za niskie obroty na biegu jałowym? [BA Z5]
Strona 1 z 1
Witam.
Kupiłem kilka dni temu mazde 323f 1997 rok 1,5. Myślałem, że wszystko ok. Spotkałem osobę, która kiedyś miała taki sam samochó jak ja i powiedział, że mój egzemplaż ma za niskie obroty na biegu jałowym.
Jak rano odpalam samochód to obroty są ponad 1000 patrząć na wskazówke od obrotomierza widać, że ze wzrostem temperatury obroty systematycznie spadają i w ostatecznej fazie wynoszą między 500, a 550.
Czytałem kilka postów ale większość dotyczyła za wysokich obrotów, znalazłem wypowiedź na tym forum, że jak obroty wynoszą 500 to są to obroty odpowiednie ale wypowiadali się również ludzie, którzy twierdzili, że powinny wynosić między 750, a 850.
Znalazłem również post o czysczeniu zaworu, który odpowiada za obroty na biegu jałowym lecz zamieszczone w nim zdjęcia wygasły jeżeli ktoś ma te zdjęcia to proszę o informację.
Dodam jeszcze, żę silnik reaguje na włączenie jakiś odbiorników oraz skręcanie kół na postoju minimalnym wachnięciem obrotami, zaś jeżeli samochód jest rozgrzany to można zauważyć minimalne wachanie się wskazówki obrotomierza.
Proszę o odpowiedź jakie powinny być obroty na biegu jałowym w moim modelu.
Z góry dziękuję za odpowiedź, niniejszym liczę, że mój post niezostanie zlekceważony.
Kupiłem kilka dni temu mazde 323f 1997 rok 1,5. Myślałem, że wszystko ok. Spotkałem osobę, która kiedyś miała taki sam samochó jak ja i powiedział, że mój egzemplaż ma za niskie obroty na biegu jałowym.
Jak rano odpalam samochód to obroty są ponad 1000 patrząć na wskazówke od obrotomierza widać, że ze wzrostem temperatury obroty systematycznie spadają i w ostatecznej fazie wynoszą między 500, a 550.
Czytałem kilka postów ale większość dotyczyła za wysokich obrotów, znalazłem wypowiedź na tym forum, że jak obroty wynoszą 500 to są to obroty odpowiednie ale wypowiadali się również ludzie, którzy twierdzili, że powinny wynosić między 750, a 850.
Znalazłem również post o czysczeniu zaworu, który odpowiada za obroty na biegu jałowym lecz zamieszczone w nim zdjęcia wygasły jeżeli ktoś ma te zdjęcia to proszę o informację.
Dodam jeszcze, żę silnik reaguje na włączenie jakiś odbiorników oraz skręcanie kół na postoju minimalnym wachnięciem obrotami, zaś jeżeli samochód jest rozgrzany to można zauważyć minimalne wachanie się wskazówki obrotomierza.
Proszę o odpowiedź jakie powinny być obroty na biegu jałowym w moim modelu.
Z góry dziękuję za odpowiedź, niniejszym liczę, że mój post niezostanie zlekceważony.
- Od: 4 lip 2012, 20:47
- Posty: 7
na zimnym silniku obroty podnosi "ssane"
u mnie jest podobne, ale gdy włączę światła to wzrasta do 600-650, ale gdy światła zgaszę , to obroty spadają i czasem nawet silnik zgaśnie
u mnie jest podobne, ale gdy włączę światła to wzrasta do 600-650, ale gdy światła zgaszę , to obroty spadają i czasem nawet silnik zgaśnie
- Od: 15 kwi 2012, 10:00
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v (Z5) '96
Okolice Poznania
taka maleńka śrubka z otworem na imbus od góry z nakręconą nakrętką kontrującą do blokowania jej. umieszczona przy ślimaku do którego zamocowana jest linka gazu. foty nie mam jak zrobić teraz.
tryb serwisowy uzyskasz wkładając zworkę pomiędzy gnd i ten jeśli dobrze pamiętam
tryb serwisowy uzyskasz wkładając zworkę pomiędzy gnd i ten jeśli dobrze pamiętam
- Od: 14 mar 2011, 14:35
- Posty: 45
- Skąd: katowice
- Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D
mógłby ktoś opisać proces przełączania w tryb serwisowy? (zworkę włożyć na uruchomionym silniku czy nie? jak przełączyć w tryb normalny?)
chciałbym jeszcze rozwiązać problem z falowaniem wskazówki od obrotomierza, czy ma ktoś jakiś pomysł?
czytałem post o czyszczeniu zawodu wolnych obrotów tzw. fotorelacja ale nie ma zdjęć ponieważ linki wygasły czy ma ktoś zapisany ten post np. w pdf lub same zdjęcia?
chciałbym jeszcze rozwiązać problem z falowaniem wskazówki od obrotomierza, czy ma ktoś jakiś pomysł?
czytałem post o czyszczeniu zawodu wolnych obrotów tzw. fotorelacja ale nie ma zdjęć ponieważ linki wygasły czy ma ktoś zapisany ten post np. w pdf lub same zdjęcia?
- Od: 4 lip 2012, 20:47
- Posty: 7
blizni129 napisał(a):taka maleńka śrubka z otworem na imbus od góry z nakręconą nakrętką kontrującą do blokowania jej. umieszczona przy ślimaku do którego zamocowana jest linka gazu. foty nie mam jak zrobić teraz.
tryb serwisowy uzyskasz wkładając zworkę pomiędzy gnd i ten jeśli dobrze pamiętam
Wprowadzasz kolegę w błąd bo piszesz o odbojniku ślimaka przepustnicy a obroty wypadłoby żeby regulował śrubą bypassu (schowana jakby w rurce).
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
nawiązując do mojego poprzedniego postu zamieszczam zdjęcie w celu zaznaczenia na nim, o którą śrubkę do regulowania obrotów na biegu jałowym chodzi,
proszę raz jeszcze o szczegółowe informacje dotyczące przełączenia w stan serwisowy i w stan normalny
proszę również o wskazówki dotyczące czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego
proszę raz jeszcze o szczegółowe informacje dotyczące przełączenia w stan serwisowy i w stan normalny
proszę również o wskazówki dotyczące czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego
- Od: 4 lip 2012, 20:47
- Posty: 7
kolega powyżej dobrze pisze, nikt tu nie będzie dublował specjalnie treści. Tak na szybko to obroty regulujesz tą śrubką w tej "rurce" co idzie pionowo do góry na przepustnicy a tryb serwisowy włączasz mostkując styki TEN i GND w gnieździe serwisowym, wyciągając zwore wracasz to trybu normalnego. Reguluj na rozgrzanym silniku. Resztę poszukaj na forum.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Witam spr dzis obroty od auta tzn w trybie serwisowym jak ustawiłem na 700 to falują w przedziale 600 800 gdy odłącze tryb serwiosowy spadają na 550 -600 .Wiec znów w trybie serwisowym podniosłem obroty do przedziału 1000 -1100 ,gdy odłączyłem tryb serwisowy spadały na 600 a 900 gdy wł gaz też falowały miedzy 600 a nawet czasami 1000 takze na gazie obroty mi się trzymią wysze niż na benzynie ale i tak falują pewnie jest do wyczyszczenia krokowiec ????? co powiedzcie na ten temat
Panowie jeśli w trybie serwisowym falują to może trzebea silnik krokowy wyczyścić.
A spróbujcie wejść w tryb serwisowy , zaznaczyć położenie aparatu zapłonowego , poluzować lekko śruby aparatu i przesunąć w troszke w strone kabiny,jeśli obroty by się ustabilizowały to wyjść z trybu serwisowego i sprawdzić czy jest też dobże. gdyby pomogło to warto ustawić aparat na lampe.
Przyczyną może być też lewe powietrze na rurze dolotu lub luzy zaworowe.
A spróbujcie wejść w tryb serwisowy , zaznaczyć położenie aparatu zapłonowego , poluzować lekko śruby aparatu i przesunąć w troszke w strone kabiny,jeśli obroty by się ustabilizowały to wyjść z trybu serwisowego i sprawdzić czy jest też dobże. gdyby pomogło to warto ustawić aparat na lampe.
Przyczyną może być też lewe powietrze na rurze dolotu lub luzy zaworowe.
- Od: 11 maja 2011, 16:46
- Posty: 48
- Auto: mazda 323f 1.5 BA
Ja miałem taki przypadek z niskimi obrotami na biegu jałowym silnik Z5 1,5 16v praktycznie tłoki się przewracały ciełzko było znalesc przyczynę można dużo wymienić części ale nadal był problem te silniki lubią spalać olej wiec przyczyna może być związana z tym iż w kolektorze ssącym powstaje nagar i zanieczyszcza przepustnice po prostu zalepia olejem powstaje taki czarny nagar trzeba wyczyścić przepustnice i krokowego a czujnika położenia przepustnicy bym nie ruszał chyba ze zajdzie potrzeba bo trzeba właściwe późnej parametry ustawić a bez miernika tego nie zrobisz . Powodzenia może komu się przyda moja rada.
-
jatr24
Trochę odgrzałeś kotleta w dyskusji, w której cisza była przez rawie 4 lata
Jakbys znalazł na Forum opis regulacji biegu jałowego to nie byłoby problemów z ich regulacją.
A nie wszystkie silniki Z5 piją olej w takich ilościach aby to stanowiło znaczący problem – trzeba tylko dbać o jakość oleju (nie lać jakiegoś 15W40 czy też "kujawskiego") i uważać aby nie przegrzać silnika.
Dyskusja jest o tym i nie ma sensu tego tutaj przytaczać.
Temat docelowo do usunięcia.
Jakbys znalazł na Forum opis regulacji biegu jałowego to nie byłoby problemów z ich regulacją.
A nie wszystkie silniki Z5 piją olej w takich ilościach aby to stanowiło znaczący problem – trzeba tylko dbać o jakość oleju (nie lać jakiegoś 15W40 czy też "kujawskiego") i uważać aby nie przegrzać silnika.
Dyskusja jest o tym i nie ma sensu tego tutaj przytaczać.
Temat docelowo do usunięcia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości