• Sprawdzić, czy we wszystkich komorach spalania w bloku dokodzi do zapłonu.
• Skontrolować sprężanie w cylindrach. W jednostce napędowej o pojemności 1.489ccm nominalne sprężanie wynosić powinno
9,4. Jeśli jest mniejsze od
7,5 lub różnica między poszczególnymi garami jest większa, niż
2 – silnik wymaga remontu.
• Wymienić olej oraz podstawowe trzy filtry (oleju, paliwa, powietrza).
• Sprawdzić stan świec, przewodów
Wysokiego
Napięcia, aparatu zapłonowego.
• Sprawdzić dolot powietrza (między przepływomierzem a układem wtryskowym), czy nie ma przedmuchów.
• Upewnić się, że tankowane paliwo jest przynajmniej dobrej klasy – testowo możesz zalać benzynę
Pb100 Shell V-Power Racing w celu wyeliminowania winy paliwa.
• Dolać do paliwa preparat do oczyszczenia układu dostarczania paliwa i wtryskowego.
• Sprawdzić, czy któreś z kół nie jest "trzymane" przez hamulce (roboczy, ręczny). Niekiedy potrafią się blokować zaciski, itp. Podnieś auto z jednej strony i sprawdź, czy i jak się obracają koła a następnie wykonaj podobną czynność z drugiej strony auta.
• Skontrolować komputer pokładowy pod względem błędów. Jeśli takowe występują – skasować je. Po procedurze podobnego kodowania mapy wtrysków, itp. (Kilkunastokilometrowa próbna jazda z różnymi prędkościami i obrotami oraz zmienną dynamiką) ponownie odczytać błędy. Jeśli takowych nie będzie – tu problemu nie ma. Jeżeli będą – rozpoznać kody błędów i na ich podstawie sprawdzić wskazane elementy.
•
Odłączyć przyczepę kampingową 
.
Powodzenia
..::GofNet::..