Czy Z5 ma hydrauliczne popychacze zaworów? Coś właśnie mi tak cyka...

Postprzez krzychu » 16 wrz 2005, 21:40

Cześć

Przeczytałem MazdaSpeed.pl – Popychacze hydrauliczne.
Na wolnych obrotach tego nie słychać, ale jak się rusza, to do jakichś 3k obrotów (niezależnie od biegu) słychać takie cyk cyk cyk... Hmmm częstotliwość cykania? jakieś 2 na sekundę. Nie jest to mocno metaliczny odgłos (oczywiście nie jest to kamyk w oponie, ani inne takie badziewia :)).

W poniedziałek będę miał wymieniany pasek rozrządu, wymienianą uszczelkę pod klawiatura oraz operację założenia holicoil, bo jedna świeca się nie da odkręcić.
Jak już będą mieli panowie mechanicy tak rozebrany silnik, to na co powinni zwrócić uwagę? Co należy sprawdzić w tym silniku przy 150kkm?
Tak ode mnie to:
1. Na pewno ładnie muszą oczyścić miejsca, gdzie będzie uszczelka pod klawiaturę, bo w Dydze zakładałem (co prawda nie oryginał) i znowu cieknie.
2. Przyjrzeć się popychaczom, czy wszysto jest OK, że jest ładne smarowanko i że wszystko tam gra.
3. No właśnie co?

Niestety dla mnie na szczęście dla nich nie będę tam ani chwili, jak będą pracować :).
Chodzi po prostu, że jak już tak sobie będą grzebać, żeby sprwadzili to i tamto.

_______________________________
323F BA Z5 1,5 1.489ccm DOHC 1996r.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2004, 20:05
Posty: 26
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez marek » 16 wrz 2005, 21:53

Z5 nie ma hydraulicznych popychaczy, zawory trzeba regulować. (ale niestety nie powiem Ci, co ile kilometrów należy to robić).
krzychu napisał(a):uszczelka pod klawiaturę
Masz na myśli uszczelkę pod pokrywę zaworów?
Jeśli tak, to kup oryginał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez MiKo » 16 wrz 2005, 22:05

Co 90kkm sprawdzenie prowadzące do ewentualnej regulacji płytkami.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Beegees » 16 wrz 2005, 22:41

Mam to samo – cykanie w mojej 323C (przebieg: 154kkm) trochę to denerwujące, nie wiem właśnie, jak usunąć ten objaw, czy są zawory do regulacji, czy coś innego i czy można z tym jeździć ??
Pozdrawiam !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lip 2005, 19:52
Posty: 24
Skąd: Kraków, Wiśniowa
Auto: Mazda 323 C 1.5 16V 1998

Postprzez Jaksa » 16 wrz 2005, 23:34

Beegees napisał(a):zawory do regulacji
marek napisał(a):Z5 nie ma hydraulicznych popychaczy, zawory trzeba regulować
Co 90kkm (sprawdzenie).
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez SimoneuS » 17 wrz 2005, 22:29

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:34 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Globy » 17 wrz 2005, 22:36

HLA (Hydraulic Lash Adjuster) to hydrauliczne popychacze zaworów kasujące luz automatycznie, a płytki podlegają okresowej regulacji manualnej (ten układ pracuje w Z5). Co prawda jest on bezkolizyjny, ale lepiej trzymać terminow wymian.

Uszczelka pod dekiel tylko oryginalna.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzychu » 17 wrz 2005, 22:46

Globy napisał(a): bezkolizyjny
????
Można prosić o rozwinięcie tematu?

Rozumem, że np. skrzyżowanie może być bezkolizyjne, a o co tutaj chodzi ????
Początkujący
 
Od: 13 lis 2004, 20:05
Posty: 26
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez DOSIAAS » 17 wrz 2005, 22:49

O to, że jak walnie Ci rozrząd, czyli pęknie pasek w czasie jazdy, to nic się nie uszkodzi. Zakładasz wtedy nowy pasek, ustawiasz i jedziesz dalej.
Pozdrawiam.
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Globy » 17 wrz 2005, 22:50

'Bezkolizyjny' w terminologii silników oznacza, iż po zerwaniu paska rozrządu nie występuje w nim kolizja poszczególnych części, prowadząca do zniszczenia jednostki. Motor jedynie gaśnie i należy wymienić rozrząd (pasek + rolki). Pamiętajmy jednak, że sytuacja może zajść na trasie i doprowadzić do przykrych sytuacji.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Beegees » 18 wrz 2005, 11:43

To w końcu Z5 jest bezkolizyjny, czy nie, bo we wszystkich postach do tej pory czytałem, że jest kolizyjny. Już sam nie wiem, może ktoś w końcu określi konkretnie, jak to jest z tym rozrządem w Z5, bo co post, to nowe teorie... a jeśli chodzi o to cykanie, to czy regulacja zaworów pomoże i jakich konsekwencji można się spodziewać jeżdżąc z tym dalej bez ewentualnej naprawy, czy regulacji (czy takie "cykanie" jest szkodliwe dla silnika) ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lip 2005, 19:52
Posty: 24
Skąd: Kraków, Wiśniowa
Auto: Mazda 323 C 1.5 16V 1998

Postprzez Gery » 18 wrz 2005, 12:08

SimoneuS napisał(a):A HLA to płytki czy popychacze ???? Czym to sie różni?
A tak na marginesie, mam obecnie 90kkm przebiegu... czy to czas na wymiane paska rozrządu, czy czekać do 100kkm? – silnik Z5 ten nowszy.
W instrukcji jest wymiana co 90kkm, oczywiście jest to na pewno zalecenie z "zapasem", ale każde następne 10kkm zwiększa ryzyko strzelenia paska, wybór należy do Ciebie.
Madzia to dopiero jest laska:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2005, 22:33
Posty: 72
Skąd: Kielce miasto w Koronie
Auto: 323 F BA / CX 7

Postprzez GofNet » 18 wrz 2005, 15:20

Beegees napisał(a):To w końcu Z5 jest bezkolizyjny
Chyba nikt Ci tak ze 100% pewnością nie powie, że jest albo i nie jest kolizyjny. Paski pękają bardzo rzadko, bo właściciele starają się o regularne i planowe wymiany tego elementu eksploatacyjnego silnika. Może kiedyś komuś się coś takiego przytrafiło, ale traf chciał, że silnik przeżył i postanowił stwierdzić, że jest bezkolizyjny. Innemu zaś może coś się jeszcze przy okazji rozleciało i ten napisał, że kolizyjny jest.

Abyś miał pewność, że faktycznie jest tak, czy inaczej, to powinien tu wypowiedzieć się jakiś autorytet w tej materii – najlepiej pracujący od lat w serwisie przedstawiciel ASO Mazdy. Na podstawie posiadanych manuali serwisowych może wyraźnie potwierdzić lub zaprzeczyć, wyjaśniając całą sprawę.

W necie raczej nie ma informacji na ten temat. Są pytania, ale konkretnych autorytatywnych odpowiedzi brak...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Globy » 18 wrz 2005, 17:18

Na FORUM jest lista silników bezkolizyjnych Mazdy opublikowana przez Długiego (ex ASO Gorzów). Zapraszam do wyszukiwarki.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GofNet » 18 wrz 2005, 18:52

@Globy: Dzięki za mobilizację.
Długi napisał(a):Jeżeli chodzi o kolizyjność to wszystkie silniki B, F, K są według producenta bezkolizyjne. Praktyka mówi jednak coś innego (zjawiska dynamiczne – np. bezwładność zaworów – mogą powodwać uszkodzenia).

Nieprawdą jest, że w Mazdzie tylko Diesel'e są kolizyje. Wszystkie benzyniaki w 2, 3 i 6, niektóre w MPV i Tribute są jak najbardziej kolizyjne.
Długi napisał(a):Wklejam listę silników według producenta bezklizyjnych:
– B3, B5, B6, BP;
– ZL, ZM, Z5;
– FP, FS;
– JE;
– KF, KL, K8, KJ.
Długi napisał(a):Ponadto na stronie firmy Gates (...) Nie wszystkie silniki są na liście, a poza tym pisałem, że widziałem różne silniki po zerwaniu paska i w jednych był bałagan a w innych nie. Bezkolizyjność silnika nie przeświadcza o tym, czy pasek wymieniać, czy nie. Niechciałbym, żeby pasek mi się zerwał o 2 w nocy pod Jarząbickami Małymi
Briareos napisał(a):Mazda Protege od lat 1990 – silniki 1,5, 1,6 i 1,8 są bezkolizyjne. Ogólnie jako kolizyjne są wymienione tylko te:
– 1987-93 2.2L 4-cyl
– 2001-03 2.0L 4-cyl DOHC
– 1988-95 3.0L V6 DOHC
– 1984-85 2.0L 4-cyl diesel
– 1983-87 2.0L 4-cyl SOHC
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mumin » 18 wrz 2005, 20:52

Hmmm, dobrze to wiedzieć. Dzięki GofNet za wyszukanie listy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323