
Problemy po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza
Strona 1 z 1
Czyściłem dziś przepustnice. Odkręciłem ją od kolektora i wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną tylko samą klape z nagaru, krokowca nie ruszałem, nic więcej nie rozkręcałem). Czyściłem też przepływomierz (benzyną ekstrakcyjną potraktowałem tą siateczke oraz delikatnie te "języczki"). Dodam, że zauważyłem że ten jeden języczek się obraca, i podczas czyszczenia na pewno lekko sie obrócił (chociaż wydaje mi sie, że przy odpaleniu powinien sie ustawić w swojej odpowiedniej pozycji) Teraz mam problem taki, że na zapłonie brzęczy mi coś w okolicy przepustnicy oraz silnik nie odpala – tj. załapuje i od razu gaśnie. Przy maksymalnie wciśnietym gazie silnik zapala, ale udaje sie go utrzymać przy życiu tylko utrzymując powyzej 4000rpm. Poniżej momentalnie gaśnie. Dodam, że po odłączeniu przepływomierza zero reakcji. Chciałem sprawdzić błędy to dioda zapala sie na stałe i wentylator chodzi non stop (przedtem przy sprawdzaniu też chodził – tak wiem, że TPS do regulacji). Czy możliwe żebym uszkodził przepływomierz? Jeśli tak, to czy po jego odłączeniu nie powinno być jakiejs reakcji? Co może brzęczeć w przepustnicy? Wygląda to jakby silniczek krokowy brzęczał 


Niestety – taki rodzaj przepływomierza to raczej nie zaleca się myć za pomocą pędzla.
Co najwyżej tylko zanurzyć parę razy w benzynie/izopropanolu lub czymś podobnym.
A najlepiej w myjce ultradźwiękowej.
Co najwyżej tylko zanurzyć parę razy w benzynie/izopropanolu lub czymś podobnym.
A najlepiej w myjce ultradźwiękowej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
OK więc teraz pytanie – jak sprawdzić czy na pewno przepływka uszkodzona? Podmiana nie wchodzi w gre bo nie bardzo mam od kogo, a samochód potrzebny na sobote
Da rade sprawdzić jakoś po napięciu na kostce czy coś? Przypomne że komp nie wyrzuca błędów tylko dioda świeci sie cały czas. No i intryguje mnie to brzęczenie przy krokowym 
Dopisano 11 kwi 2013, 08:53:
Sprawdziłem jeszcze raz błędy i ECU wyrzuciło 12 – czujnik położenia przepustnicy. Gdzie to dokładniej jest i jak sie reguluje?


Dopisano 11 kwi 2013, 08:53:
Sprawdziłem jeszcze raz błędy i ECU wyrzuciło 12 – czujnik położenia przepustnicy. Gdzie to dokładniej jest i jak sie reguluje?

Ten "pręcik" ma sztywno siedzieć w obudowie.
A skoro piszesz, że:
To masz odpowiedź.
Wiązka do przepływomierza ma 3 kabelki: masa, zasilanie (+12V) i wyjście sygnałowe.
O ile pamiętam to środkowy pin to jest właśnie wyjście – zmierz na nim napięcie (musisz się wkłuć w przewód) i zobacz czy jest zmiana tego napięcia na dmuchnięcie w przepływomierz.
Ale tak czy innaczej to najprościej byłoby jakbyś na chwilę od kogoś pożyczył go do testów (całą górę z obudowy filtra).
A skoro piszesz, że:
pawcio1017 napisał(a):Dodam, że po odłączeniu przepływomierza zero reakcji
To masz odpowiedź.
Wiązka do przepływomierza ma 3 kabelki: masa, zasilanie (+12V) i wyjście sygnałowe.
O ile pamiętam to środkowy pin to jest właśnie wyjście – zmierz na nim napięcie (musisz się wkłuć w przewód) i zobacz czy jest zmiana tego napięcia na dmuchnięcie w przepływomierz.
Ale tak czy innaczej to najprościej byłoby jakbyś na chwilę od kogoś pożyczył go do testów (całą górę z obudowy filtra).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Potwierdziły sie przypuszczenia – uszkodzony przepływomierz. Wymieniony na drugi i całkiem inne auto (najwidoczniej już przedtem musiało być z nim coś nie tak). Temat do zamknięcia

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości