Strona 1 z 1

Silnik się grzeje – dziwny problem

PostNapisane: 24 maja 2013, 19:02
przez pi0trus
Witam. Od razu piszę, czytałem temat o grzaniu się silnika, ale ja mam trochę inny problem. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku, ale gdy jadę powyżej ~110km/h to temperatura zaczyna rosnąć. Dodam, że jak rozkręcę ogrzewanie na max to temperatura spada, lecz jazda latem z ogrzewaniem nie wchodzi w grę <nie> Co to może być?

PostNapisane: 24 maja 2013, 21:42
przez flywin
zacięty termostat lub zabita chłodnica

PostNapisane: 25 maja 2013, 17:35
przez pi0trus
Ale jakby coś było z termostatem to na postoju chyba też by się grzał?

PostNapisane: 25 maja 2013, 19:25
przez puznies0
pi0trus napisał(a):Witam. Od razu piszę, czytałem temat o grzaniu się silnika, ale ja mam trochę inny problem. Przy normalnej jeździe wszystko jest w porządku, ale gdy jadę powyżej ~110km/h to temperatura zaczyna rosnąć. Dodam, że jak rozkręcę ogrzewanie na max to temperatura spada, lecz jazda latem z ogrzewaniem nie wchodzi w grę <nie> Co to może być?


zacznij od najtańszej rzeczy... zmień korek chłodnicy bo może nie odbija i nie puszcza nadmiaru do zbiorniczka, druga sprawa termostat... może się zaciął i jest w połowie zamknięty... sprawdź włącznik wentylatora czy go załącza... jak nie pomoże to zdejmij chłodnicę ( to możesz zrobić wszystko sam) zapakuj jej z jednej strony szlauch w otwór i puść wodę... obserwuj czy z drugiej dziury wypływa mocnym strumieniem czy cieknie jak krew z nosa... pamiętaj żeby po każdorazowym spuszczeniu płynu dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia... jeśli nie będzie to żadna z tych spraw to może być poważniejszy temat czyli uszczelka głowicy,

PostNapisane: 25 maja 2013, 20:14
przez pi0trus
Trochę tego dużo do sprawdzania, ale dzięki za pomoc :)

PostNapisane: 25 maja 2013, 21:59
przez puznies0
pi0trus napisał(a):Trochę tego dużo do sprawdzania, ale dzięki za pomoc :)



niby dużo ale możesz to zrobić w ciągu 2 godzin sam... jak masz własne podwórko to nie musisz nawet zdejmować chłodnicy... wystarczy zdjąć węże obydwa grube, złapać płyn żeby nie wylewać na glebę i zapakować szlauch w górny otwór... czujnik możesz sprawdzić w następujący sposób.. jeśli masz opalarkę to wykręć go i na włączonym zapłonie, bez uruchamiania silnika zacznij go podgrzewać opalarką... jak osiągnie temperaturę przewidzianą do załączenia wentylatora to po prostu go włączy i wyeliminujesz winę czujnika... wcześniej możesz sprawdzić czy wentylator działa podając mu prąd za pośrednictwem 2 kabelków bezpośrednio z akumulatora do kostki... termostat to chyba wiadomo... nie jest droga sprawa ale możesz stary wyjąć i sprawdzić czy się otwiera... najlepiej wrzucić go do garnka z wodą na gazie bo samo zalanie wodą z czajnika może nic nie dać i nie osiągnie temp odpowiedniej do otwarcia się termo...

po wszystkim pamiętaj żeby odpowietrzyć dokładnie układ... ustawiając temp ogrzewania na ciepłe ale nie włączaj wentylatora i silnik ma chodzić aż wentylator chłodnicy się uruchomi...( patrz na temperaturę silnika , wskaźnik ma być dokładnie na środku) w międzyczasie naciskaj grube węże żeby przyspieszyć wydalanie powietrza z układu... obydwa węże finalnie mają mieć taką samą temperaturę i nie mogą puchnąć... to musisz kontrolować... na początku odpowietrzania nie zakręcaj korka chłodnicy i dolewaj mu płynu aż przestanie go wciągać, jak przestanie to zakręcasz i uzupełniasz w zbiorniku pomiędzy kreski i czekasz...

PostNapisane: 29 maja 2013, 12:03
przez Marek 161BD081
pi0trus – proszę na przyszłość o zaznajomienie się z podziałem Forum.

Nie zaszkodziłoby też jakbyś uzupełnił profil o swoją lokalizację.

Temat przeniosłem do właściwego działu.

PostNapisane: 29 maja 2013, 13:02
przez Przemek323c
puznies0 napisał(a):po wszystkim pamiętaj żeby odpowietrzyć dokładnie układ... ustawiając temp ogrzewania na ciepłe


Nie ma sensu dawac ogrzewania na cieplo bo nie ma tam zadnego zaworu ktory blokuje przelyw.

[Usunięte]

PostNapisane: 29 maja 2013, 23:34
przez puznies0
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 maja 2013, 00:16
przez Marek 161BD081
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 maja 2013, 16:58
przez puznies0
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 maja 2013, 20:49
przez Marek 161BD081
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 maja 2013, 21:05
przez Przemek323c
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 maja 2013, 22:20
przez puznies0
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 maja 2013, 22:53
przez Przemek323c
PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 30 maja 2013, 23:15.
Powód: Zbędna dyskusja w temacie.

PostNapisane: 30 maja 2013, 23:19
przez Marek 161BD081
Panowie – chcecie sobie podyskutować to używajcie PW a nie robiąc zbędne OT w temacie!
Każdy ma trochę racji ale to nie miejsce na tego typu dyskusje!

Proszę sie trzymać tematu!