedzi na amen... Postanowilem sie nie meczyc i nie ratowac juz madzi ze wzgledu na brak czasu i nie oplacalnosc reanimacji jej (mala przygoda z bariera energochlonna ) po mimo 6 lat w posiadlosci bede ja wspominal dobrze :)

DZIEKUJE jeszcze raz za pomoc , schemat ktory przeslales napewno przyda sie innym w przyszlosci :)
To tak przy okazji zapraszam do mnie jesli ktos potrzebuje pare gratow :) ktore wystawie je w odpowiednim poscie... :)
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lut 2017, 18:37

Szkoda, że się tak poddajesz.
Może trzeba użyć czasem rozwiązań siłowych pod postacią młotka.

P.S. Gdzie są Piekienice?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bioly6 » 4 lut 2017, 10:54

Musze zmienic miejscowosc w profilu :) Bo dawno tu sie nie pojawialem :)
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2013, 12:15
Posty: 21
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: mazda 323f ba 96r. 1.5

Postprzez givera » 21 lut 2017, 21:05

[imghttp://pokazywarka.pl/3jlgsj/][/img]

Witam Serdecznie, Panowie czy do tej śruby A na tym rysunku dojdę od góry czy muszę od dołu? Pytanie może śmieszne ale z braku kanału muszę je zadać, z góry dzięki za odpowiedź
Załączniki
Bez tytułu.png
Początkujący
 
Od: 19 gru 2016, 20:56
Posty: 1
Skąd: Stargard
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Postprzez Andrzej414 » 21 lut 2017, 21:59

Da się dojść od góry ale od dołu jest wygodniej. skręcasz koło maksymalnie w prawo zdejmujesz osłonę która przykręcona jest na 3 śruby 10-tki. Głowa we wnękę koła i widać wszystko jak na dłoni. Nawet podnosić auta nie trzeba no chyba że masz łeb jak gar 30-to litrowy :)

Dopisano Wt, 21 lutego 2017, 21:00:

A co do bioly6 to odkręcił trzy śruby.. a napinasz chociaż popuścił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323