Strona 1 z 1
323f BA Z5 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Napisane:
14 maja 2012, 18:34
przez ppaciek
Witam, tak jak w temacie – chciałbym się dowiedzieć co to dokładnie za czujnik i gdzie się znajduje?
Na forum jedni pisali, że jest w przepływomierzu, a inni, że w puszce od filtra powietrza obok przepływomierza... Wyskakuje mi błąd nr 10 i 11, czyli właśnie wspomniany czujnik. Objawy, które mam to : Nierówna praca silnika po wciśnięciu sprzęgła, przy włączeniu świateł (i na PB i na LPG), na zimnym silniku auto gaśnie i trzeba trzymać przez jakiś czas na gazie, żeby nie zgasł. Przepustnica i krokowiec czyszczone, TPS ustawiany dzisiaj (na zamkniętej miał 0.37v i został podciągnięty do 0.54v). Na forum czytałem także, że właśnie takie objawy przy uszkodzeniu tego czujnika się pojawiają. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje?
Proszę o pomoc.

Napisane:
14 maja 2012, 19:13
przez lesiux
Jak nie masz żadnego czujnika w obudowie filtra powietrza to znaczy, że masz go w przepływomierzu.

Napisane:
14 maja 2012, 19:32
przez ppaciek
Lesiux – Jest przepływka i obok jest jakiś czujnik, wg mnie jest to właśnie czujnik temp powietrza, ale niektóre wątki zmyliły mnie z tropu więc dlatego pytam
Wygląda on tak :
http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... 536a7253b4A teraz jeszcze odnośnie objawów – czy przez niego przy odpalaniu na zimnym gaśnie i przy wciśnięciu sprzęgła przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadają prawie do 200rpm.? Bo już wszystko wymienione, a błąd pokazuje ciągle ten sam po resecie. 10 i czasem 11 – ale jest to to samo.
Pokayzwało jeszcze 12 – czujnik położenia przpustnicy, ale ustawiłem TPS i na razie nie pokazuje tego błędu.
Re: 323f BA Z5 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Napisane:
14 maja 2012, 20:18
przez Mariusz_Tychy
Czujnik znajduje się w obudowie filtra przy przepływce. Ja miałem podobne objawy jak przy cewce i czujnik wymieniałem przypadkowo bo kupowałem przepływkę i gość mi wysłał razem z obudową filtra i ten właśnie czujnik też był. Przepływkę jednak moją miałem sprawną i spróbowałem z tym czujnikiem, po wymianie wszystkie objawy przeszły

Napisane:
14 maja 2012, 20:22
przez ppaciek
Mariusz_TychyMam przez to rozumieć, że objawy takie same jak u mnie miałeś?


Napisane:
14 maja 2012, 20:27
przez Mariusz_Tychy
Obroty czasami wariowały ale tak do 500 i dławiło auto coraz mocniej i częściej, wszystko mi wskazywało na aparat zapłonowy ( sławny ) ale po wymianie było to mniej więcej to samo a ten czujnik to tak z głupoty wymieniłem bo wpadł mi w ręce z przepływomierzem

Napisane:
14 maja 2012, 20:31
przez ppaciek
U mnie wymienione : Kable, świece, kopułka, palec, aparat (zregenerowany), pompka paliwa, po prostu wszystko, a rano ledwo co odpala i trzeba go przez chwilę trzymać na obrotach, żeby nie wiem – zagrzał się ? Wcześniej – w zimę, no. przy -20st palił bez problemu więc ssanie działa... Mam nadzieję, że to tylko ten czujnik, bo już nie mam siły to tego auta..

Napisane:
14 maja 2012, 20:34
przez Mariusz_Tychy
No tak bywa , powodzenia z czujnikiem

Napisane:
14 maja 2012, 20:37
przez ppaciek
No dziękuję

w weekend przełożę od innej Mazdy, zresetuję kompa i zobaczę co i jak – o rezultatach poinformuję w tym wątku, na wypadek podobnych przypadków.

Napisane:
17 maja 2012, 18:25
przez ppaciek
Wymiana czujnika nic nie pomogła... Pozostaje jechać do elekrtomechanika, bo wygląda mi to na elektronikę, lub wymiana przepustnicy...

Napisane:
18 maja 2012, 09:39
przez lesiux
Dalej błąd 10 i 11? Może problem tkwi w połączeniu. Sprawdź kable bo może gdzieś się przetarł, albo wtyki w kostce zaśniedziałe.

Napisane:
19 maja 2012, 11:48
przez ppaciek
No cały czas... Ale byłem u elektromechaniora i odkrył, że po odpięciu alternatora auto działa normalnie
Poradził mi, żebym sprawdził czujnik temp cieczy (ten z prawej strony silnika), więc dzisiaj jadę na szrot wypożyczyć go i przepustnicę i będę dochodził przyczyn.

Napisane:
19 maja 2012, 12:16
przez lesiux
Skoro bez altka chodzi normalnie to raczej w nim bym szukał przyczyny. Sprawdź ładowanie, może regulator się kończy.

Napisane:
19 maja 2012, 13:01
przez Garbage1989
najlepiej sprawdzić całego bo może mieć zajechane łożyska albo wogóle jakieś wewnętrzne uszkodzenie mechaniczne i przy obciążeniu tak hamuje silnik że sam nie może sie doregulować na wolnych obrotach

Napisane:
19 maja 2012, 13:04
przez ppaciek
No właśnie tak mam zamiar zrobić

Najpierw czujnik temp. płynu, potem altek postaram się zmienić i sprawdzić

Re: 323f BA Z5 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Napisane:
17 wrz 2014, 09:19
przez kivio
Podepnę się pod temat – powiedzcie mi czy czujnik z mazdy 6 (B-47) będzie pasował?

Napisane:
19 wrz 2014, 09:16
przez Garbage1989
pozwole sobie na delikatny Off-Top
http://olx.pl/oferta/czujnik-temperatury-mazda-kl47-18-845-CID5-ID73BHl.htmla tutaj lista pojazdów w których wykorzystywany jest taki czujnik okazuje się że jest to dość popularny czujnik występujący również u innych producentów