Nie pracuje na benzynie po czyszczeniu przepsutnicy

Postprzez Pastelowy » 21 paź 2013, 19:43

Witam.
Mam pytanie. Odpowiedz proszę baaardzo łopatologiczną krok po kroku bo dopiero zaczynam zabawę z autami.
Po problemach z szarpaniem i brakiem mocy wymieniłem kable i świece oraz czyściłem przepustnicę. Nagar był taki że była ciągle troszkę (ciężko mi ocenić ile to mogło być w mm, może z 0,1) otwarta. Mała "bryłka" ją blokowała.
Od tamtej pory na gazie już śmiga dobrze, ale... zawsze jest jakieś "ale".
Nie pracuje na benzynie. Ledwo odpalić go mogę. Gazować trzeba aby nie gasł. Po nagrzaniu parownika załącza się gaz i jest już "dobrze" bo mogę jechać.

I teraz pytania. Co mogę sprawdzić? Gdzie szukać przyczyny? Co zrobić aby dalej nic nie zwalić...
Jeszcze raz prosze o proste odpowiedzi. :)

Wyjmując przepustnicę akumulator miałem odłączony. Jednak po jej wyjęciu musiałem iść do domu ją czyścić a nie chcąc zostawiać auta otwartego podłączuyłem alumulator aby centralny działał. Czy w ten sposób mogły jakieś ustawienia na kompie się pozmieniać?
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 21 paź 2013, 21:21

Zrob reset kompa. Moze to nie wina czyszczenia przepustnicy skoro na lpg smiga. Cos moze byc z paliwem. CHyba ze przed samym czyszczeniem nic jej nie bylo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pastelowy » 23 paź 2013, 19:47

Przed czyszczeniem było wszystko dobrze. Nie licząc oczywiście tego szarpania i braku mocy. Ale na benzynie i na gazie jeździł.
Przez "reset kompa" rozumiem skasowanie błędów. Czy dobrze?
Trochę poczytałem i jeszcze dziś mam zamiar ustawić TPS bo też go odkręciłem przy czyszeniu nie wiedząc o jego dokładności.
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 23 paź 2013, 20:32

A zagladales do baku? sprawdzales bledy wogole? Moze przyczyna tkwi w czym innym niz przepustina choc Tps nie wiem po co wykrecales :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pastelowy » 23 paź 2013, 21:45

Bak uzupełniałem i nawet sprawdzałem czy aby na pewno pompa paliwa działa bo już sądziłem, że paliwa nie podaje, ale na krótko spięta działa.
Błędów nie sprawdzałem jeszcze.
W tym momencie sam nie wiem po co go wykręcałem. Po prostu łatwiej mi było podejść kluczem aby przepustnicę zdjąć. <glupek2>
Co z tym resetem kompa? Jak go zrobić? Dopytuję bo akurat mam czas aby grzebać przy nim teraz. :)

Jeszcze dodam, że na testowym przy jakimkolwiek listku szczelinomierza wiatrak nie pracuje. Jak tylko odciągnę ślimaka (dodam gazu) to się wiatrak załącza.
Znalazłem gdzieś tutaj, że najpierw trzeba dokręcić śrubę ampulową, ale nie mam takiej. Tak samo jak z krzyżakową śrubą baypassu. Mam od góry tyko wystający element z łepkiem płaskim.

Przepustnica ze znaczkiem Mitsubishi i naklejką "Z2".

EDIT:
[cenzura] No i wyszło moje "wrzucanie wszystkiego do jednego wora".
Szczelinomierz do kieszeni i voltomierz w łapę. Wracam za pół godziny...

Dopisano 24 paź 2013, 00:13:

Dobra, troche już tutaj popiszę, ale wolę się upewnić bo straszny chaos w zbiorczych tematach...

Regulacja miernikiem.
Mam na kablu C napięcie 4,98V czyli mam ustawić TPS tak aby na kablu C pokazywał na"
-zamknięta przepustnica –> 0,4-0,6V
-otwarta przepustnica –> 3,7-4,8V
Dokręcam TPS.
Z tabeli raczej dobrze wyczytałem, ale czy to się tyczy mojego silnika?
link do tabeli: –>KLIK<–

Dalej było o regulacji baypassu i tu zaczynają się problemy..
Gdzie tego szukać i jak regulować?

Czy po tych regulacjach coś jeszcze warto zrobić?
Reset kompa? jak?-odłączyć akumulator i hamulec przytrzymać/światła włączyć?

Wiem, wiem. Upierdliwy jestem. :)
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 24 paź 2013, 07:09

Odlaczac kleme "–" i 30-40 sekund trzymaj stop nic wiecej:) CHoc radze sprwadzic przed tym bledy:) wszystko na forum jest oppisane:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pastelowy » 26 paź 2013, 11:31

Jeszcze jedno pytanie przed zczytaniem błędów.

Nie bardzo mogę się połapać.
W moim przypadku błędy zczytuje się za pomocą diody? Styki FEN i B+? Dobrze wyczytałem?
I gdzie mogę sprawdzić jaki mam interfejs lub jaki był montowanych w tym autku aby póxniej te błędy zrozumieć?

Dopisano 26 paź 2013, 14:10:

Mam kody.

12 – Czujnik położenia przepustnicy
08 – Przepływomierz powietrza
16 – Czujnik EGR


I teraz przeszukiwania forum w nadzieji na znalezienie gdzie zajrzeć i w co młotkiem walić aby to naprawić. ;)

edit. policzyłem jeszcze raz mignięcia i jednak inne kody są.

TPS będę ustawiać na dniach wg. tego co wyżej pisałem.
Nie mogę się doszukać na forum nic o czyszczeniu zaworu EGR. Ktoś ma może namiar? Lub przynajmniej powie gdzie on się dokładniej znajduje to samemu może zrobie jakąś relację. :)
a z przepływomierzem to nie wiem co zrobić jeszcze. ktoś coś poleca?
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 26 paź 2013, 20:27

To wlasnie to... Kurna 3 bledy i wez teraz sprawdzaj ale wiesz gdzie szukac, egr najlepiej zaslep. Przpleywka hmm moze wywalac od egr choc moge sie mylic:) musisz poczytac dokladnie. A czujnik polozenie no to juz wiesz:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pastelowy » 26 paź 2013, 23:30

Poszukam jak go zaślepić, ale podobno rośnie temperatura silnika. W związku z tym musze dodatkowo sprawdzić czy mi wentylator się odpala bo mam co do tego wątpliwości po wymianie płynu i wiatraka. :|
Wcześniej dolot powietrza za przepływomierzem był dziurawy, że niemal dłoń wkładałem, ale srebrna taśma była grana. :) Po zaklejeniu, ale przed wymianą kabli i świec zdarzało mu się strzelić z gazu i obawiam się teraz, że to mogło uszkodzić przepływkę..
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 27 paź 2013, 10:47

Nie wiem skad takie bajki ze silnik sie bardziej grzeje:) chyba jak nie zaslepiony sie bardziej grzeje bo jest cyrkulacja spalin:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pastelowy » 29 paź 2013, 00:25

W niedzielę z rana się wziąłem za to. Zaślepiłem EGR i próbowałem ustawić TPS. Z tym drugim coś mi chyba nie poszło (takie mam jakieś odczucie jak przeanalizuję co robiłem ;p ; chyba miernik był na omach zamiast na V przy kablu B ). Przyrost mocy zdecydowanie odczuwalny! Szybciej się zbiera i chętniej wkręca na obroty.

Po tym ruszyłem w trasę.
W tamtą stronę autostradką 20km, 5minut postoju, póxniej 15minut postoju po następnych 20km i dalej trasa 20km.
Wszystko szło idealnie.
Droga powrotna cała 60km i było dobrze. Zatrzymałem się pod sklepem po piwko i już po 5 minutach odalić nie chciał... wg. mnie się właśnie zagrzał.. tzn. odpalał na benzynie (nadal na niej nie chce jechać) ale po przełączeniu na gaz obroty do zera. <płacze>
Pocisnąłem go te 200metrów na parking na wyższych obrotach na benzynie. Po godzinie odpalił bez zbędnego gadania...
Czyżby jeszcze układ chłodzenia miał jakieś "ale"?
Co można zrobić z przepływką? Prócz wymiany. ;)
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323