Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez tokar » 4 lis 2012, 13:34

Przepraszam za odgrzebanie tematu, ale nie warto zakładać nowego z tym samym "problemem".

Czy połączenie F/P z GND w złączu diagnostycznym skutkuje tylko i wyłącznie załączaniem pompy po zapłonie ( a nie jak normalnie jest – czyli w pozycji gdzie pracuje rozrusznik), czy są jeszcze jakieś objawy?

Czy ktoś rozwiązał jakoś mądrze automatyczne załączanie pompy przy pozycji zapłon?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Biały » 4 lis 2012, 15:12

Udało się podpiąć i dioda mrugnęła 9 razy (krótkie sygnały) chwila przerwy i powtórka

błąd 9 czyli czujnik temperatury silnika..... hmm tylko gdzie on jest i jak wygląda?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 18:58
Posty: 9
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 323f BA 1996
2.0 V6 144km

Postprzez Hazu » 4 lis 2012, 15:20

Koło wlewu płynu na silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Biały » 4 lis 2012, 15:41

czyli zamawiam zakładam i zobaczymy czy poranny problem zniknie :P
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 18:58
Posty: 9
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 323f BA 1996
2.0 V6 144km

Postprzez Przemek323c » 6 lis 2012, 20:58

Jak masz czym to najpierw zmierz.
Przemek323c
 

Postprzez Sebaa » 10 lis 2012, 11:32

Mam podobny problem, czujnik temp wymieniony, pompa paliwa i dalej to samo, nie odpali przy niskiej temperaturze powietrza jak nie dodam gazu. Czuje się jak bym znów miał samochód z gaźnikiem <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 11:09
Posty: 152
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V rok 1997

Postprzez tokar » 11 lis 2012, 02:22

W sumie znalazłem może nie najtańsze, łatwe rozwiązanie.
Jest to przekaźnik czasowy, odpowiedni model myślę, że ten :
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/2TP.pdf

Regulacja czasu od 0 do 30s.

Po pojawieniu się napięcia na wejściu sterującym (zapłon) , zostanie załączona pompa na określony czas ( 0 -30s).
Po tym czasie mimo iż zapłon będzie włączony – pompa się wyłączy. ( A w naszym przypadku będzie uruchamiana już standardowo przez sterownik mazdy przy pracy rozrusznika i po uruchomieniu silnika.)

Co ważne, w przypadku gdy impuls sterujący(zapłon) będzie krótszy niż czas działania przekaźnika ( ustawiany 0 -30s), to przekaźnik rozłączy pompę właśnie po zaniku sygnału sterującego, czyli zapłonu.

Podłączenie proste:
sterowanie:
+12V po zapłonie
minus na stałe

wyzwalanie:

Styki 3 i 5 podłączyć z tymi w kostce złącza diagnostycznego. Np 3 z F/P a 5 z GND. bądź odwrotnie, nie ma znaczenia.

no ale cena... :

sztuk 1-9 : 35,00 zł
sztuk 10-29 : 31,00 zł
sztuk 30- : 28,00 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Biały » 2 gru 2012, 09:57

Problem rozwiązany, przyczyną był kabel od komputera do czujnika... Założyliśmy nowy i eFka pali na dotyk :D Dzięki za rady.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 18:58
Posty: 9
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 323f BA 1996
2.0 V6 144km

Postprzez Matt011 » 2 gru 2012, 13:33

Witam
Mam problem z moją Mazda 323 z 1997r silnik 1.5 V16. Gdy jest zimno bardzo ciężko odpala musze trzymać gaz wciśnięty w podłoge i cały czas kręcić rozrusznikiem, po chwili próbuje łapac i zaczynają kontrolki gasnąć ale obrotomierz wskazuje lekko ponad 100 , dopiero po dłuzszej chwili jak potrzymam gaz w podłodze uruchamia się normalnie chwile poskacze na obrotach i się stabilizuje gdy ciepły. A jak jest już ciepły to bez żadnych problemów odpala. Dodam że przewody i świece są nowe
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 08:44
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BH 1997 1.5 16V

Postprzez rafał88 » 2 gru 2012, 14:57

Ktos tu pisal o takim prblemie i okazalo sie ze czujnik temp powietrza byl zepsuty czy cos. Najlepiej wymrugaj sobie bledy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Matt011 » 2 gru 2012, 22:04

