Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez Marek 161BD081 » 23 cze 2015, 11:06

eveliyah napisał(a):Ale słyszałabym to w kabinie kierowcy? Teraz nie słyszę nic, słyszałam takie cykanie w kabinie przed pierwsza regeneracją rozrusznika.
A teraz nic nie słyszę.

Powinnaś słyszeć takie "bzyczenie" silnika pompy paliwa nawet siedząc w aucie. Nie jest ono zbyt głośne ale ... słychać. Ma to być słyszalne przez cały czas jak przekręcisz (i przytrzymasz) kluczyk w poz. rozruchu.
Jeśli tego nie ma to możliwe, że kostka w stacyjce powiedziała "papa".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez eveliyah » 23 cze 2015, 12:52

Jestem kobitą i nie bardzo wiem o co chodzi, ale jeśli chodzi o "byzki" w moim aucie, to w zasadzie słyszę wszystko tak jak to było kiedy wszystko było ok. Przekręcam kluczyk i słyszę taki jakby przepływ prądu :D ja to tak nazywam.

Ale sytuacja dzisiaj taka – wzięłam kombinerki w celu "spuszczenia łomotu" rozrusznikowi.
Poruszałam kable, przywaliłam w rozrusznik, wsiadam do auta, palę – cisza.
Wysiadłam, przywaliłam jeszcze raz, przywaliłam również (ze złości) w styki akumulatora ;P
Wsiadam, odpalam raz, nic. Już miałam wysiadać, od niechcenia przekręciłam kluczyk jeszcze raz do końca...odpaliła.
Tyle że: jak przekręciłam do oporu, to załapał po ok 2 sekundach.
Zazwyczaj wystarczyło tylko przekręcić i od razu puścić i paliła.
Czy te objawy mówią o uszkodzeniu konkretnej części?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2013, 12:13
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA, 1.5, 1998
benzyna + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 23 cze 2015, 13:50

Wysoce prawdopodobne, że uszkodzenie dotyczy elementu stacyjki.
Najprościej używkę jest znaleźć.

P.S. Uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez eveliyah » 23 cze 2015, 20:13

A możliwe że to ma związek z wysoką temperaturą i coś przez to szwankuje?
Bo to mega zbieg okoliczności – rok temu były upały i to mi sie przydarzyło z tym rozrusznikiem.

Przedwczoraj jak nie chciała odpalić było gorąco jak cholera – dzisiaj mamy zimno, mokro i zapaliła. Dziwna jakas jest....
Początkujący
 
Od: 11 paź 2013, 12:13
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA, 1.5, 1998
benzyna + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 24 cze 2015, 10:52

Raczej temperatura nie ma aż tak wielkiego wpływu na to.
Jak sobie silnik poprasuje to pod maską jest znacznie goręcej niż na dworze więc wpływ letnich temperatur raczej wykluczyłbym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Gonta19 » 7 lip 2015, 21:46

Witam, w ostatnia niedzielę upał skwar i moja Mazda po powrocie ze sklepu już nie odpaliła, po włączeniu zapłonu wszystko ok słychać te cykniecia i wgl, ale Mazda nie zakręci tylko raz rozrusznik obróci tak jakby akumulator siadl ale on jest ok, podmieniłem dziś rozrusznik i to samo, puscilem kable oddzielnie z aku masę i plus i bez zmian, jak dłużej trzymam kluczyk to rozrusznik obraca co sekunde-poltorej i zaczyna smierdziec jakby jajkiem spod maski.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2015, 21:50

Accu sprawne?
Ten smród może być właśnie związany z accu.
Weź miernik i zmierz napięcie na nim na postoju oraz w momencie kręcenia rozrusznikiem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 8 lip 2015, 08:07

Ja tu wlasnie podejrzewam ,ze wlasnie aku zrobil z woozu :) I nie trzymaj tak bo wkoncu cos sie zjara...
Podmien aku i wtedy proba a ten sprawdzic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez angel1996 » 11 paź 2015, 15:58

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Na wstępie napiszę ,że mam samochód mazda 323f BA 1997 r 1.5 silnik benzynowy. Problem jest taki ,że całą noc stał samochód na polu gdzie był przymrozek z rana chcąc go odpalić zachowywał się jak stary diesel nie mógł odpalić lecz po minucie kręcenia z przerwami ledwo odpalił . Co może być tego przyczyną (akumulator jest w 100 % sprawny podobnie jak rozrusznik). Jest to pierwszy przymrozek a co będzie dalej jak nadejdzie zima.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 15:52
Posty: 4
Skąd: kraków / michałowice
Auto: mazda 323f 1.5 1997 r

Postprzez dirtyterror » 11 paź 2015, 16:19

Może świece/kable zapłonowe do wymiany? Sprawdzałeś napięcie akumulatora? To, że jest nowy nie musi oznaczać, że jest w 100% sprawny. Sprawdź też ładowanie samochodu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2012, 21:15
Posty: 35 (0/2)
Auto: Była Mazda 323s 2.0 74KW 2003
Jest M6 GY Liftback 2.3 MZR 122KW 2003.

Postprzez angel1996 » 11 paź 2015, 16:22

Czytałem trochę o czujniku cieczy chłodzącej może mieć to coś wspólnego ? . Tak mówi Pan dobrze ale gdy jest ciepło pali od strzała a na polu jak mówiłem był przymrozek ale lekki .
Ale kable i świece sprawdzę tak samo jak akumulator .
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 15:52
Posty: 4
Skąd: kraków / michałowice
Auto: mazda 323f 1.5 1997 r

Postprzez Marek 161BD081 » 11 paź 2015, 20:44

Proponuje zacząć od lektury całego tego tematu bo problemy takie nie jeden raz sie tutaj pojawiały.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez hakan » 14 paź 2015, 14:09

Witam. Posiadam mazde 323 f Ba 1,5 rok 97. Ponad pół roku auto nie odpala ( tylko i wyłacznie na zimnym silniku) wspólnie z mechanikami, elektrykami próbowaliśmy znaleźć usterkę- bez powodzenia.
Szukam kogoś ze śląska , kto naprawdę na tym się zna...
Jeśli jest moźliwość proszę o kontakt ( nr tel , mail ) w celu umówienia się na wizyte.
Z góry wielkie dzieki
Pozdrawiam
hakan
 

Postprzez Dave » 14 paź 2015, 17:24

wcale nie odpala? czy na kilka sekund się zdarzy?

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez hakan » 14 paź 2015, 23:40

wogóle.... jedynie na popych, albo gdzieś za 7 , 8 razem krecenia, i to ledwo co i chodzi dramatycznie.... Jak juz sie rozgrzeje to jest wszystko ok pozniej odpala juz za pierwszym razem zawsze bez zarzutu... ale po paru godzinach postoju pojawia sie ten sam problem...
Chyba dostaje złą mieszkanke paliwa i powietrza...
hakan
 

Postprzez Marek 161BD081 » 15 paź 2015, 08:39

Zmierz rezystancję czujnika temperatury cieczy.
Błędy kompa są jakieś?

Zrób ew. mały test: na zimnym silniku zmostkuj w złączu diagnostycznym pin F/P i GND, włącz zapłon, poczekaj np. 5 sekund (pompa paliwa w tym czasie powinna pracować!) i spróbuj zakręcić silnikiem.
Mostek oczywiście później zdejmij.

Opisz efekty.

P.S. a na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki bo podobne tematy już były na Forum. Ten łączę z tematem zbiorczym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 15 paź 2015, 08:40

A sprawdzales/podmieniales pompe paliwa?? Przydaloby sie zagladnac do zbiornika i sprawdzic czy uklad PB jest ok.

CHoc ja tu widze raczej problem na aparacie. Najsampierw sprawdz uklad paliwowy a pozniej bedzie sie myslec.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 15 paź 2015, 10:22

Właśnie dlatego zaproponowałem aby pompę uruchomił zanim zacznie rozrusznikiem kręcić ;)
A aparat zapłonowy niestety w większości przypadków niedomagać zaczyna na gorącym silniku :(
Jednak nie zaszkodziłoby podmienić na próbę od kogoś w okolicy.

Dlatego proszę też aby łaskawie uzupełnić profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez hakan1 » 6 gru 2015, 01:57

Piszę w imieniu "hakan"pomagam przy naprawie.
Samochód nie ma błędów na bieżąco podłączony pod For Scan
Inne tematy szczegółowo zostały przeglądnięte.
Napiszę co zostało wymienione i dokładnie sprawdzone ,wymiany robione w trybie serwisowym, komp restartowany:
-świece i kable wymienione
-dwa aparaty zapłonowe podmienione z sprawnych samochodów, dobrze ustawione
-filtr paliwa wymieniony
-dwie różne przepustnice, czyszczone, silniczek krokowy czyszczony,regulowany, wszystko szczelne
-TPS ustawiany kilkakrotnie
-czujnik temperatury cieczy 3 piniowy wymieniony
-wymieniona listwa wtryskowa
-czyszczona przepływka
-w baku paliwa ponad połowa
-kompresja dobra
-pompa paliwa ok, uruchamianie jej za pomocą mostka w złączu diagnostycznym przed rozruchem nie pomaga
-immobilizer sprawny

Na popych odpala,prawie od razu.
Przy temperaturze około 15stopni pali za 3 kręceniem, 10stopni za 5-6 z wciśniętym gazem do końca.
Poniżej 5st. prawie w ogóle nie odpala (iskra jest, świece zalewa), wystarczy wtedy auto wepchnąć do ciepłego garażu i po godzinie pali za 2-3 razem z wciśniętym gazem.
Zawsze też na zimnym silniku z początku ma nie równe obroty i po 5-10 sekundach wchodzi jakby na ssanie.
Gdy już odpali i popracuje z 2 minuty pali potem za każdym razem bez problemu na ciepłym silniku żadnych problemów , spalanie w normie .

Co najdziwniejsze gdy jest około 0st. nie ma szans go odpalić pomaga włożenie opornika w kostkę czujnika temperatury cieczy i symulowanie mu +30st wtedy pali za 2-3 razem z pulsowaniem pedału gazu.
Brak pomysłów , może to wina komputera?
Początkujący
 
Od: 6 gru 2015, 01:30
Posty: 7
Skąd: Rybnik
Auto: mazda 323f ba 1.5 97r

Postprzez Dave » 6 gru 2015, 14:12

Przy temp 0 też sprawdzaliście to wszystko? czy w garażu? Pokusił bym się o podmiane kompa

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323