Mazda bardzo słabo przyspiesza w upalne dni [BA Z5]

Postprzez bobinho » 19 cze 2012, 18:58

Jak w temacie,

Błędów brak, świece i kable nowe, przepływka sprawdzona, luzy zaworowe w normie, aparat zapłonowy podmieniany i to samo, wszystkie filtry maja nie wiecej niz rok.

Silnik odpala od strzała, obroty nie falują.

W południe gorących dni zamula okrutnie, wieczorem czuć że jest lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez rafał88 » 19 cze 2012, 19:33

A sonda lambda?? Odepnij i sie przejedz:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez arkadiuszek1 » 19 cze 2012, 20:14

ja również zobaczyłem że gdy jest zimny silnik lepiej auto idzie a gdy się nagrzeje mocno to zamula, ja sondę wymieniłem, na gazie i Pb to samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez HOGUM » 19 cze 2012, 20:23

Potwierdzam.Co to zrobić ,gdzie szukać przyczyny.Jeszcze na dodatek zawór mi cyka <czarodziej>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez rafał88 » 19 cze 2012, 20:25

Nie jezdzic w lecie:) albo przynajmniej w ciagu dnia:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez HOGUM » 19 cze 2012, 20:37

arafal21 napisał(a):Nie jezdzic w lecie:) albo przynajmniej w ciagu dnia:D
czyli przejade się dopiero pojutrze :| Nie , ale poważnie
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez rafał88 » 19 cze 2012, 20:41

Nie wiem, ja takich problemow nie mam, moze czujnik temp powietrza cos pieprzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bobinho » 19 cze 2012, 21:18

Bez sondy tak samo, IAT także sprawny. Myśle że chyba tak już musi być, choć na dniach sprawdze sobie jeszcze kompresje na gorącym silniku , może coś wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez rafał88 » 19 cze 2012, 21:43

nie wiem normalnie. moze wina katalizatora?? nie wiem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bobinho » 19 cze 2012, 21:47

Katalizator sprawdzony, z Tego co pamietam to rok temu nie bylo takich problemów z tym że miałem zaślepiony EGR w zimę wyjąłem zaślepkę o ile dobrze pamietam. Może EGR tak zamula...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez HOGUM » 19 cze 2012, 22:49

Ja mam EGR zaślepiony ale może 5 gr się przepaliło <lol>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez lesiux » 22 cze 2012, 09:27

U mnie jest podobnie, dodatkowo na jałowym szaleją obroty czasami z tym, że zauważyłem pojawiający się błąd nr 29 kiedy się tak dzieje. Na dniach wymieniam elektrozawór, który powoduje ten błąd i mam nadzieje, że się poprawi coś w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez olik110 » 25 cze 2012, 18:55

a może łapie gdzieś gorące powietrze na przepustnicę ?
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez rafał88 » 25 cze 2012, 21:25

Nie wiem co wy macie z tymi mazdami, ja wczoraj jezdzilem a grzalo jak cholera i auto ma kopa pali gumie i wogole nie czuc jakos roznicy w mocy a mam z gazem jakby nie bylo:)
Wieczorem fakt faktem lepiej ciagnie to czuc ale to tylko w niskich partiach obr, ja na waszym miejscu przejrzalbym uklad dolotowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek.84 » 25 cze 2012, 23:09

Może termostat się nie otwiera do końca i po zagrzaniu nie ma odpowiedniego chłodzenia,dlatego zamula...?? :|
U mnie też tak jest,ale w moim przypadku to silnik jest do remontu,jednak po wymianie termostatu jakoś lepiej idzie :|
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Dr.Hardcore » 26 cze 2012, 00:24

Moim zdaniem te 88km to czy goroco czy zimno to nigdy nie bedzie super przyspieszenia mialo. Rozsadnym silnikiem do tej wagi auta jest ta v6 dwulitrowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rafał88 » 26 cze 2012, 08:02

To po co kupowales?? :D jak jest dobrze zaplon ustw swiece sa dobre przewody i przepustnica czysta to ten silnik daje rade, wez taka astre 1.6 16v ecotec przeciez ma 10km wiecej moment obrt wiekszy i mnie wazy to i tak idzie gorzej od mazdy, i jest to auto genereacyjnie nowsze.
i wczoraj puknelo 283kk na liczniku :D musze 2 litry dolewac od wymiany do wymiany czyli silnik nie jest jakis idealny:) wystarczy ze jest nawet dziureczka w rurze dolotu powietrza i juz mazda nie idzie jak nalezy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 26 cze 2012, 11:14

rafał dobrze gada ja nie mam problemów z przyśpieszeniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Dr.Hardcore » 26 cze 2012, 12:28

Moze macie racje, ja tez bed musial sie pobawic w te wszystkie usterki zwiazane z przyspieszaniem, bo nawet filtra powietrza od kupna nie wyminilem, a tak btw. Kupna z5 to sam nie wiem dlaczego:d myslalem ze bedzie oszczednie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rafał88 » 26 cze 2012, 12:55

A ile Ci wciaga beznzyn?? mi na trasie ponizej 7l/100m schodzila, na wiosce jak sobie jezdzilem ok 8l/100km a miasto 9-10l/100km. czyli nomra wg mnie, a teraz mam gaz takze na Cpnach mazda smieje a ja z nia :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323