Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez hakan1 » 6 gru 2015, 14:48

Przy 0 stopni na polu to sprawdzałem.
Z garażem to działa jak cud.
Gdy zmrożony samochód który nie pali wepchnie się do garażu na około 1-2h w którym jest +10st auto odpala za 2-3 razem oczywiście i tak trzeba wciskać gaz.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2015, 01:30
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 97r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2015, 00:09

A ja zmierzyłbym mu jeszcze ciśnienie sprężania po całonocnym postoju bez wcześniejszego uruchamiania silnika.
Parametry "live data" w Forscan'ie miał prawidłowe?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez hakan1 » 9 gru 2015, 09:58

Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia z rana ciśnienia sprężania.
Myślę że nawet gdyby było kiepsko ze sprężaniem to i tak by odpalił, poza tym opornik i symulowanie +30st. to potwierdza.
Parametry na for scan sprawdzę ale wszystko było niby ok.
Zawsze za pierwszym paleniem silnik jakby się uruchomił na 2sek i potem już koniec.
Ewidentnie coś z mieszanką rozruchową.
Jutro będę miał zestaw imo z komputerem zobaczymy czy coś pomoże.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2015, 01:30
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 97r

Postprzez Dave » 9 gru 2015, 21:48

napisaliście, że przepływa była czyszczona, może trzeba podmienić i sprawdzić

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 9 gru 2015, 21:56

Miałem kiedyś b3 z padniętom przeplywką, i odpalałem przy wduszonym do połowy pedale gazu. Potrzymałem kilkanaście sekund żeby troszkę się rozgrzał i dalej było ok. Stąd maja sugestia.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez hakan1 » 9 gru 2015, 22:34

Jeżeli komputer się nie sprawdzi to jeszcze spróbuję z przepławką może to być to.
Była czyszczona i przelutowana na komputerze nie wykazuje błędu ale pewności że jest 100% ok nie na
Początkujący
 
Od: 6 gru 2015, 01:30
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 97r

Postprzez hakan1 » 15 gru 2015, 18:46

Wymiana komputera z immobilizerem nie pomogła.
Pozostaje mi jeszcze podmienić przepływkę i sprawdzić z rana kompresję.

Nie mam innych pomysłów.

Dziś odpaliłem samochód bez gazu za 2 razem z opornikiem symulując +30st (temp. silnika)
Rano był mróz a w czasie odpalania +4 stopnie.
Silnik popracował z minutę po czym go wyłączyłem , włożyłem wtyczkę do czujnikia temperatury który wskazał +10st. .

Próba odpalenia, kręcę i nic , trzy podejścia ,wciskałem gaz , zalało świece i nie odpalił.
Poczekałem z 5 minut, włożyłem do wtyczki opornik symulując 30st. trochę pokręciłem z wciśniętym gazem do końca i oczywiście zapalił.
Gdy popracował około 3 minuty włożyłem wtyczkę do czujnika i już palił za każdym razem normalnie.

Co powoduje wciśnięcie gazu do końca przy odpalaniu? Więcej paliwa czy nie do końca?

Jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 6 gru 2015, 01:30
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 97r

Postprzez Marek 161BD081 » 15 gru 2015, 19:10

Wciśnięcie gazu daje full powietrza przez co zalany silnik łatwiej odpala.
Zmierz tą kompresję i zrób próbę olejową
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gabber_ » 3 sty 2016, 12:54

Witam mam podobny problem z tym dopalaniem <glupek2>
Była moja Maczka 323f BA z 1997 r. u 3 mechaników stała tam u każdego po ponad 2 tygodnie i kaźdy rozkłada ręce, nikt nie może sobie z nią poradzić :( wymieniona była kopułką, przewody ,świece, i inne i nadal jest tak że muszę ją trzymać na rozruchu przez 4 a nawet więcej minut i pulsować gazem inaczej nie odpali – wiem że to jest zabójstwo dla aku i rozrusznika ale inaczej nie odpali. Była wymieniona nawet listwa z wtryskami i jest tak samo. Jeden imechanik mówił że ciśnienie w cylindrach na zimnym i na ciepłym jest ok a gdy ją odbierałem mówił że ciśnienie na wszystkich cylindrach jest o połowę mniejsze niż powinno być i że albo remont silnika albo przekladka. Tylko zastanawia mnie fakt że pozostali mechanicy mówili że ciśnienie jest ok. Fakt faktem Mazda pije olej około 1 litr na 3-4 tys. sporo to wiem ale cieknie pod kopułką. Jak już odpadli pracuje tak jak by na 3 garnki ale po 2 minutach pracy silnik działa normalnie, co ciekawe jak już odpadli i popracuje te 2 minutki można uruchomić silnik od kopa. W lecie ten problem też jest ( mam tak już 2 lata ) ale jakoś szybciej można silnik uruchomić. Proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 14:40
Posty: 104
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.

