Strona 1 z 2

wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 28 paź 2013, 23:49
przez osa1281
witam
padł mi silnik :( ,chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się reanimować ten silnik czy włożyć nowy czy lepiej przeszczepić na inny mocniejszy jak np 1.8 :D

PostNapisane: 29 paź 2013, 08:39
przez Marek 161BD081
Swap jest możliwy i spoooro jest tematów o tym.
Ale jaką masz pewność, że ten silnik co kupisz będzie w idealnym stanie?

Wydaje mi się, że lepiej chyba byłoby dobrze zrobić remont Z5 niż kupić padalca BP.

PostNapisane: 29 paź 2013, 13:24
przez dayman
Korzystajac z tematu o tematyce remont czy swamp, orientuje sie ktos jaki jest koszt remontu?

PostNapisane: 29 paź 2013, 14:18
przez Marek 161BD081
Poczytaj:
viewtopic.php?f=454&t=33656
czy też:
viewtopic.php?f=454&t=135233

Na przyszłość proszę używać szukajki.

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 29 paź 2013, 21:57
przez osa1281
remont tej jednostki to koszt w granicach 2-3tyś, a nowy to w okolicach 1tyś. A w tych tematach co poleciliście poczytać to idzie wszystko po kosztach :(

PostNapisane: 29 paź 2013, 22:05
przez dayman
Masz na mysli calkiem nowy silnik? Powiedz gdzie mozna dostac owy silnik ;)

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 29 paź 2013, 22:07
przez osa1281
to przenośnia , trzeba szukać i sprawdzać zanim się znajdzie ten jedyny. A to kosztuje pracy, czasu i pieniędzy

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 30 paź 2013, 07:15
przez rafał88
Remontuj, kurde koszt nie taki straszny a kupic drugiego bubla nie sztuka. kup na poacztek pierscienie uszczelka glowicy uszczelniacze zaworowe i styknie. Wiadome plyn i olej swoja droga, no ale nie musisz przeciez wszystkiego wymianiac.

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 31 paź 2013, 19:45
przez pawcio1017
Może najpierw powiedz co oznacza w Twoich słowach że ten silnik padł a wtedy będziemy mogli Ci pomóc i podpowiedzieć czy opłaca się go robić...? <oczy>

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 1 lis 2013, 12:11
przez osa1281
to znaczy ze ciągnie 5l oleju na 60km i brak mocy :(

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 1 lis 2013, 13:04
przez rafał88
To ladnie wciaga olej , a moze smiga na oliwie a nie na PB :P
zarty zartami, kup drugi zawsze jeszcze okres rozruchowy a silnikow nie brakuje. choc moze byc, ze uszczelniacze wszystkie poszly do tego pierscienie i wpiedziela olej . chyba ze nie chcesz sie naprawde bawic, to kup druga motorwnie:)

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 1 lis 2013, 17:39
przez osa1281
jutro rozbiorę stary silnik i zobaczę czy cylindry nie są jajowate i czy tłok któryś nie jest pęknięty między pierścieniami. bo jeżeli jest wszystko ok to pójdę po kosztach i zrobię silnik.

PostNapisane: 1 lis 2013, 18:46
przez Marek 161BD081
Jak zrobisz remont to przynajmniej będziesz wiedział czym jeździsz.
Nie rób go jednak "ekonomicznie" na najtańszych częściach bo to się może zemścić :(

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 1 lis 2013, 23:18
przez rafał88
Marek ma racje na byle czym nie rob, bo bd to samo. Pierscienie szczegolnie bo to najbardziej czuje na picie oliwy.

P.S zrob jakas fotorelacje :)

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 11 lis 2013, 03:16
przez osa1281
wymieniłem silnik , na razie jest jak należy. Zobaczymy jak długo pożyje przesz ten rok gwarancji :D

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 11 lis 2013, 08:13
przez rafał88
A to jak rok masz gwarancje a dobrze smiga to beje zyl:) tylko palowac go za bardzo <diabełek>

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 18 lis 2013, 22:14
przez osa1281
no i silnik szlak trafił :( , wytrzymał 300km i zaczął kopcić . Zauważyłem też znaczną ilość oleju w układzie dolotowym z odmy ,i pytanie czy ten silnik gubi olej odmom w znacznej ilość czy po prostu w deklu jest jakaś przyczyna :| . dodam ze mam silnik zalany mobilem 10w40

Dopisano Pn, 18 lis 2013, 20:36:

kto spotkał się z dwoma rodzajami silnika Z5

PostNapisane: 18 lis 2013, 23:12
przez Marek 161BD081
osa1281 napisał(a):no i silnik szlak trafił :( , wytrzymał 300km i zaczął kopcić .
.......
kto spotkał się z dwoma rodzajami silnika Z5


Tak to bywa z kupnem silników niewiadomego pochodzenia :(
Jak masz gwarancję to reklamuj chociaż to trudny temat.

Są dwie wersje różniące sie głównie rozrzaden.
Starsza wersja ma napędzany paskiem tylko jeden wałek rozrządu a nowsza oba.

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 18 lis 2013, 23:21
przez osa1281
słyszałem ze te wersje na łańcuchu są bez awaryjne :D

Dopisano Pn, 18 lis 2013, 21:23:

a możne wina leży w odmie która wyrzuca olej do kolektora ssącego :|

Re: wymiana czy naprawa Z5

PostNapisane: 18 lis 2013, 23:27
przez pawcio1017
Wersja z łańcuszkiem: zaznaczamy że sam w sobie rozrząd nie jest na łańcuchu (tak jak na przykład ostatnio wciskał mi kity pewien handlarz na giełdzie <rotfl> ) a jedynie łańcuszek spina ze sobą dwa wałki rozrządu. Sam rozrząd jest droższy ze względu na jeden napinacz/rolkę więcej w układzie. Wersja z łańcuszkiem była montowana w przedliftach (czyt. do 1997) aczkolwiek w tzw. przejściówkach silniki były mieszane. Po lifcie – silniki bez łańcuszka (oba wałki napędzane paskiem rozrządu). Nie pamiętam dokładnie czy nie różnią się regulacją luzów zaworowych? (niech się ktoś wypowie, bo nie chce wprowadzać w błąd) <oczy> Więcej różnic (udowodnionych) chyba raczej brak choć istnieją pogłoski że przedliftowe miały miały mocniejsze wały i korbowody