Nieszczelność w układzie chłodzenia (BA Z5)

Postprzez kudlaty91 » 14 lut 2013, 00:13

Witam.
Dziś rano wymieniałem sam płyn do chłodnicy ponieważ gdy kupiłem samochód było go niewiele więc tak opiszę to krok po kroku co zrobiłem:
1. wstałem rano poszedłem do Mazdy
2.Otworzyłem maskę
3.Zacząłem zdejmować rurkę od chłodnicy (ta z lewej strony u dołu)
4.Moje trudy jednak się nie opłaciły nie mogłem:|
5.Za to udało mi się tego wężyka odpiąć przy silniku
6. spuściłem płyn do chłodnicy (wyleciały resztki) z silnika i chłodnicy
7.Zostawiłem go tak na jakieś 25 minut
8.Kupiłem płyn BORYGO -35C
9.Uzupełniłem płyn wlałem coś koło 4,5 litra
10.Uznałem że mi się udało.
Więc problem polega na tym że jak jechałem dziś z pracy strasznie coś zaczęło śmierdzieć zaparkowałem pod domem no i patrzę a tam lekko mi się kopci pod maską płyn w dalszym ciągu jest między min/max trochę go ubyło ale to wiadome musi spłynąć do obiegu nie mam pojęcia czemu tak się dzieje wiatraki się nie załączyły itp boję się bo już w nią sporo włożyłem kupiłem za 5tyś 323F BA a włożę w nią 3 tyś to trochę bez sensu :| proszę o pomoc co mogło pójść nie tak.
PS. patrzyłem w wyszukiwarce nie ma takiego tematu !:(
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 22:18
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F 1,5

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lut 2013, 09:48

Napisz skąd dokładniej się dymi (to, że z pod maski to już wiemy).
To jest faktycznie dym czy tylko para wodna?
Zobacz jaki jest poziom płynu w chłodnicy.

I na koniec uzupełnij profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 10:06

kudlaty91 napisał(a):Więc problem polega na tym że jak jechałem dziś z pracy strasznie coś zaczęło śmierdzieć
A jaki był poziom temp na wskaźniku na zegarach w tym momencie?
kudlaty91 napisał(a):9.Uzupełniłem płyn wlałem coś koło 4,5 litra
10.Uznałem że mi się udało.
Odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Dym z pod maski to mogą być resztki płynu które osiadły gdzieś na elementach silnika/chłodnicy podczas spuszczania/nalewania płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kudlaty91 » 14 lut 2013, 11:23

już wszystko wydaję się ok pojechałem do mechanika i zapowietrzył mi się termostat płyn chłodniczy grzał się w silniku i nie doprowadzał płynu do chłodnicy tylko wywalał korkiem mechanik wziął wężyki powciskał przedmuchał termostat czy coś i trybi już się nie grzeje temperaturę mam w normie na połowie więc wszystko ok nie wiem jak z wentylatorami bo nie wiem jak sprawdzić :| dodam że2 wiem że jeśli udaje mi się lekko obrócić wiatraki w wentylatorze to powinno być ok i tak jest.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 22:18
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F 1,5

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 11:25

kudlaty91 napisał(a):nie wiem jak z wentylatorami bo nie wiem jak sprawdzić
Rozgrzać porządnie silnik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez leonbubu » 14 lut 2013, 16:40

W Z5 będzie trudno rozgrzać bo rzadko się włącza wentyl tym bardziej o tej porze roku, ale łatwo sprawdzisz w trybie serwisowym uruchamiasz silnik i przy dodawaniu gazu tak od 2tys powinien się obracać, jak wprowadzić w tryb serwisowy proszę poczytać wszystko jest na forum...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez rider143 » 14 lut 2013, 21:26

leonbubu napisał(a):W Z5 będzie trudno rozgrzać bo rzadko się włącza wentyl tym bardziej o tej porze roku
Jak trudno? 3000rpm na postoju i nie trwa to nie wiadomo ile czasu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kudlaty91 » 17 lut 2013, 12:51

