Strona 1 z 3
Ubywa płynu chlodniczego [BA Z5]

Napisane:
29 paź 2012, 18:44
przez Hisem91
Witam, mam Mazde 323f 1.5 16v
i w tym problem, ze mialem prawdopodobnie dzurawą chlodnice i wymienilem na nową. No odpowietrzal sie kilka dni i bylo w miare ok... i znowu zaczyna ubywac co dwa lub jeden dzien tylko jakby polowa paznokcia malego palca... czyli doslownie milimetry ale ubywa. Samochod kopci na bialo jak ruszam na jedynce ale tak, ze prawie mgle zostawiam za sobą. Obroty delikatnie falują, ale mnie to nie przeszkadza...
nagrzewnica i pompa wody i kable odpadaja byly sprawdzane, mysle ze to moze byc uszczelka pod glowica?
co o tym myslicie Panie i Panowie?

Napisane:
29 paź 2012, 20:53
przez Andrzej414
Ja też tak myślę.

Napisane:
29 paź 2012, 21:02
przez Hisem91
mechanik moj mowilz e to koszt okolo 1000 zł moze troche mniej czy to dobra cena?
on zaklada uszczelke, tylko daje glowice gdzies tam, zeby zeszlifowali

Napisane:
29 paź 2012, 21:13
przez Andrzej414
O Boże. To ten mechanik ładnie bierze. On chce to planować. Ten koszt można zbić nawet o połowe. Poszukaj innego mechanika. Uszczelka 170zł. Planowanie nie musi być. I rozrząd rozpiąć i żłożyć. w 400-500zł powinno się zamknąć.

Napisane:
29 paź 2012, 21:31
przez Hisem91
nie musi byc planowanie? a co grozi jesli sie nie "splanuje" ?

Napisane:
29 paź 2012, 22:04
przez rider143
Andrzej414 napisał(a):Planowanie nie musi być.
Po pomiarze płaskości głowicy i bloku jeśli się zmieści w tolerancji to nie trzeba wyrównywać płaszczyzny. Ale przy uszkodzonej uszczelce głowica nigdy nie będzie idealnie płaska i należy ją "zabielić"-koszt naprawdę niewielki. A w Z5 dodatkowo warto od razu sprawdzić luzy zaworowe oraz szczelność zawór-gniazdo.

Napisane:
29 paź 2012, 22:15
przez Hisem91
rider143 napisał(a):Andrzej414 napisał(a):Planowanie nie musi być.
Po pomiarze płaskości głowicy i bloku jeśli się zmieści w tolerancji to nie trzeba wyrównywać płaszczyzny. Ale przy uszkodzonej uszczelce głowica nigdy nie będzie idealnie płaska i należy ją "zabielić"-koszt naprawdę niewielki. A w Z5 dodatkowo warto od razu sprawdzić luzy zaworowe oraz szczelność zawór-gniazdo.
a sa jakies skutki jakby byly nieszlne zawory-gniazdo albo luzy by mialy ?

Napisane:
29 paź 2012, 22:26
przez rider143
Hisem91 napisał(a):nieszlne zawory-gniazdo
większe spalanie, mniejsza moc, zmniejszająca się żywotność silnika, problemy z uruchomieniem silnika, nierównomierna praca silnika, falowanie obrotów na biegu jałowym....
Hisem91 napisał(a):albo luzy by mialy
nieodpowiednie luzy zaworowe-j.w. do tego hałas z pod pokrywy zaworów.

Napisane:
29 paź 2012, 22:45
przez puznies0
Hisem91 napisał(a):Witam, mam Mazde 323f 1.5 16v
i w tym problem, ze mialem prawdopodobnie dzurawą chlodnice i wymienilem na nową. No odpowietrzal sie kilka dni i bylo w miare ok... i znowu zaczyna ubywac co dwa lub jeden dzien tylko jakby polowa paznokcia malego palca... czyli doslownie milimetry ale ubywa. Samochod kopci na bialo jak ruszam na jedynce ale tak, ze prawie mgle zostawiam za sobą. Obroty delikatnie falują, ale mnie to nie przeszkadza...
nagrzewnica i pompa wody i kable odpadaja byly sprawdzane, mysle ze to moze byc uszczelka pod glowica?
co o tym myslicie Panie i Panowie?
zanim wpakujesz się w koszty roboty uszczelki pod głowicą poradzę ci sprawdzić sobie wszystkie obejmy, opaski i wymienić je najlepiej nowe na wszystkich wężach wodnych... od strony chłodnicy i od strony króćców ... i przy termostacie czy nie ma białego nalotu na bloku silnika... poza tym odpowietrz dokładnie układ... ustaw sobie w aucie temperaturę na max i nie włączaj nawiewu... potem uruchom silnik i naciskaj węże żeby poszły wszystkie bąble powietrza.... czekaj aż się uruchomi wentylator chłodnicy... dla pewności niech załączy 2 razy... wtedy masz pewność że układ nie ma w sobie powietrza i potem obserwuj czy ubywa płynu... być może po wymianie chłodnicy gdzieś został jakiś bąbel powietrza i układ jeszcze zasysa ze zbiorniczka niedobory płynu i wypiera sobie powietrze...
obydwa węże mają być gorące...
zasłona dymna może być przez różnicę temperatur albo przez to że bierze oliwę i puszcza dymka... to norma w mazdach... zaczynaj od najmniejszych kosztów...

Napisane:
29 paź 2012, 22:51
przez rider143
Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu chłodzenia to najłatwiej będzie jeśli przód auta będzie nieco w górze-np jak zaparkujesz na jakiejś górce. Korek chłodnicy powinien być najwyższym elementem układu chłodzenia.
W celu weryfikacji stanu uszczelki pod głowicą można zrobić test na zawartość gazów pochodzących ze spalin w płynie chłodniczym-koszt również nie duży.
Re: Ubywa płynu chlodniczego

Napisane:
30 paź 2012, 11:37
przez Hisem91
ale to narazie stanelo. dzisiaj nic juz nie ubylo. zobacze po robocie po 16. i dam znac. kurka wodna co tu robic? T_T

Napisane:
30 paź 2012, 12:27
przez Przemek323c
Zrob test na spaliny w plynie i powinno sie wyjasnic.

Napisane:
30 paź 2012, 18:03
przez Hisem91
gdzie w Łodzi moge to zrobic?

Napisane:
30 paź 2012, 18:48
przez rider143
Hisem91 napisał(a):gdzie w Łodzi moge to zrobic?
na większości stacji diagnostycznych.

Napisane:
30 paź 2012, 19:42
przez Hisem91
i mam powiedziec ze chcialbym zrobic test na spaliny w plynie chlodniczym tak?

Napisane:
30 paź 2012, 19:59
przez rider143
Hisem91 napisał(a):i mam powiedziec ze chcialbym zrobic test na spaliny w plynie chlodniczym tak?
z grubsza tak. Ci którzy dysponują takim sprzętem będą wiedzieli o co chodzi.

Napisane:
30 paź 2012, 21:28
przez Hisem91
ale jak zrobie ten test na spaliny w płynie chlodniczym to bedzie wiadomo czy uszczelka do wymiany czy nie? dobrze rozumiem?

Napisane:
30 paź 2012, 21:50
przez Andrzej414
Jakie spaliny w środku chłodniczym?! Jak już to zawartość środka chłodniczego w wydalanych spalinach.

Napisane:
30 paź 2012, 21:59
przez Hisem91
aha, czyli zle zrozumialem sorry. ale tak czy inaczej to wyniknie czy uszczelka czy nie?

Napisane:
30 paź 2012, 22:00
przez rider143
Hisem91 napisał(a):ale jak zrobie ten test na spaliny w płynie chlodniczym to bedzie wiadomo czy uszczelka do wymiany czy nie? dobrze rozumiem?
Tak. Chociaż istnieje opcja pękniętej głowicy/bloku. Ale to rzadkość.
Można sprawdzić zarówno płyn chłodniczy na zawartość CO2 ze spalin jak i spaliny na zawartość płynu chłodniczego.