Szarpanie podczas rozgrzewania silnika

Postprzez mateu555 » 1 gru 2013, 23:51

Witam od jakiegoś czasu mam problem z 323f BA 98r, a mianowicie bardzo mocno szarpie kiedy silnik się zaczyna rozgrzewać. Kiedy odpalam rano autko wszystko jest ok, dopiero po ok 3 minutach kiedy wskazówka temperatury zaczyna się podnosić, zaczynają się problemy. Kiedy jadę na gazie problem jest najbardziej widoczny, ponieważ bardzo mocno szarpie, w przypadku benzyny nie szarpie, a zaczyna go mulić (pedał gazu w podłodze a on nic). Dzieje się tak, aż do momentu kiedy silnik osiągnie wyższa temperaturę. Trochę przeglądałem forum, więc wymieniłem świece, kable WN, Sonde lambda, wyczyściłem przepustnice + silniczek krokowy, sprawdziłem ustawienie TPS i wyczyściłem palec i styki w aparacie zapłonowym, niestety nic nie pomogło, dlatego liczę na waszą wiedzę i doświadczenie. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 2 gru 2013, 08:57

Sprawdz bledy na kompie:) i w krokowy zagladnij, moze syf tez jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 3 gru 2013, 12:40

Silniczek krokowy już czyściłem dwukrotnie, bez większego efektu. Błędy "wymigałem", jeśli się nie mylę to 10,11,17 . Nie mam doświadczenia w odczytywaniu błędów dlatego mógł by ktoś rzucić okiem http://www.youtube.com/watch?v=pcl7AnHO ... e=youtu.be . Gdzie szukać przyczyn tych błędów i dziwnego zachowywania się silnika podczas jego rozgrzewania ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez mateu555 » 6 gru 2013, 23:56

Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego, jednak nic to nie dało. Może jednak ktoś coś podpowie?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez misiak89-89 » 7 gru 2013, 19:57

na moje wygląda na to że aparat pada, często są wadliwe, a jaki masz? p5? podobne miałem objawy w byłej z5 a filmik wrzuc do wątku z błędami tam może ktoś Ci podpowie.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mateu555 » 7 gru 2013, 21:14

Na aparacie pisze, że M3. Lepiej zorganizować cały nowy aparat czy wystarczy wymienić tylko palec rozdzielacza i kopułkę ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez misiak89-89 » 7 gru 2013, 22:05

szkopuł polega na tym że te aparatu są słabo izolowane od wilgoci i owszem dobrze jest wymienic te czesci ale również rozebrac całośc i smyrnąc silikonem połaczenia obudowy.
Jest w tym dziale wątek o tym oraz jego mośc który podejmował się takich akcji
u mnie osobiscie zrobił ten zabieg i wszystko wróciło do normy.

oto watek viewtopic.php?p=734255#734255
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Przemek323c » 7 gru 2013, 22:22

Dziwna sprawa bo zazwyczaj jak padnie aparat to na zimno jest ok a po rozgrzaniu zaczyna sie kaplica.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 8 gru 2013, 01:36

Wymienię ten palec i kopułkę i może cewkę dla pewności i zobaczymy co dalej. Dodam jeszcze, że gdy wrzucę na luz kiedy zaczyna szarpać to obroty bardzo mocno skaczą tak 0d 200 do 1500, słychać jak by silnik się dusił, a po chwili obroty wskakują na 1200 i tak trzymają się przez chwilkę po czym spadają do tych właściwych i już jest ok, aż silnik znowu całkowicie wystygnie i wtedy powtórka z rozrywki. Możecie polecić jakiś sklep z częściami do mazdy? W miejscowym sklepie niestety ciężko o mało chodliwe części.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 8 gru 2013, 09:14

Ja tu podejrzewalbym albo czujnik temp ewentualnie krokowy zrobil z wozu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mateu555 » 8 gru 2013, 10:26

Czy rozgrzewający się silnik może mieć wpływ na działanie silniczka krokowego ? Poza tym z tego co mi wiadomo to steruje on dopływem powietrza i kiedy ja nacisnę pedał gazu, to chyba nie ma w swojej mocy odcinania powietrza, które dostaje po otwarciu przepustnicy. Co do czujnika temp to ten w obudowie filtra wymieniłem, to zostaje tylko ten od temp cieczy chłodzącej. Czy ma on jakiś wpływ na dawkowanie paliwa ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 8 gru 2013, 11:04

Podepnij elma i bedziesz widzial jak na dloni czy czujnik nie nawala.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 8 gru 2013, 15:55

Możesz mi przybliżyć temat tego elma ? Czy ten będzie dobry? http://allegro.pl/interfejs-elm327-jagu ... 56097.html
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Przemek323c » 8 gru 2013, 21:20

Sa tansze.
Przemek323c
 

Postprzez mateu555 » 9 gru 2013, 19:32

A nie będzie problemu z podłączeniem wtyczki obd2 pod obd1 (bo taka jest z 323f ba) ?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 12 gru 2013, 09:33

mateu555 – trochę wysiliłbyś się i użył wyszukiwarki a nawet popatrzył do FAQ a wówczas nie zadawałbyś tych ostatnich pytań.

Swoją drogą to z równym powodzeniem może też być oznaka kończącego się aparatu zapłonowego.
Polecam lekturę Forum. A zacznij TUTAJ.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mateu555 » 14 sty 2014, 17:14

Tak jak koledzy radzili wymieniłem palec rozdzielacza + kopułka, oraz silniczek krokowy. Niestety bez żadnego rezultatu.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sty 2014, 18:29

Wypożycz od kogoś cały (i sprawny!) aparat zapłonowy w celu sprawdzenia.
Wymiana kopułki i palca rozdzielacza to może być za mało.
Zapytać też możesz o to np. w wątku regionalnej czaterii i spotkań.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mateu555 » 19 sty 2014, 00:35

A czy możliwym jest, że rozgrzany olej przedostaje się do cewki powodując dziwne zachowanie się aparatu? Dzisiaj zauważyłem spore ślady oleju na aparacie zapłonowym oraz na wężu od chłodnicy (pod aparatem).
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 16:17
Posty: 43
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1998r

Postprzez rafał88 » 19 sty 2014, 10:56

Jak CI olej leje to i pewnie do aparatu sie dostal. Rozbierz wyczysc zaizoluj, Jest fotorelacja do P5 ale to jeden hu.. praktycznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323