Strona 1 z 1

Nieszczelność w układzie chłodzenia (BA Z5)

PostNapisane: 14 lut 2013, 00:13
przez kudlaty91
Witam.
Dziś rano wymieniałem sam płyn do chłodnicy ponieważ gdy kupiłem samochód było go niewiele więc tak opiszę to krok po kroku co zrobiłem:
1. wstałem rano poszedłem do Mazdy
2.Otworzyłem maskę
3.Zacząłem zdejmować rurkę od chłodnicy (ta z lewej strony u dołu)
4.Moje trudy jednak się nie opłaciły nie mogłem:|
5.Za to udało mi się tego wężyka odpiąć przy silniku
6. spuściłem płyn do chłodnicy (wyleciały resztki) z silnika i chłodnicy
7.Zostawiłem go tak na jakieś 25 minut
8.Kupiłem płyn BORYGO -35C
9.Uzupełniłem płyn wlałem coś koło 4,5 litra
10.Uznałem że mi się udało.
Więc problem polega na tym że jak jechałem dziś z pracy strasznie coś zaczęło śmierdzieć zaparkowałem pod domem no i patrzę a tam lekko mi się kopci pod maską płyn w dalszym ciągu jest między min/max trochę go ubyło ale to wiadome musi spłynąć do obiegu nie mam pojęcia czemu tak się dzieje wiatraki się nie załączyły itp boję się bo już w nią sporo włożyłem kupiłem za 5tyś 323F BA a włożę w nią 3 tyś to trochę bez sensu :| proszę o pomoc co mogło pójść nie tak.
PS. patrzyłem w wyszukiwarce nie ma takiego tematu !:(

PostNapisane: 14 lut 2013, 09:48
przez Marek 161BD081
Napisz skąd dokładniej się dymi (to, że z pod maski to już wiemy).
To jest faktycznie dym czy tylko para wodna?
Zobacz jaki jest poziom płynu w chłodnicy.

I na koniec uzupełnij profil o lokalizację.

PostNapisane: 14 lut 2013, 10:06
przez rider143
kudlaty91 napisał(a):Więc problem polega na tym że jak jechałem dziś z pracy strasznie coś zaczęło śmierdzieć
A jaki był poziom temp na wskaźniku na zegarach w tym momencie?
kudlaty91 napisał(a):9.Uzupełniłem płyn wlałem coś koło 4,5 litra
10.Uznałem że mi się udało.
Odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Dym z pod maski to mogą być resztki płynu które osiadły gdzieś na elementach silnika/chłodnicy podczas spuszczania/nalewania płynu.

PostNapisane: 14 lut 2013, 11:23
przez kudlaty91
już wszystko wydaję się ok pojechałem do mechanika i zapowietrzył mi się termostat płyn chłodniczy grzał się w silniku i nie doprowadzał płynu do chłodnicy tylko wywalał korkiem mechanik wziął wężyki powciskał przedmuchał termostat czy coś i trybi już się nie grzeje temperaturę mam w normie na połowie więc wszystko ok nie wiem jak z wentylatorami bo nie wiem jak sprawdzić :| dodam że2 wiem że jeśli udaje mi się lekko obrócić wiatraki w wentylatorze to powinno być ok i tak jest.

PostNapisane: 14 lut 2013, 11:25
przez rider143
kudlaty91 napisał(a):nie wiem jak z wentylatorami bo nie wiem jak sprawdzić
Rozgrzać porządnie silnik :D

Re: Problem z chłodnicą

PostNapisane: 14 lut 2013, 16:40
przez leonbubu
W Z5 będzie trudno rozgrzać bo rzadko się włącza wentyl tym bardziej o tej porze roku, ale łatwo sprawdzisz w trybie serwisowym uruchamiasz silnik i przy dodawaniu gazu tak od 2tys powinien się obracać, jak wprowadzić w tryb serwisowy proszę poczytać wszystko jest na forum...

