Szarpanie podczas rozgrzewania silnika
Witam od jakiegoś czasu mam problem z 323f BA 98r, a mianowicie bardzo mocno szarpie kiedy silnik się zaczyna rozgrzewać. Kiedy odpalam rano autko wszystko jest ok, dopiero po ok 3 minutach kiedy wskazówka temperatury zaczyna się podnosić, zaczynają się problemy. Kiedy jadę na gazie problem jest najbardziej widoczny, ponieważ bardzo mocno szarpie, w przypadku benzyny nie szarpie, a zaczyna go mulić (pedał gazu w podłodze a on nic). Dzieje się tak, aż do momentu kiedy silnik osiągnie wyższa temperaturę. Trochę przeglądałem forum, więc wymieniłem świece, kable WN, Sonde lambda, wyczyściłem przepustnice + silniczek krokowy, sprawdziłem ustawienie TPS i wyczyściłem palec i styki w aparacie zapłonowym, niestety nic nie pomogło, dlatego liczę na waszą wiedzę i doświadczenie. Pozdrawiam
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Silniczek krokowy już czyściłem dwukrotnie, bez większego efektu. Błędy "wymigałem", jeśli się nie mylę to 10,11,17 . Nie mam doświadczenia w odczytywaniu błędów dlatego mógł by ktoś rzucić okiem http://www.youtube.com/watch?v=pcl7AnHO ... e=youtu.be . Gdzie szukać przyczyn tych błędów i dziwnego zachowywania się silnika podczas jego rozgrzewania ?
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
na moje wygląda na to że aparat pada, często są wadliwe, a jaki masz? p5? podobne miałem objawy w byłej z5 a filmik wrzuc do wątku z błędami tam może ktoś Ci podpowie.
szkopuł polega na tym że te aparatu są słabo izolowane od wilgoci i owszem dobrze jest wymienic te czesci ale również rozebrac całośc i smyrnąc silikonem połaczenia obudowy.
Jest w tym dziale wątek o tym oraz jego mośc który podejmował się takich akcji
u mnie osobiscie zrobił ten zabieg i wszystko wróciło do normy.
oto watek viewtopic.php?p=734255#734255
Jest w tym dziale wątek o tym oraz jego mośc który podejmował się takich akcji
u mnie osobiscie zrobił ten zabieg i wszystko wróciło do normy.
oto watek viewtopic.php?p=734255#734255
Dziwna sprawa bo zazwyczaj jak padnie aparat to na zimno jest ok a po rozgrzaniu zaczyna sie kaplica.
-
Przemek323c
Wymienię ten palec i kopułkę i może cewkę dla pewności i zobaczymy co dalej. Dodam jeszcze, że gdy wrzucę na luz kiedy zaczyna szarpać to obroty bardzo mocno skaczą tak 0d 200 do 1500, słychać jak by silnik się dusił, a po chwili obroty wskakują na 1200 i tak trzymają się przez chwilkę po czym spadają do tych właściwych i już jest ok, aż silnik znowu całkowicie wystygnie i wtedy powtórka z rozrywki. Możecie polecić jakiś sklep z częściami do mazdy? W miejscowym sklepie niestety ciężko o mało chodliwe części.
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Czy rozgrzewający się silnik może mieć wpływ na działanie silniczka krokowego ? Poza tym z tego co mi wiadomo to steruje on dopływem powietrza i kiedy ja nacisnę pedał gazu, to chyba nie ma w swojej mocy odcinania powietrza, które dostaje po otwarciu przepustnicy. Co do czujnika temp to ten w obudowie filtra wymieniłem, to zostaje tylko ten od temp cieczy chłodzącej. Czy ma on jakiś wpływ na dawkowanie paliwa ?
- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
Możesz mi przybliżyć temat tego elma ? Czy ten będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-elm327-jagu ... 56097.html

- Od: 8 sie 2013, 16:17
- Posty: 43
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r
mateu555 – trochę wysiliłbyś się i użył wyszukiwarki a nawet popatrzył do FAQ a wówczas nie zadawałbyś tych ostatnich pytań.
Swoją drogą to z równym powodzeniem może też być oznaka kończącego się aparatu zapłonowego.
Polecam lekturę Forum. A zacznij TUTAJ.
Swoją drogą to z równym powodzeniem może też być oznaka kończącego się aparatu zapłonowego.
Polecam lekturę Forum. A zacznij TUTAJ.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wypożycz od kogoś cały (i sprawny!) aparat zapłonowy w celu sprawdzenia.
Wymiana kopułki i palca rozdzielacza to może być za mało.
Zapytać też możesz o to np. w wątku regionalnej czaterii i spotkań.
Wymiana kopułki i palca rozdzielacza to może być za mało.
Zapytać też możesz o to np. w wątku regionalnej czaterii i spotkań.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości