Strona 1 z 2

Modyfikacja dźwięku (BA Z5-DE)

PostNapisane: 30 sty 2013, 12:04
przez DeXu
Witajcie, wielkim krokiem zbliża się trzynastka w pracy i zastanawiam się nad kupnem tłumika i wymianą dolotu powietrza w mojej maździe. Zależy mi aby brzmiała trochę agresywniej, lecz nie jak stary traktor warczący na pół miasta :) Po kilku rozmowach z przedstawicielem marki ULTER SPORT (producent tłumików) dogadałem się, że zrobią mi końcówkę tłumika na zamówienie w formie przelotowej. Dodatkowo wpadłem na pomysł, żeby założyć stożek aby nadać bardziej nisko-tonowy (basowy) dźwięk. Zaznaczam, że nie zależy mi na przyroście mocy w żadnym stopniu, tylko i wyłącznie dźwięk silnika. Nie oszukujmy się, 1.5 DOHC 16v to nie jest jakiś potwór i nie zależy mi, żeby wyciskać z niego więcej mocy. Skupiam się tylko i wyłącznie na dźwięku.

Zależy mi na kilku poradach dotyczących stożka i wydechu.

Co do wydechu, jak wspominałem, padło na ULTER, nie jest to moja ostatnia decyzja.. niestety kosztuje on trochę bo aż 600zł, ale z tego co czytałem ma bardzo dobre opinie jeżeli chodzi o dźwięk i odporność na korozje. Być może macie jakieś sugestie co do tłumika? Może coś tańszego bo cena trochę powala.

A co do filtra, no tutaj zaczęły się dywagacje, bo niektórzy mówią, że nie daje basowego dźwięku i ogólnie nie opłaca się montować stożka. A inni bardzo polecają taką operację. Czy stożek na prawdę zmienia dźwięk? Kolega jeszcze poleca coś takiego:

http://allegro.pl/wyprzedaz-filtr-sport ... 85060.html

Bo zapewnia do 30% większą przepustowość... jednak co do dźwięku... silnik będzie cichszy.

Potrzebuję rady i może kilku opinii jak osiągnąć zamierzony cel, aby mazda brzmiała trochę bardziej jak sport, ale NIE do tego stopnia, żeby włączały się alarmy w samochodach :D

Re: 323F BA 1.5 Z5-DE – Modyfikacja dźwięku

PostNapisane: 30 sty 2013, 13:34
przez dziadowy
Cześć!
Ja mam co prawda silnik 1.3 ale po założeniu stożka ( stożek firmy Simota – został mi polecony i ja polecam dalej :) ) jest naprawde fajny dźwięk przy wkręcaniu się na obroty i przy dodawaniu gazu występuje też tzw "fukanie" czyli zasysanie powietrza co też ciekawie brzmi. Oprócz wymiany filtra wyrzuciłem też resonator żeby był lepszy obieg powietrza. Jeśli się pobawisz zrobisz cały dolot to na bank zmieni dźwięk silnika na +.
Co do wydechu, ja sam mam tylko końcówkę wydechu, przykręcaną na śrube. Ale dźwięk silnika mnie satysfakcjonuje poki co. Ulter naprawde drogi :) Pozdrawiam!

PostNapisane: 30 sty 2013, 19:23
przez rider143
dziadowy napisał(a):Oprócz wymiany filtra wyrzuciłem też resonator żeby był lepszy obieg powietrza.
Od kiedy to rezonator pogarsza "obieg powietrza" w fabrycznym układzie dolotowym?
Co do dźwięku to mogę Ci nagrać jaki u siebie osiągnąłem, zakładając środkowy wydech z byłej Hondy Civic, końcowy z CBR1000RR plus dwie końcówki, które wyglądają mniej więcej tak:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak wydech brzmiał w byłym Civicu:
http://imageshack.us/clip/my-videos/813/rp4.mp4/
I podobnie brzmi w mojej Maździe-również 1,5 Z5 BA. Tylko na żywo jest znacznie fajniej, nie jest uciążliwy a dźwięk jest przyjemnie sportowy. No i cenowo znacznie to lepiej wyszło niż Twoje 600zł za sam końcowy.

Re: 323F BA 1.5 Z5-DE – Modyfikacja dźwięku

PostNapisane: 30 sty 2013, 21:41
przez DeXu
Co do tej simoty to dokładnie jaki trzeba kupić do 323F? Ktoś się orientuje? Z tego co widziałem są różne rozmiary i ogólnie różne modele.

Jeżeli chodzi o wydech, to hmm... film ciężko odwzorowuje tak naprawdę dźwięk silnika, ale słychać, że daleko od serii :D Całkiem przyjemnie poburkuje, ile Cię to wyszło?

PostNapisane: 30 sty 2013, 21:48
przez rider143
DeXu napisał(a):ile Cię to wyszło?
koszt tłumika na allegro lub jakimś forum, resztę miałem na miejscu w garażu.

PostNapisane: 30 sty 2013, 22:56
przez radar88
A remus nie zmienia dźwięku ?? No i ma 2rurkę tak jak w wersji 2,0V6

Re: 323F BA 1.5 Z5-DE – Modyfikacja dźwięku

PostNapisane: 4 lut 2013, 13:05
przez DeXu
A kogo stać na remusa? :)


@EDYCJA

To co z tym stożkiem, simota, to już wiem... a co konkretnie?

Np ten może być?

http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 73171.html

Wystarczy tylko wywalić oryginalną puchę z filtrem i na koniec rury założyć stożek?

PostNapisane: 4 lut 2013, 20:21
przez radar88
DeXu napisał(a):A kogo stać na remusa? :)


Bez żartów wiem gdzie używka jest za 375zł

Stożek może być każdy, ale jaki będzie efekt bez zmiany CAI ??

Może coś takiego:
Obrazek

PostNapisane: 4 lut 2013, 22:40
przez kamil_d91
Jeżeli stożek to radzę zrobic dolot ponieważ będzie on brał ciepłe powietrze spod maski a to pogarsza osiągi.A jak zamontujesz dolot tak jak pokazał to Kamil i stożek na końcu gdzieś w zderzaku żeby łapał zimne powietrze to będzie ok.

PostNapisane: 4 lut 2013, 22:42
przez rider143
kamil_d91 napisał(a):A jak zamontujesz dolot tak jak pokazał to Kamil i stożek na końcu gdzieś w zderzaku żeby łapał zimne powietrze to będzie ok.
tylko trzeba też zadbać aby nie chlapała na niego woda z szosy ani deszcz itp.

PostNapisane: 4 lut 2013, 23:09
przez kamil_d91
No oczywiście:)

Re: 323F BA 1.5 Z5-DE – Modyfikacja dźwięku

PostNapisane: 5 lut 2013, 08:19
przez DeXu
A gdyby stożek upchać w puchę od oryginalnego filtra powietrza? Tam jest taka plastikowa obudowa, ale skąd powietrze łapie nie wiem. Przypominam, że nie zależy mi na wzmocnieniu osiągów.

Jest jeszcze taka opcja:
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 67775.html

Z tym, że do niego trzeba doprowadzić rurę z powietrzem, np od dołu zderzaka.

Wg. mnie, każdy montaż stożka na dole silnika będzie owocował zachlapaniem go przez wodę/błoto. Niestety moje miasto to jedna wielka kałuża co roku przez całą jesień i wiosnę...\


Hmmm, chyba sobie odpuszczę ten stożek na razie, za dużo z tym kombinacji z tego co widzę :/ Co do wydechu remusa, za 400 zł? Gdzie?

PostNapisane: 5 lut 2013, 17:35
przez luki_92_92
Ja mam taki stożek jak teraz pokazałeś chyba + spiro rura do zderzaka żeby zimne powietrze do airboxa ciągnęło + złączki sylikonowe jacky auto i kawałek rury z nierdzewki, wygląda to u mnie tak. Aha i jeszcze mam filterek na odmę również Simota. Kupiłem wszystko w komplecie (airbox ze stożkiem, rury, złączki, filterek na odmę) lekko używane za 200zł + wysyłka, także myślę że jak chcesz zmieniać na stożek to warto trochę się rozejrzeć w temacie bo można dużo taniej kupić :D Po przedmuchaniu stożka kompresorem filtr jest jak nowy :)

Obrazek

Re: 323F BA 1.5 Z5-DE – Modyfikacja dźwięku

PostNapisane: 5 lut 2013, 18:16
przez dziadowy
Panowie, ja założyłem stożek simoty bodajże do 150km na moj silnik 1.3 :) Wywaliłem puche, zamontowałem stożek, nie odczułem żadnej straty mocy. Po trasie stożek jest zimny, nie ciągnie gorącego powietrza aczkolwiek wiosną chce to poprawić i zrobić porządniej:) – silnik chodzi agresywniej :) Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 lut 2013, 21:46
przez radar88
Oglądałem kiedyś filmik na YT... Stożek nie daje mocy w żadnym stopniu, to jest mit i nic innego. Jedyne co zmienia to wygląd pod maską i dźwięk. That's all.

DeXu – idzie PW

Re: 323F BA 1.5 Z5-DE – Modyfikacja dźwięku

PostNapisane: 5 lut 2013, 23:08
przez DeXu
Dobra, zakładamy teraz taki wariant (jestem z grubsza laikiem). Mam gościa, co trochę dłubie i ogólnie był mechanikiem sporo czasu ale zmienił fach na informatyka. Załóżmy, taki wariant, wali mi to, czy stożek będzie zasysał ciepłe czy zimne powietrze. Chciałbym tylko go założyć po to, żeby zmienić dźwięk.

Co muszę zrobić?

1. Kupuję stożek z wejściem 77mm.
2. Wywalam oryginalny filtr.
3. Montuję stożek na tą rurę, która wchodziła do filtra za pomocą opaski zaciskowej.

Tak? Czy coś jeszcze trzeba zrobić?


I czy ten filtr się nadaje do tego zabiegu:

http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 99688.html

PostNapisane: 5 lut 2013, 23:11
przez radar88
Tak nadaje się , lecz będziesz musiał dorobić sobie łapę, ponieważ stożek nie ma na czym się oprzeć a on trochę waży, przez co grozi to uszkodzeniem rury dolotu.

Re: Modyfikacja dźwięku (BA Z5-DE)

PostNapisane: 3 kwi 2013, 09:37
przez DeXu
Witajcie ponownie, jestem już po zakupach.

Kupiłem wydech ULTER, dałem za niego 680zł, zrobili mi wersję full-przelot i tutaj pojawia się problem... jako, że miała to być wersja w pełnym przelocie wydaje mi się, że powinien być dosyć głośny.. a taki nie jest. Jest tylko nieco trochę głośniejszy od seryjnego... dla porównania powiem, że w środku praktycznie tylko trochę słychać różnicę... ale jakiegoś mega powera to nie ma... :) I teraz zastanawiam się, czy to faktycznie jest pełno przelotowy tłumik czy zostałem zrobiony w **** i dostałem normalny wydech z wytłumieniem Ultera.

http://www.youtube.com/watch?v=-ukonhiR ... wg&index=1

Na filmie oczywiście za samochodem jest trochę głośno, daje bassem, ale w środku tak jakoś dziwnie.
Spodziewałem się większych wrażeń akustycznych.


@EDYCJA
Dobra, posadziłem kolegę w auto i stałem na zewnątrz.. a on jeździł :D Pięknie brzmi, po prostu w środku z zamkniętymi szybami nie słychać... heh :)

PostNapisane: 6 kwi 2013, 14:30
przez rider143
DeXu napisał(a):ale jakiegoś mega powera to nie ma
i po samej wymianie wydechu nie będzie.

PostNapisane: 6 kwi 2013, 15:47
przez luki_92_92
Koledze chodziło z tym powerem o dźwięk <glupek2>