PostNapisane: 14 lut 2013, 21:26
przez rider143
leonbubu napisał(a):W Z5 będzie trudno rozgrzać bo rzadko się włącza wentyl tym bardziej o tej porze roku
Jak trudno? 3000rpm na postoju i nie trwa to nie wiadomo ile czasu :P

Re: Problem z chłodnicą

PostNapisane: 17 lut 2013, 12:51
przez kudlaty91
No dobra chłopaki nie mam pojęcia nic jak wejść w tryb serwisowy. Do tego dodam że mimo że chłodnica jest odpowietrzona nie wiedząc czemu strasznie się grzeje silnik tzn temperatura jest w normie ale tak po przejechaniu 20 km zaczyna mi kopcić strasznie czuje z nawiewu smród płynu do chłodnicy tak jak by tam się on palił :| nie wiem może to być uszczelka pod głowicą ? Bo w nowym miesiącu po wypłacie zamówię pompe wody olej 0W-30 rozrząd wszystko mogę do niej zamówić tylko dajcie mi znać co trzeba w pierwszej kolejności zrobić żeby mi tak nie kopcił dodam że miarka płynu jest między fuu a low z przeważaniem na low :D ale to mi chyba gdzieś gubi ten płyn :(

PostNapisane: 17 lut 2013, 14:16
przez rider143
kudlaty91 napisał(a):No dobra chłopaki nie mam pojęcia nic jak wejść w tryb serwisowy.
Użyj opcji "szukaj" na forum.
kudlaty91 napisał(a):czuje z nawiewu smród płynu do chłodnicy tak jak by tam się on palił
możesz mieć nieszczelną nagrzewnicę-sprawdzałeś czy pod dywanikami jest sucho?
kudlaty91 napisał(a):nie wiem może to być uszczelka pod głowicą ?
może ale nie musi.
kudlaty91 napisał(a):co trzeba w pierwszej kolejności zrobić
zlikwidować
kudlaty91 napisał(a):gubi ten płyn

PostNapisane: 17 lut 2013, 16:37
przez kudlaty91
Wiec tak powiem ze doszedl nowy objaw silnik mam suchy wiec to nie moze byc uszczelka pod glowica bo by sie plyny mieszaly olej i plyn z chlodnicy :) dwa nowe objawy to dym leci z kolektora jak piluje bardzo silnik chyba to jest kolektor ten co na nim pisze hot i jest na nim raczka chyba mam to dziurawe no i plyn mi ucieka z rury wydechowej? jak to mozliwe!?

PostNapisane: 17 lut 2013, 16:44
przez rider143
Zdemontuj blaszaną osłonę kolektora wydechowego i sprawdź czy kolektor jest szczelny. Ten płyn z rury wydechowej to na gorącym silniku tez się pojawia czy tylko na zimnym? Bo na zimnym to zazwyczaj para wodna i jest to normalne zjawisko, szczególnie na LPG...

PostNapisane: 17 lut 2013, 20:16
przez kudlaty91
no jak odpaliłem zdążyłem wjechać tylko do garażu i go gazowałem mnóstwo spalin z rury no i ten płyn nie wiem co to może być:(

PostNapisane: 17 lut 2013, 20:56
przez rider143
To może silnik jeszcze był niedogrzany i była to para wodna-normalne o tej porze roku.

PostNapisane: 18 lut 2013, 23:00
przez boskipiter
Nie chce kolegi straszyć.... ale właśnie wróciłem z 3 dniowego boju z uszczelką pod głowicą i miałem właśnie te objawy co ty....( prócz dymienia z silnika... tz dymiło ale z pierwszej flanszy wydechu i poprostu waliło od strony silnika, przez co nawiew zaciągał spaliny do środka i śmierdziało paliwem i płynem chłodniczym) Oczywiście nie kracze... :)

PostNapisane: 19 lut 2013, 20:59
przez kudlaty91
ja dziś byłem u mechanika i dał mi satysfakcjonującą odpowiedź na moje pytanie mam nadzieję że to to bo wjechałem z gorącym silnikiem śnieg itp ale mniejsza o szczegóły :D więc odpaliłem u niego zobaczył przegazował go z 20 minut no i płyn cieknie z chłodnicy w wyniku tego płyn paruje na chłodnicy i się unosi para wodna nie dym :D

PostNapisane: 19 lut 2013, 23:39
przez radar88
Proszę poprawić temat zgodny z regulaminem forum: Regulamin działów modelowych

48/h na poprawę, brak poprawy, temat zostanie usunięty. W razie informacji, bądź pomocy proszę o napisanie prywatnej wiadomości (chmurka pod moim awatarem).