No dobra chłopaki nie mam pojęcia nic jak wejść w tryb serwisowy. Do tego dodam że mimo że chłodnica jest odpowietrzona nie wiedząc czemu strasznie się grzeje silnik tzn temperatura jest w normie ale tak po przejechaniu 20 km zaczyna mi kopcić strasznie czuje z nawiewu smród płynu do chłodnicy tak jak by tam się on palił :| nie wiem może to być uszczelka pod głowicą ? Bo w nowym miesiącu po wypłacie zamówię pompe wody olej 0W-30 rozrząd wszystko mogę do niej zamówić tylko dajcie mi znać co trzeba w pierwszej kolejności zrobić żeby mi tak nie kopcił dodam że miarka płynu jest między fuu a low z przeważaniem na low :D ale to mi chyba gdzieś gubi ten płyn :(
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 22:18
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F 1,5

Postprzez rider143 » 17 lut 2013, 14:16

kudlaty91 napisał(a):No dobra chłopaki nie mam pojęcia nic jak wejść w tryb serwisowy.
Użyj opcji "szukaj" na forum.
kudlaty91 napisał(a):czuje z nawiewu smród płynu do chłodnicy tak jak by tam się on palił
możesz mieć nieszczelną nagrzewnicę-sprawdzałeś czy pod dywanikami jest sucho?
kudlaty91 napisał(a):nie wiem może to być uszczelka pod głowicą ?
może ale nie musi.
kudlaty91 napisał(a):co trzeba w pierwszej kolejności zrobić
zlikwidować
kudlaty91 napisał(a):gubi ten płyn
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kudlaty91 » 17 lut 2013, 16:37

Wiec tak powiem ze doszedl nowy objaw silnik mam suchy wiec to nie moze byc uszczelka pod glowica bo by sie plyny mieszaly olej i plyn z chlodnicy :) dwa nowe objawy to dym leci z kolektora jak piluje bardzo silnik chyba to jest kolektor ten co na nim pisze hot i jest na nim raczka chyba mam to dziurawe no i plyn mi ucieka z rury wydechowej? jak to mozliwe!?
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 22:18
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F 1,5

Postprzez rider143 » 17 lut 2013, 16:44

Zdemontuj blaszaną osłonę kolektora wydechowego i sprawdź czy kolektor jest szczelny. Ten płyn z rury wydechowej to na gorącym silniku tez się pojawia czy tylko na zimnym? Bo na zimnym to zazwyczaj para wodna i jest to normalne zjawisko, szczególnie na LPG...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kudlaty91 » 17 lut 2013, 20:16

no jak odpaliłem zdążyłem wjechać tylko do garażu i go gazowałem mnóstwo spalin z rury no i ten płyn nie wiem co to może być:(
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 22:18
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F 1,5

Postprzez rider143 » 17 lut 2013, 20:56

To może silnik jeszcze był niedogrzany i była to para wodna-normalne o tej porze roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez boskipiter » 18 lut 2013, 23:00

Nie chce kolegi straszyć.... ale właśnie wróciłem z 3 dniowego boju z uszczelką pod głowicą i miałem właśnie te objawy co ty....( prócz dymienia z silnika... tz dymiło ale z pierwszej flanszy wydechu i poprostu waliło od strony silnika, przez co nawiew zaciągał spaliny do środka i śmierdziało paliwem i płynem chłodniczym) Oczywiście nie kracze... :)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez kudlaty91 » 19 lut 2013, 20:59

ja dziś byłem u mechanika i dał mi satysfakcjonującą odpowiedź na moje pytanie mam nadzieję że to to bo wjechałem z gorącym silnikiem śnieg itp ale mniejsza o szczegóły :D więc odpaliłem u niego zobaczył przegazował go z 20 minut no i płyn cieknie z chłodnicy w wyniku tego płyn paruje na chłodnicy i się unosi para wodna nie dym :D
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 22:18
Posty: 52
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F 1,5

Postprzez radar88 » 19 lut 2013, 23:39

Proszę poprawić temat zgodny z regulaminem forum: Regulamin działów modelowych

48/h na poprawę, brak poprawy, temat zostanie usunięty. W razie informacji, bądź pomocy proszę o napisanie prywatnej wiadomości (chmurka pod moim awatarem).
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323