Nie odpala, dziwny dźwięk z okolic kolektora na włączonym zapłonie
Wczoraj moja mazda uległa awarii. Podczas jazdy nagle zaczęło ją zaduszać aż zgasła. Początkowo co jakiś czas odpalała ale nie mogłem jej wkręcić na obroty ponieważ ją dusiło. Tak jakby zalewało. Wkręcić dało się na obroty dodając stopniowo i powoli gazu. Z tłumika wydobywał się gęsty biały dym i czuć było nie przepaloną mieszanką. Dziś auto już nie odpala całkowicie. Zauważyłem, że z okolicy kolektora wydobywa się dziwny ciągły dźwięk (pisk). Gdy wyłączę zapłon(przekręcę stacyjkę) to ten dźwięk ustaje. Wydaje mi się, że to może mieć coś wspólnego z instalacją gazową. Chcę się czegoś dowiedzieć od was zanim pojadę do gazownika/mechanika i zedrze ze mnie kasę za wizytę.
Szukałem na forum i na google podobnego tematu ale nic nie znalazłem.
Szukałem na forum i na google podobnego tematu ale nic nie znalazłem.
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
Dzwiek to normalna sprawa. Swiece przewody kopulka? zmieniales? ja mialem tez u siebie jak zalozylem gaz, tylko ze w apracie jednak srubka "+" sie odkrecila(sam pewnie nie dokrecilem przy skladaniu) i wlasnie auto jak zdechlo to tyle. Ani na PB i LPg nie dalo rady odpalic. Jak napisalem wyzej, swiece przewody sprawdz/wymien.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Skoro mówisz, że ten dźwięk to normalna sprawa to ok, chociaż nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek tak głośno coś wydawało dźwięk. Jutro będę miał trochę wolnego czasu to posprawdzam te podstawowe rzeczy. U mnie na gazie auto nigdy nie odpalało. Zawsze na benzynie. Dopiero po nagrzaniu przełączało się na gaz. Dziwni mnie jednak ten fakt, że strasznie zadusza auto jak szybciej dodam gazu.
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
Czekając na przesyłkę z nowymi świecami i kablami sprawdziłem źródło tego dziwnego dźwięku. Na 80% jestem przekonany, że ten dźwięk wydobywa się z silniczka krokowego lub z czegoś co jest bezpośrednio pod nim. Komuś coś to mówi?
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
No taki dzwięk morze dawać silnik krokowy po prostu ci pewnie zdechł bo pod silniczkiem nie przypominam żeby było coś elektrycznego co by dawało jakiś pisk
Tak sie dzieje jak silnik nie odpala wlasnie, mialem to samo. Chcesz nagram CI po odleczeniu czegos zeby auto nie zlapalo i bd to samo. A silnik jakby mial zdupczony to auto wczesniej juz by sie dziwnie zachowywalo, ssanie i te sprawy z obrotami. Sprawdzales czy masz iskre?
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dziś udało mi się znaleźć troszkę czasu. Sprawdziłem iskrę. JEST. Więc skoro iskra jest to może paliwo nie dochodzi? Tylko, że to też dziwne ponieważ cała usterka przytrafiła mi się jak już gaz był załączony.
Nagranie dźwiękowe tego sygnału, który wydobywa się z okolic silnika krokowego.
http://przeklej.net/video_details/167570.html
Nagranie dźwiękowe tego sygnału, który wydobywa się z okolic silnika krokowego.
http://przeklej.net/video_details/167570.html
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
Odpalać próbowałem ale nie chce załapać nawet. A z tymi błędami to albo będę musiał kupić skaner diagnostyczny albo podciągnąć na lince do mechanika. Na razie to przeczyszczę silniczek krokowy. Widziałem, że jest dużo nagaru a pamiętam, że obroty ostatnimi czasy falowały na jałowym.
Podobno z jednostki centralnej PC można użyć tę diodę co odpowiada za pracę dysku. Po prostu wyciągam ją z kabelkami i mostkuję gniazda GND i TEN a pomiędzy FEN i B+ podłączyć tester(dioda + rezystor)?
Podobno z jednostki centralnej PC można użyć tę diodę co odpowiada za pracę dysku. Po prostu wyciągam ją z kabelkami i mostkuję gniazda GND i TEN a pomiędzy FEN i B+ podłączyć tester(dioda + rezystor)?
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
No niestety. Błędów nie pokazało. Standardowo dioda zaświeciła się tylko przy włączeniu zapłonu. Komputer też wczoraj resetowałem. Nic nie dało. Kolejnym krokiem jest chyba sprawdzenie czy paliwo dochodzi. Dobrze mówię?
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
To akurat latwo sprawdzic, ale skoro silnik padl na LPg to cos go boli, i mam wrazenie ze to wlaswnie moze przez gaz choc moge sie mylic:) Ja sprobowalbym ja na Lpg odpalic.
A tu filmik jaki to dzwiek jest u mnie z przepustnicy, dobrze podgloś bo kalkulatorem nagrane ...
A tu filmik jaki to dzwiek jest u mnie z przepustnicy, dobrze podgloś bo kalkulatorem nagrane ...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
U mnie nigdy nie dało rady na gazie odpalić. Nie wiem dlaczego. Zawsze na benzynie. Dopiero po nagrzaniu przełączało się na LPG.
BTW. Ten dźwięk z Twojego nagrania jest znacznie cichszy, kiedyś u mnie być może też taki był, natomiast od czasu usterki jest dosyć głośny.
BTW. Ten dźwięk z Twojego nagrania jest znacznie cichszy, kiedyś u mnie być może też taki był, natomiast od czasu usterki jest dosyć głośny.
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
No ja mialem taki bardzo intensywny jak walsnie mialem prblem z zaplonem. A na gazie wiesz jak sie odapala sekwencje? Przed przekreceniem zaplony wciskasz ten guzik od przelacznia PB/LPG i trzymasz go do przekrecenia na zaplon, dioda powinna sie ciagle swiecic wtedy probuj:)
Sprawdz wszystkie polaczenia pod cisnien itd, bo to wersja przed Fl i ma tego naje...e , nie to co po FL. Wszystko dokaldnie sprawdz, auto tak bez powodu nie stanelo.
Sprawdz wszystkie polaczenia pod cisnien itd, bo to wersja przed Fl i ma tego naje...e , nie to co po FL. Wszystko dokaldnie sprawdz, auto tak bez powodu nie stanelo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Na chwilę obecną coś nie trybi. Trzymam przełącznik, przekręcam zapłon i nic. Kontrolka się nie zapala. Akumulator też trochę podupadł więc na razie go podładuję. A jest taka możliwość, że zapłon się przestawił? Wydawało mi się, że jest to bardzo mało prawdopodobne w Z5. Ale czy wtedy byłaby iskra?
Jeśli ma to jakieś znaczenie to instalacja TOMASETTO z kompouterem SEC
Jeśli ma to jakieś znaczenie to instalacja TOMASETTO z kompouterem SEC
Dejw 323f BA
- Od: 24 kwi 2010, 14:49
- Posty: 74
- Skąd: ok. Lublin
- Auto: 323f BA 1.5 95r
A masz instrukcje do niej, Iskra i tak powinna byc i w twoim przypadku ciagle jest. Ale jest ciekaw jak to jest w komorze, dochodzi przeciez mieszanka kompresja. Byc moze aparat juz zawodzi.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości