Diagnostyka silnika Mazda użyciu programu FORScan i ELM327

Postprzez luki_92_92 » 6 paź 2014, 14:30

Tablet ;) Łączy się z elmem, ale nie wiem co dalej czy da się to jakoś ogarnąć czy nie bardzo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez JapanBA » 6 paź 2014, 17:44

Bo K-Line nie nadąża za tymi nowymi telefonami i tabletami <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez flywin » 6 paź 2014, 20:39

forscan ma byc na androida .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez luki_92_92 » 6 paź 2014, 21:10

A to wiem słyszałem, ale torque pro ma inne ciekawe funkcje jak np. podgląd temperatur itp z dokładnością do 1*C (sprawdzałem), ilość ilość paliwa w baku, obroty silnika i masę innych wskaźników które by mi się przydały czasem dlatego zależałoby mi na torque
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Garbage1989 » 6 paź 2014, 23:15

Na pewno na M3 działa jak kupie ELMa 327 na BT to będę przymierza co dasie odczytać w poliftowej BA. W sumie sam jestem ciekaw które funkcje zabanglaja a FORscan na andka to byłaby super sprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez luki_92_92 » 6 paź 2014, 23:53

No M3 niestety nie mam, mam jedynie MX-3 94 rocznik polift – tu elm się nie łączy z ECU, i poliftową BA z 98 i forscan działa i chciałbym to torque pro uruchomić. Ściągnąłem swoją drogą jakieś OBD Car Doctor na androida darmową wersję, w wolnej chwili też sprawdzę czy to działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Przemek323c » 7 paź 2014, 07:07

Nie torque ma tylko auto udostepnia takie pidy.
Przemek323c
 

Postprzez luki_92_92 » 7 paź 2014, 15:07

Nie rozumiem twojego zdania <oczy>

Apropo forscana na androida, napisałem do chłopaków z ekipy ForScan czy jest już w planach wydanie wersji na androida, bo wg FAQ miała być po becie 2.00 a jest już beta 2.17, dostałem dzisiaj rano odpowiedź:
Hello,

We are still wroking on Adroid version. It is still quite far away from
the release, so we cannot provide a timeline, sorry.

Regards,
FORScan Team


Więc jednak sobie jeszcze trochę poczekamy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Przemek323c » 7 paź 2014, 15:14

luki_92_92 napisał(a):Nie rozumiem twojego zdania


Czego nie rozumiesz ? To nie torque cos ma tylko sterownik silnika udostepnia takie dane ktore torque moze odczytac.

luki_92_92 napisał(a):podgląd temperatur itp z dokładnością do 1*C (sprawdzałem), ilość ilość paliwa w baku, obroty silnika


Soft odczyta wszystko co moze. Jak auto nie wysle danych o ilosci paliwa to i torque nic nie poradzi.
Przemek323c
 

Postprzez luki_92_92 » 7 paź 2014, 22:13

No tak ale mi chodziło o funkcjonalność torque pro i innych aplikacji, w torque akurat jest opcja podglądu takich parametrów a w innych niekoniecznie i o to mi chodziło, tak samo np forscanem nie zmierzysz sobie przyspieszenia 0-100 itp a w torque jest taka opcja :) a czy auto udostępnia możliwość podglądu danych parametrów to już inna sprawa, dlatego pytałem czy da się to w poliftowej BA uruchomić czy nie bo np u mnie torque nie działa w ogóle, nawet błędów nim się sprawdzić nie da póki co <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez dude » 7 paź 2014, 23:03

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez esina » 17 gru 2014, 14:35

Mazda 1,5 BA pierwsza data rejestracji auta 10.1996

Kupiłem ELM 323 z Bluetooth.
http://allegro.pl/interfejs-bluetooth-d ... 73160.html

Podłączyłem do złącza diagnostycznego zgodnie z rysunkiem, laptop zailany z baterii, skonfigurowałem BT, kluczyk na ON

log z ForScan 2.1.23 beta :

Kod: Zaznacz cały
(WARN) [12:35:39.942] Sprawdzanie COM1...
(OK) [12:35:42.375] Połączenie z interfejsem jest nawiązane on COM1
(OK) [12:35:42.375] Interfejs:  ELM327 v2.1
(ERR) [12:35:45.868] Nie można połączyć sie z pojazdem. Proszę się upewnić,
że zapłon jest włączony i spróbować ponownie


próbowałem kilka razy, poprawiałem kableki itp.
Dodam, że auto wyświetla kody 4cyfrowe tak więć PCM to chyba już ten nowszy i powinnien ELM łączyć się z tym autem. Nie mam pojęcia dlaczego nie łączy z autem.

Może powinna być wersja ELM327 1.5 a nie tak jak u mnie 2.1 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Garbage1989 » 17 gru 2014, 19:23

jeżeli gruntownie przeanalizujesz tematy o diagnostyce niekoniecznie u nas na forum to dowiesz się że 2.1 to tak naprawdę wersja softu którą chińczycy się chwalą bo to zwykły chwyt imitujący nowa wersję chipa produkcji ELM a fizycznie nie różni się to niczym softowo też przypuszczam że zmiany ograniczyły się do zmodyfikowania identyfikatora na

esina napisał(a):Interfejs:  ELM327 v2.1


mam Z5 BA i u mnie po kablu bangla całkiem nieźle odczyt tylko PCM ale to w tym wypadku standard sprawdź czy w złączu jest napięcie na odpowiednich pinach możesz też sprawdzić bezpieczniki bo obwód gniazda diagnostycznego jest zabezpieczony jednym z bezpieczników ale nie pamiętam którym

sam tez kupiłem ELMa na BT ale jeszcze nie miałem okazji wytestować czy bangla
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez muminek » 1 mar 2015, 22:09

Witam znalazłem link http://reverseengineering.road2.me/diag ... ika-mazda/ może komuś się przyda . Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 10:43
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Ostrów Wlkp

Postprzez Marek 161BD081 » 1 mar 2015, 22:30

Był ten link o ile pamiętam już umieszczony tutaj w temacie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 2 mar 2015, 00:26

strona autora tematu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez czarek1991 » 20 mar 2015, 09:09

Przekopałem cały temat i mam jedno pytanie. Czy na ForSCANie jest mozliwosc podejrzenia pracy sondy lambda w 323F BA po lifcie? Nie chodzi mi tu o wyświetlanie samych kodów błędów a o wykres "rysowany" na żywo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez czarek1991 » 26 kwi 2015, 15:49

OK, oscyloskopy działają, w dodatku w 323F BA po lifcie nie trzeba przerabiac interfejsu. Po podpieciu FORScan bez problemow wyszkuje auto i nawiązuje połączenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez flywin » 27 kwi 2015, 10:04

MS/HS CAN dotyczy mazd 3, 5, 6 jak i Forda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Boross-1-6 » 2 maja 2015, 12:59

Witam kolegów
Dziś próbowałem podłączyć pod moją mazdę 626 ELM 327 BT i niestety.
Interfejs się łączy z programem Torque, ale z mazdą nie chcę. Podłączyłem go wedle pinologii:
1-od GND do pinów 4,5(masa)
2-od B+ do pinu 16(zasilanie)
3-od MEN do pinu 7 (linia K ISO9141-2).
Zdjęcie mojej kostki i połączenie w załączniku.
W załączniku jest też zdjęcie z programu Torque i nagłówków jak próbuje się łączyć.
Próbowałem też wymusić błąd EGR – kontrolka świec mruga, a program nic nie wywala.

Dodam, że sprawdzałem ELM-a na maździe Demio żony (Mazda Demio 2000r. 1.6 75KM chyba Y6 – poprawcie mnie jak się mylę) i jest ok. komunikuje się, pokazuje błąd i parametry.
Jeszcze jedno. Forescanem nie sprawdzę, bo nie mam BT w lapku. czekam na dostawę.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Artur

Dziś 04.05.15 dostałem moduł BT do lapka i sprawdziłem czy forscan się łączy. No i dupa. Na zdjęciu widać co pokazuje.
Na początku kontrolka w programie od połączenia z ELM jest zielona, ale poźniej obie są czerwone

Może mi ktoś pomóc?
Załączniki
torque.png
IMAG1043.jpg
mazda 626.png
zdjęcie z 4.05.15
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323