Postprzez rafał88 » 3 sty 2016, 13:08

Aparat podmien zaplonowy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marecki97 » 6 sty 2016, 00:59

witam, mam problem z moją mazdą :( :(
wczoraj rano normalnie ją odpaliłem był mróz -18C, po szkole również od strzała..
wrociłem do domu, zgasiłem silnik- po trzech godzinach musiałem jechać do miasta, ale niestety stało się...
samochód nie odpali, bez szans.. :–(
ładowałem akumulator niestety nie pomogło, pompa działa, paliwo daje...
nie wiem już co może być nie tak :(
tutaj filmik ukazujący owy problem https://www.youtube.com/watch?v=bOSTLgz0WqU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 16:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez rafał88 » 6 sty 2016, 09:27

Slychac jakby chcial załapac . Widac , ze paliwa masz w ujjj malo albo wcale go nie ma. Ja ppodjerzewam ,ze pompka moze miec dosc , albo jest totalne dno i dlatego nie zapala.
I nie pisz, ze jechales i nic sie nie dzialo i ze paliwo musi byc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marecki97 » 6 sty 2016, 13:23

paliwa miałem mniej, dolałem po tym incydencie 6L, ale nie poomogło.,
Moim błędem była jazda na głębokiej rezerwie, ale na prawdę nic się nie działo..
Kupię paliwa za 50zł i zobacze, przed tym wleje troche denaturatu (nie zaszkodzi?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 16:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez rafał88 » 6 sty 2016, 20:57

Nic Ci to nie da jak pompa zdechla. Wlej troche beznyny za przepustnice zaloz rure od dolot i sprobuj odplaic. Jak zlapie to pompa siedzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marecki97 » 7 sty 2016, 00:15

@rafal88 własnie w tym problem, ze nawet po wstrzyknięciu benzyny w przepustnice nie chwyci, śmierdzi paliwem a najbardziej w środku w aucie.. :(

jutro sprawdze jeszcze na innym akumulatorze, tylko pytanie- czy jak odlacze kleme (nie zresetuje sie komp czy cos) ?

auto odpalilo po wyczyszeniu swiec, okazalo sie ze byly zalane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 16:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Marecki97 » 10 sty 2016, 21:01

dobra przejechalem sie auto chodzi o wiele lepiej (szybciej reaguje na gaz) niz przedtem nie wiem dlaczego (przez oczyszczednie świec ?)
Ale ale..
niestety ten problem z benzyna w oleju jest troche dziwny, sprawdziłem przedtem i jak jest FULL/ LOW
to poziom oleju jest powyżej FULLA, na bagnecie..
śmierdzi benzyną i po wytarciu tego palcem i przecieraniu wydaje się, że ma bardzo słabe smarowanie, jestem 100% pewien , że to benzyna, ponieważ śmierdzi benzyną a wody nie ubywa i olej ma rzadką konsystencję. Co z tym fantem robić ? nie będe jeździł autem, bo sie boje, że zatrę silnik...
Do tej pory miałem 10W40 castrola, myślę nad zmianą tego oleju na jakiś 5W40 + oczywiście filtr oleju, co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 16:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Dave » 11 sty 2016, 16:08

wypierdziel castrola (to syf nie z tej ziemi) i wlej np. valvoline

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Marecki97 » 11 sty 2016, 19:51

wymieniłem na valvoline 5w40 ale mojego silnika pewnie juz nic nie odratuje :–(
kopci na biało jak się zagrzeje..
spadku mocy nie zauważyłem fajnie sie zbiera, ale boje się, że remont się klania, co jest w ogóle nie opłacalne zważając na to ,iż kupiłem ją za 2700 :–(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2015, 16:22
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM

Postprzez Marek 161BD081 » 11 sty 2016, 23:43

Proszę się trzymać glownego tematu a nie dyskutować o olejach!
Później tutaj posprzątam
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez hakan1 » 12 sty 2016, 13:41

Kompresja zmierzona 10/6/10/9 , te 6 jest zbyt niskie ale czy to może być powód że nie odpala na zimnym? Przepływa nowa też nie pomogła, problem dalej jest.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2015, 01:30
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 97r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323