Strona 1 z 1

Problem z wymianą uszczelki wału korbowego [BA Z5]

PostNapisane: 6 lip 2012, 22:20
przez george9999
W Mazdzie 323f 1.5 ba chciałbym wymienić uszczelke wału korbowego bo mam cały rozrząd zachlapany. Niedawno mechanik wymieniał mi rozrząd. Oto moje pytanie: Czy bez rozbierania rozrządu i koła będę mógł wymienić tą uszczelkę. Nie będe musiał spuszczać oleju? Ta uszczelka jest jedna czy są dwie na wale kobowym?

PostNapisane: 6 lip 2012, 23:51
przez don2x44
george9999 napisał(a):Czy bez rozbierania rozrządu i koła będę mógł wymienić tą uszczelkę.

Niestety ale żeby wymienić oring musisz zdemontować koło pasowe, co wiąże się z zdemontowaniem rozrządu.
george9999 napisał(a):Nie będe musiał spuszczać oleju?

Wypadałoby, ponieważ wał jest częściowo zanurzony w oleju.
george9999 napisał(a):Ta uszczelka jest jedna czy są dwie na wale kobowym?

Są dwa oringi wału korbowego jeden – przedni, znajduję się za kołem pasowym, drugi – tylny, przed kołem zamachowym. Interesuję ciebie ten przedni, ALE "przy okazji" wymień uszczelniacze/oringi/simmeringi wałków rozrządu, bo z nich także może przeciekać.

Instrukcja serwisowa wymiany przedniego oringu wału korbowego:
http://www.scribd.com/doc/51604740/Mazd ... er_page_47

Odp: Problem z wymianą uszczelki wału korbowego

PostNapisane: 21 lip 2012, 01:15
przez pulkownik
Witam, ja też się przymierzam do wymiany tego uszczelniacza bo "mechanik" jak robił mi rozrząd to nie wymienił go bo było sucho. Po 2 miesiącach zaczęło z niego kapać. Czy do jego wymiany potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

[Usunięte]

PostNapisane: 21 lip 2012, 10:48
przez Lantis 89
PostTen post został usunięty przez Majki88 30 lip 2012, 21:43.
Powód: OT

PostNapisane: 21 lip 2012, 11:00
przez don2x44
pulkownik napisał(a):Witam, ja też się przymierzam do wymiany tego uszczelniacza bo "mechanik" jak robił mi rozrząd to nie wymienił go bo było sucho. Po 2 miesiącach zaczęło z niego kapać. Czy do jego wymiany potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Nie ma potrzeby, wystarczą podstawowe narzędzia.

Limited Edition napisał(a):
pulkownik napisał(a):Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2


Chwalisz sie czy żalisz?????

Ta stopka jest wysyłana automatycznie z telefonu, już się tak nie bulwersuj :D

PostNapisane: 21 lip 2012, 11:44
przez Lantis 89
don2x44 napisał(a):don2x44
don2x44 napisał(a):
pulkownik napisał(a):Witam, ja też się przymierzam do wymiany tego uszczelniacza bo "mechanik" jak robił mi rozrząd to nie wymienił go bo było sucho. Po 2 miesiącach zaczęło z niego kapać. Czy do jego wymiany potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Nie ma potrzeby, wystarczą podstawowe narzędzia.

Limited Edition napisał(a):
pulkownik napisał(a):Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2


Chwalisz sie czy żalisz?????

Ta stopka jest wysyłana automatycznie z telefonu, już się tak nie bulwersuj :D


don2x44,masz może tą instrukcje servisową w pliku żeby na maila podesłać????

Dobra dobra,porządek ktoś musi trzymać,przynajmniej w dziale BA ;)

[Usunięte]

PostNapisane: 22 lip 2012, 01:43
przez pulkownik
PostTen post został usunięty przez Majki88 30 lip 2012, 21:44.
Powód: OT

PostNapisane: 22 lip 2012, 11:43
przez hopek
pulkownik napisał(a): "mechanik"

najpierw szukasz żeby ktoś tanio zrobił a potem piszesz o nim w cudzysłowiu, zastanów się na przyszłość czego chcesz...

Limited Edition napisał(a):Dobra dobra,porządek ktoś musi trzymać,przynajmniej w dziale BA

kolejny pseudo moderator

don2x44 napisał(a):Wypadałoby, ponieważ wał jest częściowo zanurzony w oleju.

nie wydaje mi się żeby wał był zanurzony w oleju a przynajmniej środek, przeciwwagi co innego...A poza tym po co spuszczać olej ?? wystarczy z jednej strony podnieść na lewarku i oliwka odpłynie w drugą stronę :P :P