A gdzie on się znajduje ten czujnik ? Jak wymrugać błędy ??
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 08:44
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BH 1997 1.5 16V

Postprzez rafał88 » 2 gru 2012, 22:16

To tak czujnik znajduje sie obudowie filtre powietrza idzie do niej chyba 2 kable, a tu masz jak zrobic wymruganie viewtopic.php?f=116&t=99250
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez puznies0 » 2 gru 2012, 22:28

[quote="Matt011"]Witam
Mam problem z moją Mazda 323 z 1997r silnik 1.5 V16. Gdy jest zimno bardzo ciężko odpala musze trzymać gaz wciśnięty w podłoge i cały czas kręcić rozrusznikiem, po chwili próbuje łapac i zaczynają kontrolki gasnąć ale obrotomierz wskazuje lekko ponad 100 , dopiero po dłuzszej chwili jak potrzymam gaz w podłodze uruchamia się normalnie chwile poskacze na obrotach i się stabilizuje gdy ciepły. A jak jest już ciepły to bez żadnych problemów odpala. Dodam że przewody i świece są nowe[/

a dolej jej paliwa...gdzieś czytałem, że mazdy jak mają w okolicach 1/4 zbiornika to zaczynają gorzej palić... nie wiadomo czym to jest spowodowane ale zacznij od tego, no chyba że masz pod korek zalany to to już eliminujesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez rafał88 » 2 gru 2012, 22:49

Ale to nie jest to, ewidentnie widac po jego poscie ze silnik nie chce zalapac a nie ze musisz silnik zrobic 2-3 obroty wiecej niz normlanie i dopiero lapie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Matt011 » 3 gru 2012, 00:46

Jutro lub po jutrze zrobie mruganke i napisze co było nie tak :)

Edit
Dzisiaj sprawdzałem czujnik temp powietrza . Na kostce nie mam prądu przy zapłonie ani przy hehłaniu czy powinien być tam prąd ?
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 08:44
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BH 1997 1.5 16V

Postprzez DonMatteo_GD » 3 gru 2012, 14:16

Witam.
Odświeżę trochę temat bo może komuś się przyda informacja co było przyczyną takiego zachowania silnika. Pewnego ranka auto nie odpaliło już wcale, kręciłem tak długo że aż rozładowałem aku :) Po zaciągnięciu auta do mechanika najgorszy scenariusz okazał się prawdziwy, czyli uszczelka pod głowicą.
Po zrobieniu auto odpala tak jak powinno i w końcu nie ma wiochy rano pod blokiem :D
Początkujący
 
Od: 4 cze 2010, 11:56
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 323f BA 1.5 16v '97

Postprzez Matt011 » 4 gru 2012, 16:09

Wymrugało mi błędy 11,16 i 22 wiec co mam zrobić ?? bo widze ze pozycji 11 nie ma w opisie
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 08:44
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BH 1997 1.5 16V

Postprzez Matt011 » 6 gru 2012, 16:49

Przy mrugance wywalilo mo blad 16 czyli czujnik EGR mam Mazde 323 1.5 16V 97r wersja BH mozliwe ze przez ten czujnik mazda bardzo ciezko odpala ?

Wysyłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk 2
Początkujący
 
Od: 2 gru 2012, 08:44
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BH 1997 1.5 16V

Postprzez hallo86 » 9 gru 2012, 17:54

witam wszystkich, wczoraj kupilem mazde 323f ba 1,5 i od razu wrocilem na forum o dluzszj przerwie;p no ale wracam niestety z problemem, dzisiaj rano juz mi nie chciala zapalic, dopiero po interwencji kabli i drugiegio auta z problemem odpalila, wydawalo mi sie ze na poczatku chodzila na 3 tloki, pierwsze co mi przyszlo do glowy to, ze ze swiecami cos nie tak, wykrecilem je wszystkie i odczyscilem, praktycznie wszystkie byly luzne, a jedna ktora mozna powiedziec byla dokrecona z kolei byla mokra, narazie auto odpala bo stoi w garazu ale boje sie ze jak znowu poczuje mroz to moze byc to samo, macie moze podobne doswiadczenia? co jescze sprawdzic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Art310 » 9 gru 2012, 19:46

Przede wszystkim sprawdź akumulator.Skoro korzystałeś z "szelek" to znaczy że nie kręcił albo kręcil za słabo i tylko zalałeś świece.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323