Na forum znajdziesz info jak podłączyć się do interfejsu diagnostycznego i powinien wymigać Ci numery błędów – opisy numerów także znajdziesz na forum.
Ja też tak myślałem że jak silnik pada to słabnie... mój ma udokumentowane 220tyś. puszczają mi i pierścienie i uszczelniacze, a autko żwawo przyśpiesza i śmiga równo na gazie i benzynie...
Jak uszczelka pod głowicą nie ma przedmuchów, nie przepuszcza płynu chłodzącego, zawory w miarę szczelne... kompresja nawet może być niezła... bo pierścienie uszczelniające mogą być w niezłym stanie ale jak zgarniające się zawieszają to będzie kopcił...
Gorzej że przez cudowny wymysł ekologów czyli zawór EGR nagar ze spalanego oleju wraca do kolektora dolotowego i penetruje przepustnice :/ możesz rozkręcić i zobaczyć w jakim jest stanie – jak dużo nagaru to palony olej

Możesz jeszcze sprawdzić jaki masz olej zalany w silniku... może poprzedni właściciel już coś kombinował i zalał mineralnym...
Zacznij od wymigania błędów!
No i powtarzam jeszcze raz – zazwyczaj jak ktoś sprzedaje auto z gazem to dla tego że coś już się zaczyna dziać z silnikiem

No i mimo wszystko życzę Ci żeby to nie był silnik

!

Powodzenia – posprawdzaj i napisz co wydedukowałeś...